פייסבוק פרסמה הנחיות לבעלי אתרי תוכן: כך תנהלו את הפיד

ענקית הרשתות החבריות מבהירה שלמרות הדאגה של בעלי האתרים, ההנחיות החדשות נועדו לסייע להם להציג תוכן ש-"יתמוך בקהילה מיודעת" ● החברה מבהירה שאין קשר בינן לבין הפיילוט לפיצול הפיד, תוך דחיקת תכנים שאינם אישיים למקום פחות נראה

לייק באפלה

פייסבוק (Facebook) חשפה אתמול (ג') הנחיות חדשות לבעלי אתרי תוכן, שכוללות סט של שיטות עבודה מומלצות כיצד לנהל את הפיד שלהם.

אדם מוסרי, ראש תחום פיד החדשות בפייסבוק, הודיע על הפרסום בפוסט שהעלה ל-"חדר החדשות" של ענקית הרשתות החברתיות, ובו כתב: "השקנו את פרויקט העיתונות של פייסבוק בכדי לשתף פעולה עם התעשייה לתמיכה בקהילה מיודעת. משוב עקבי שקיבלנו מבעלי אתרים, כחלק ממאמץ זה, מעלה שהם רוצים לדעת יותר כיצד פועל עדכון החדשות, על מנת להבין את השיטות המומלצות להגעה לקהלים שלהם. בתגובה למשוב זה אנחנו מפרסמים היום הנחיות פיד חדשות לבעלי אתרים, הכוללות 'עשה ואל תעשה', בכדי לעזור להם להצליח על הפלטפורמה שלנו".

בהתייחסו לעניין באירוע שהתקיים בבית הספר לעיתונות של אוניברסיטת CUNY הוא הבהיר שההנחיות נועדו לספק סטנדרטים "ברורים יותר לגבי מה עובד ומה לא" בפייסבוק.

פייסבוק שבה ומכחישה: אין תכניות להרחבת התפוצה של הפיד המפוצל

באירוע זה התייחס מוסרי גם לרעש שחולל פיילוט שנוי במחלוקת שפייסבוק עורכת בשש מדינות – סרי לנקה, בוליביה, סלובקיה, סרביה, גוואטמלה וקמבודיה. במסגרת הניסוי במדינות אלה פוצל פיד החדשות כך שהוא מפריד את תוכן החדשות של בעלי אתרים לפיד נוסף, ולא זה הראשי – מה שעלול להגביל את החשיפה לקהל הקוראים. "אני חושב שיכולנו לתקשר את זה טוב יותר", אמר מוסרי, אך הוסיף שאין תכניות להרחיב את הפיילוט, וחזר ואמר שהחברה "לא תשיק את זה כפי שזה כעת".

הנחיות הניוז פיד לבעלי אתרי התוכן מציינות שלושה עקרונות בסיס: גולשים בפייסבוק מעריכים תוכן משמעותי ואינפורמטיבי; הם מעריכים תוכן מדויק ואותנטי; והם מעריכים סטנדרטים להתנהגות בטוחה ומכבדת.

נראה שההנחיות בכללן אינן כוללות שינויים מהותיים במדיניות של פייסבוק כלפי בעלי אתרי התוכן, אלא בעיקר מיועדות להסדיר ולרכז את הכללים הנוכחיים במקום אחד. "אנחנו לא רוצים להגיד משהו שישתנה עם הזמן", אמר מוסרי.

עשה ואל תעשה בניוז פיד

ההנחיות מרכזות חלק מהעצות שפייסבוק כבר העניקה בעבר ומציינות כי החברה, לדוגמה, מורידה בסדר החשיבות תוכן שלדעתה הוא קליקבייט (קישורים שמושכים אנשים להיכנס לכתבה או לסרטון בזכות כותרת מעניינת, אבל מספקים תוכן שלא מאפיין את הכותרת הזו – ג"פ), או תוכן שמקשר לדפי אינטרנט "לא איכותיים" או "מטעים". החברה אומרת שהיא משתמשת בסימנים דומים, שהיא מכנה "אותות", כדי לחזות את הסבירות שהקורא יתעניין בסיפור וירצה להקדיש לו מזמנו.

השיטות לאימוץ התנהלות מסוימת או להימנעות ממנה מוצגות עם הסברים מפורטים, ובהקדמה לקטע זה בתדריך נכתב כי "הנחיות פיד החדשות לבעלי אתרים נועדו לספק סקירה כללית של עדכון החדשות: כיצד הוא פועל, הערכים שהוא פועל לפיהם, המדיניות שפייסבוק אוכפת בו, האותות שאנו מחפשים בעת דירוג הסיפורים וכלי הצגת הסיפורים שפייסבוק מציעה בכדי לעזור לתוכן שלכם להגיע לקהל הנכון. נשתמש בהנחיות התוכן שלנו, בהנחיות האיכות ובסטנדרטים הקהילתיים שלנו על מנת לסייע למאמצים שלכם למצוא את הקהל שלכם ולעניין אותו בפיד החדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים