נפטר הצלם קובי קנטור

קובי קנטור היה האיש עם החיוך התמידי על הפנים, איש של אנשים, עם אהבה לאדם, לעולם ובעיקר למקצוע ● שימש כצלם הבית של אנשים ומחשבים משך שנים רבות ● קהילת היי-טק המקומית כואבת את אובדנו

קובי קנטור ז"ל בפעולה

הצלם קובי קנטור נפטר אמש (ש') ממחלת הסרטן. קנטור שימש כצלם הבית של אנשים ומחשבים משך שנים רבות.

קנטור נולד בשנת 1951. הוא עבר קורס טיס והיה חובב טיסה. היה נשוי ל-ורדה, שהייתה חברתו מאז ימי התיכון, ולשניים נולדו שני בנים, ניב ואביב. ניב קנטור ממשיך את דרכו של קובי, האב, כצלם של אנשים ומחשבים. קובי קנטור ז"ל הוא בנו של צלם, זאב, שהיה בעל חנות פוטו יונד ברמת גן, שפעלה במשך שנים רבות במאה הקודמת.

ההודעה שהועברה אמש על פטירתו של קנטור ז"ל היכתה בהלם רבים מאוד מקהילת ההיי-טק בישראל. קנטור היה צלם הבית של אנשים ומחשבים כמעט מיום הקמתה של החברה. העדשה שלו תיעדה במשך כשלושה עשורים את מרבית הכנסים, הוועידות והאירועים החשובים, שהם חלק מהותי מההיסטוריה של הענף. נוכחותו בכל אירוע הייתה הרבה מעבר לצלם שהוזמן לצרכי עבודה: הוא היה חלק מהנוף האנושי של באי הכנס. קנטור הכיר את רובם והם הכירו אותו. בנוסף לעבודתו עם אנשים ומחשבים, הוא תיעד אינסוף אירועים שונים. במשך שנים רבות נמנה על צוות צלמי הבית של העיתון הכלכלי גלובס. קנטור נמנה על דור הולך ונעלם של צלמי עיתונות ואירועים, שהמצלמה הייתה עבורם הרבה מעבר לכלי עבודה.

הצלם מהצד השני של העדשה: מימין: אילן שפיגלמן, אורקל; איריס ויינשטיין, יח''צ קו ישיר; וקובי קנטור ז''ל

הצלם מהצד השני של העדשה: מימין: אילן שפיגלמן, אורקל; איריס ויינשטיין, יח"צ קו ישיר; וקובי קנטור ז"ל. צילום: אופיר זילביגר.

אנחנו, במערכת אנשים ומחשבים, כמי שמדווחים ומכסים את האירועים של הענף, זכינו לבלות במחיצתו פעמים רבות. השיחות אתו תמיד היו מרתקות. מאחורי העדשה נתגלה אדם חם, אוהב, רגיש ובעיקר מחייך.

רק מעטים ידעו על המאבק הקשה שניהל קובי – יחד עם בני משפחתו – במחלה הארורה שהתגלתה אצלו יום בהיר אחד, לפני כשנה וחצי. במשך חודשים רבים, למרות מחלתו, הוא התעקש להמשיך ולבוא ולצלם את הכנסים, יחד עם בנו, ניב – עד שכבר לא היה יכול יותר.

האיש עם החיוך התמידי על הפנים

דליה פלד, מנכ"לית משותפת של אנשים ומחשבים, אמרה כי "קובי יקירנו היה חלק בלתי נפרד מצוות אנשים ומחשבים, כמעט מתחילת דרכה. קובי תמיד הגיע בזמן, והיה חייכן ואדיב. הוא הכיר וזכר באופן יוצא דופן את כל מי שצילם. צילומיו במדיה של אנשים ומחשבים מלווים את מרבית ההיסטוריה של תעשיית ה-IT בישראל".

חגי גולן, לשעבר העורך הראשי של גלובס, אמר כי "קובי היה בין אבני היסוד של גלובס בהיבט הצילום, הוא צילם אנשי עסקים רבים כמו גם אירועים עסקיים. קובי היה איש נחמד וחביב בצורה בלתי רגילה, וידע לשלב בין מקצועיות ובין אנושיות".

לתגובות הרבות שהציפו את הפיד ברשתות החברתיות היה מוטיב אחד משותף: האיש עם החיוך התמידי על הפנים, איש של אנשים, עם חיוך ששידר חום ואהבה לאדם, לעולם ובעיקר למקצוע.

יהי זכרו ברוך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון שלם

    נדהמתי לשמוע על מותו של קובי. היינו חברים טובים בצעירותנו. יצאנו לצוד ביחד וגם השתתפנו בפעילות במועדון בקיסריה. קובי היה איש טוב לב, חבר טוב, ומקצוען בתחומו. חבל על דאבדין ואינן משתכחין. יהי זכרו ברוך.

אירועים קרובים