יוצר MySQL פנה לוועדת ההגבלים של האיחוד האירופי במטרה למנוע את המיזוג בין אורקל לסאן

היוצר, מייקל ויידניוס, ביקש מהוועדה לאפשר את המיזוג רק אם MySQL תישאר תחת קוד פתוח ● הוא אסף עד כה יותר מ-20 אלף חתימות של אזרחים מרחבי העולם, בהם מפתחי תוכנה, התומכים בבקשתו ● "חשוב לנו ש-MySQL תמשיך להיות חופשית וזמינה לכולם ושהיא תפותח בדרך שתפגוש את הצרכים של רוב מגזרי השוק", אמר

מייקל ויידניוס, יוצר MySQL, פנה לוועדת ההגבלים של האיחוד האירופי בבקשה למנוע את המיזוג בין אורקל (Oracle) לסאן (Sun), שהזכויות על תוכנת מסד הנתונים מבוססת הקוד הפתוח נמצאות בבעלותה, אלא אם התוכנה תישאר תחת קוד פתוח. ויידניוס אף שלח לוועדה בסוף השבוע יותר מ-14 אלף חתימות (מאז נאספו 6,000 חתימות נוספות) שתומכות בבקשתו.

"חשוב לנו ש-MySQL תמשיך להיות חופשית וזמינה לכולם ושהיא תפותח בדרך שתפגוש את הצרכים של רוב מגזרי השוק", אמר ויידניוס.

הוא אף העלה מספר רעיונות בנוגע להשארתה של MySQL חופשית. באחד מהם, הוא קורא לוועדה לדרוש מאורקל להעביר את התוכנה לחברה חדשה, ולשחרר את כל המהדורות במשך שלוש השנים הבאות תחת רישיון קוד פתוח Apache 2.0. כ-94% מהתומכים בעצומה חושבים שזו הדרך שבה צריך לנקוט.

כמעט מחצית מהחתימות שהועברו לידי הוועדה הן של אנשים שגרים במדינות השייכות לאיחוד האירופי. כ-3,500 חתימות הן של תושבי ארצות הברית, והשאר – ממקומות שונים בעולם. כ-5,500 מהחותמים הזדהו כמפתחי תוכנה עצמאיים, וקצת יותר מ-3,000 מהם עובדים בחברות שמשתמשות ב-MySQL כדי לפתח ולתחזק את מאגרי הנתונים שלהן.

לצורך מאבקו, הקים ויידניוס אתר מיוחד, שבו אפשר לחתום על העצומה ולעקוב אחרי סטטיסטיקות שונות בנושא.

ועדת ההגבלים האירופית הביעה לאחרונה חשש לגורלה של MySQL לאחר רכישת סאן בידי אורקל, מכיוון שלאורקל יש תוכנת מסד נתונים קניינית משלה, ואם היא תקבל לידיה את MySQL – עשויה להימנע תחרות בשוק התוכנות מבוססות הקוד הפתוח. עם זאת, ייתכן שההתנגדות תוסר בקרוב, לאחר שאורקל פרסמה הודעה וסבה התחייבה להמשיך לפתח ולהשקיע את MySQL.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים