מה אנחנו צריכים לדרוש ממערכות הדור החדש של ה-IT?

"האתגרים העומדים בפני כל ארגון IT מזמנים בפניו גם צורך להתמודד עם השינוי הנדרש באופן שבו אנחנו מסתכלים על מערכות אלו, מסוגלים לזהות בזמן אמת בעיות מתהוות ולטפל בהן בעדיפות המתאימה", כך לדברי אמיר הראל, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס

07/08/2017 10:54
אמיר הראל, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. צילום: יח"צ

אי אפשר להתכחש לעובדה שבשנים האחרונות מערכות המידע הופכות להיות מורכבות יותר ויותר: הן מוטמעות בעננים ציבוריים או פרטיים, מפורקות לגורמים רבים על מנת לפעול בקונטיינרים ולאפשר תמיכה במשתמשים רבים בעת עומס, נסמכות על מרכיבי וירטואליזציה ועוד.

במקביל, משתמשי הקצה הדיגיטליים שלנו דורשים יותר בפחות. יותר יכולות, יותר פעולות בפחות זמן ואם לא נעמוד בתנאים אלה, הם יענישו אותנו ויעזבו למתחרים.

האתגרים הללו עומדים לפתחו של כל ארגון IT ומזמנים בפניו גם צורך להתמודד עם השינוי הנדרש באופן שבו אנחנו מסתכלים על מערכות אלו, מסוגלים לזהות בזמן אמת בעיות מתהוות ולטפל בהן בעדיפות המתאימה.

לשם כך אנחנו חייבים לדרוש ממערכות הדור החדש שלנו שתי יכולות מרכזיות חדשות:
All-IN-ONE Performance monitoring – היכולת להתבסס על סוכן אחד בלבד, אשר מנטר את המחסנית המלאה מרמת המכונה עצמה ועד קוד התוכנה בצורה מלאה ופרטנית ואינו מתבסס על סטטיסטיקות ודגימות בלבד.
Smarter Monitoring –  בעידן של מערכות דינאמיות ותצורות משתנות, מערכת הניטור שלנו חייבת לדעת באופן אוטומטי, כבר מרגע ההתקנה, לזהות את הרכיבים השונים, להפעיל עליהם את הניטורים המתאימים לטכנולוגיות עליהן הם מבוססים, לזהות את התלויות בינם לבין רכיבים אחרים ולהפעיל מנועי בינה מלאכותית בזמן אמת על מנת לזהות כל סטייה שאינה טבעית. כמו כן עלינו להתריע עליה לאנשים המתאימים ולא פחות חשוב מכך – לזהות את ה-Root Cause שגרם לכל אותן סטיות על מנת לוודא שמשך הטיפול בתקלה יהיה קצר ככל האפשר.

Dynatrace זיהתה את הצרכים הללו כבר בשנת 2011 והשקיעה ופיתחה טכנולוגיה שהופכת להיות הסטנדרט דה פקטו לניטורים החדשים.

בזכות יכולות כגון Full Stack Monitoring One Agent ,Self-Learning, שותפות בכירה עם כל ספקי הענן, תמיכה בניטור קונטיינרים באופן אוטומטי ועוד, נבחרה החברה להיות פלטפורמת הניטור בארגונים המובילים בעולם ובכלל זה למשל סאפ (SAP) אשר בחרה ב-Dynatrace להיות פלטפורמת הניטור של כל שירותי הענן שלה ללקוחותיה.

גם בישראל אנחנו חווים בימים אלה את ההתלהבות מהשינוי בתפיסה כשאנחנו מגיעים לתמונת ניטור מלאה על פני עשרות שרתים תוך מספר ימים בודד.

הכותב הינו סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים