איך על ארגונים להכין את עצמם לדרישות החדשות של הלקוחות?

"אנחנו רוצים להיות מוכנים כבר היום אל הדרישות הללו בתחום של עולם ניהול המידע - זה כבר מזמן נמצא לפתחנו", כך אמר שמוליק סיטון, ארכיטקט פתרונות בכיר בסאפ ישראל

שמוליק סיטון, ארכיטקט פתרונות בכיר בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"השאלה שאנחנו שואלים את עצמנו כסאפ (SAP) כיום, היא איך אנחנו מתכוננים ומכינים את עצמנו לדרישות החדשות של הלקוחות, שבוודאות יגיעו עקב השינויים בעולמות התוכן והמידע", כך אמר שמוליק סיטון, ארכיטקט פתרונות בכיר בסאפ ישראל.

סיטון פתח את מסלול Data Strategy בכנס סאפ השנתי, ISUG 2017, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך באולם האירועים LAGO.

לדבריו, "אנחנו רוצים להיות מוכנים כבר היום אל הדרישות החדשות הללו בתחום של עולם ניהול המידע. זה כבר מזמן נמצא לפתחנו. אנחנו לא מצלצלים באזעקות סתם. אנחנו אומרים את זה אחר המון התבוננויות בלקוחות שלנו – אחרי מחקר גדול ומקיף".

סיטון התייחס לאסטרטגיה הדיגיטלית הנוכחית של סאפ ולשינויים שצריכים להתבצע בה – וכבר מתבצעים בפועל – בעולם בו כמות המידע כבר כל כך גדולה.

"אחת השאלות היא מה אנחנו מקבלים מהעסק ולטובת העסק. אנחנו מחפשים בארגון את היכולת לשלב מידע מגוון שמקורו בהרבה מאוד חיישנים ומקורות, וללמוד כיצד להפוך אותו למשהו שהוא חלק מהתהליך העיקרי", הוא אמר.

צריכים לפתוח את הראש

לדבריו בעידן הטכנולוגי, בו החיבור הזה עבור העסקים הוא חלק מתהליך תפעולי שכולל התייחסות למידע בזמן אמת, צריך לדעת כיצד לקרוא וכיצד להתייחס למידע שמגיע ממערכות הבינה העסקית.

"זה תהליך שנקרא עבודה מקצה אחד של המערכת עד לקצה השני שלה, והוא קשור היטב ללימוד מכונה, וזה מה שאולי קצת חסר לנו ואנחנו חייבים להיות מוכנים לסוג של החיבור הזה, כי אסור שתהיה לנו מניעה מהיכולת לחבר את האנליטיקה העסקית לתוך התהליך התפעולי", הוא טען.

לכך, אמר, "יש גם להוסיף שפלטפורמת המידע המודרנית עוברת שינוי. בעוד כמה שנים לא יהיו תהליכי ETL בארגון. במקום זאת, בזמן אמת תהיה האזנה לכמה מקורות מידע בו זמנית שתוביל ליצירת אירוע עוד לפני הכניסה לבסיס הנתונים, והכניסה הזו תהיה ישירות לאפליקציה".

"במקביל יהיה צורך למצוא תהליכים שמאפשרים לשדר ללקוח עוד משאבים ועוד נתונים, כשאנו מאפשרים לבצע אנליטיקה בזמן אמת עם אפליקציות חדשות שנולדות תוך כדי תהליך. אנחנו צריכים לפתוח את הראש, לצאת מהשיטה בה עבדנו עד היום, ולכן אנחנו יותר פותחים את Hana לכל סוגי עולמות בסיסי הנתונים".

יניב בן נון, מומחה SAP Analytics ומנהל פיתוח עסקי ב-iProsis. צילום: ניב קנטור

יניב בן נון, מומחה SAP Analytics ומנהל פיתוח עסקי ב-iProsis. צילום: ניב קנטור

את מסלול Data Strategy הנחה יניב בן נון, מומחה SAP Analytics ומנהל פיתוח עסקי ב-iProsis. גם בן נון התייחס לצורך בדרך חשיבה שונה לגבי היכולות והאפשרויות של השימוש בסאפ.

חייבים לחשוב מחוץ לקופסה

"באחת הסצנות ב-'אליס בארץ הפלאות', מלכת הלבבות עושה תחרות בה כולם צריכים לרוץ כי אחרת היא תוריד להם את הראש. אבל אליס שמה לב שהיא רצה והיא לא מגיעה לשום מקום. המלכה ענתה שאתה חייב לרוץ פי שניים יותר מהר ממה שאתה יכול, כדי להגיע. מה ההשלכה לעולמנו? מי שעסוק כל הזמן בתחרות לא יכול להיות עסוק בלהגיע ליעד מסוים. מי שבאמת רוצה להגיע למשהו, חייב לחשוב מחוץ לקופסה".

לדבריו, "גם בעולם העסקי יש חברות גדולות שבעיקר עסוקות בתנועה בכיוון מסוים, אבל אם יש חוקים חדשים במשחק, וחברות חדשניות נכנסות פתאום עם שירות חדש, הן יכולות לשמוט את הקרקע מתחת לרגליהן של החברות הגדולות".

"תחום המידע עומד בדיוק בנקודה הזו, כי הרבה הרבה מאוד ממה שקורה – חשוב עכשיו, אבל הגיע הזמן להתחיל לחשוב אחרת, בצורה חדשנית ומשבשת. זה חייב לקרות", הוא אמר.

שאול עמרם, מנהל אפליקציות סאפ במרכז הרפואי הדסה. צילום: ניב קנטור

שאול עמרם, מנהל אפליקציות סאפ במרכז הרפואי הדסה. צילום: ניב קנטור

שאול עמרם, מנהל אפליקציות סאפ במרכז הרפואי הדסה סיפר כיצד בוצע שדרוג בארגון ל-Suite on Hana. "המודולים המרכזיים שלנו הם כספים, לוגיסטיקה ויש לנו גם מודול משאבי אנוש גדול במיוחד. אבל הסאפ נחשב לקריטי אצלנו כי הוא גם נותן שירות למערכות הכי חשובות בבית חולים כמו חדר ניתוח – כלומר הוא קריטי בחיי אדם ולאו דווקא מבחינה כספית, וזה מעבר לאלפי משתמשים שמתחברים אל המערכת ישירות".

"אנחנו בודקים כל דבר שאנחנו צריכים קודם כל מול הסאפ, כדי לבדוק אם יש אפשרות או רכיב להמשך אינטגרציה. אנו בחרנו למצות קודם כל את הכלים הקיימים בסאפ – זו הגישה", הוא סיפר.

עמרם תיאר חלק מהתהליכים שבוצעו בהדסה לקראת ותוך כדי הפרויקט. "ניגשנו לשדרוג מצורך עסקי ותפעולי כאחד, כולל שדרוג משמעותי של המערכת והעברת הבסיס נתונים ל-Hana כי רצינו גם ליהנות מהכלים החדשים".

"למעשה את רוב הדברים הללו אפשר להשיג גם בלי Hana – אז למה הלכנו על זה? כי הכיוון של סאפ זה Hana, ובכל היבט: חדשנות, רמת הביצועים, וברמת הפרויקט, וגם בגלל שהשינויים ברמת ממשק המשתמש היו מינורייים בלבד. עם זאת, היה סיכון מכיוון שזה היה פרויקט ראשון מסוגו. אבל זכינו לתמיכה המקיפה לה היינו זקוקים", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים