אפל מעלה את המחירים ב-App Store בבריטניה ב-25%

הכינו את הארנקים - הניתוק מהאיחוד האירופי שבו בחר העם הבריטי לפני מספר חודשים מתחיל להראות את תוצאותיו ● ההשפעה המסוימת על מחירי החנות של ענקית הטכנולוגיה אולי קטנה, אבל יש לה בכל זאת כובד משקל

App Store.

בעליהם של מכשיריה של אפל (Apple) בבריטניה – ה-iPhone וה-iPad או אולי מחשבי ה-Mac – צריכים להתכונן לשינוי במחירי חנות האפליקציות (App Store) של החברה, שעומדים בפני עלייה של 25%.

אתר 9to5Mac מדווח שלמפתחים הובהר כי בקרוב יוקפץ מחיר התוכנה שלהם. יישומים שתומחרו עד כה ב-79 פני יעלו בקרוב 99 פני, בעוד אלו שמחירם היה 1.49 פאונד יעלו ל-1.99. עליות דומות צפויות גם במוצרים שעלותם גבוהה יותר כמו במשחקי וידיאו – למשל המשחק הפופולרי Super Mario Run של נינטנדו (Nintendo) – שיעלו בקרוב 9.99 לירות שטרלינג במקום 7.99.

הסיבה לשינויי תג המחיר על היישומים של אפל היא קרוב לוודאי הברקזיט (Brexit) – שהוא הכינוי אותו קיבל משאל העם הבריטי בנוגע לעזיבת האיחוד האירופי, אשר התקיים ב-23 ביוני 2016 – וההשפעה השלילית שלו על ערך הלירה שטרלינג בזמן הנוכחי.

בתגובה לעליית המחירים אמר דובר אפל כי "המחירים ב-App Store נקבעים באופן בינלאומי על בסיס מספר גורמים, וביניהם שערי החליפין, שיטות עסקיות, מסים, ועלות עשיית העסקים. גורמים אלה משתנים מאזור לאזור ולאורך הזמן".

בחירה עממית שעולה לציבור הרבה כסף

הברקזיט והטלטלות שבאות בעקבותיו הגיעו בעיתוי גרוע במיוחד בעבור תרזה מיי, ראש הממשלה החדשה יחסית של בריטניה, אשר תודיע היום רשמית כי בריטניה עוזבת את השוק האירופי המאוחד.

בשבוע שעבר ירדה הלירה שטרלינג לשפל שטרם נראה כמותו ב-31 השנים האחרונות, ואתמול ירד ערכה אפילו מתחת לשער היורו. תנודות אלה קשורות לאי-הוודאות המתמשכת ברחבי בריטניה בשל השינויים הכרוכים בבחירתה לצאת מהאיחוד האירופי.

אפל אינה חברת הטכנולוגיה היחידה שמתמודדת עם הסתגלות לחוסר הוודאות של לאחר הברקזיט. בשנה שעברה חוו גם החברות OnePlus 3 ו-HTC Vive עליית מחירים קטנה אך משמעותית בבריטניה, ואילו טסלה (Tesla) הודיעה על צעד דומה בעבור כלי הרכב החשמליים שלה בחודש דצמבר, והעלתה מחירים בשיעור של 5% על מנת להתאים את התמחור למטבע המשתנה.

גם אפל כבר שינתה מחירים בבריטניה, אבל עשתה זאת עד כה בשקט. היא התאימה את מחירי חלק מחומרת המפתח שלה, כולל את מחיר ה-iPad Pro וה-iPhone 7, לשינויי המטבע במדינה.

יש להניח כי יותר ויותר חברות ילכו בחודשים הקרובים בעקבות השינוי המובהק בעלויות היישומים בחנות של אפל ויעלו את מחירי מוצריהן גם הן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים