חגיגות ההשקה של ה-iPhone בישראל יחלו הערב; חובבי הגאדג'טים נערכים ללילה לבן

המכירה של המכשיר הנחשק תחל בחצות, אך פלאפון, סלקום ו-iDigital מתכננות הפנינג ענק החל משעות הערב ● פרטנר תסתפק בהשקה צנועה יותר, אך תאריך את שעות הפעילות במרכזי השירות בהתאם לצורך ● הרוכשים הראשונים של ה-iPhone בישראל יזכו בהטבות בשווי מאות שקלים

חגיגות השקת ה-iPhone בישראל צפויות להחל כבר הערב (ד'), וענף הסלולר המקומי דרוך. המכשיר הנחשק יחל להימכר בכמה מקומות כבר בדקה הראשונה של ה-10 בדצמבר, התאריך שקבעה אפל (Apple) עבור המפעילות הישראליות סלקום, פלאפון ופרטנר.

סביר להניח שמחירי החבילות של ספקיות הסלולר הישראליות לא יציגו פערים גדולים – גם בשל המגבלות שאפל כפתה עליהן וגם מתוך ההיכרות עם השוק הישראלי. לכן, מתמקדות כעת החברות בבידול המבוסס על שירותים ותוכן, הצפויים להעלות את רמת הגלישה הסלולרית של המשתמשים ואת צריכת התכנים, כמו צפייה בטלוויזיה, מוזיקה וכדומה.

פלאפון, פרטנר וסלקום ישיקו עם המכשיר גם יישומיי GPS ממותגים לניווט קולי, וסלקום אף תשיק את יישום מכ"ם לילה שלה למכשיר. פרטנר תשיק גם יישום ממותג ל-Orange TV, שיאפשר ללקוחותיה לצפות במאה ערוצי טלוויזיה. שירות זה יהיה זמין רק באמצעות הרשת הסלולרית ולא באמצעות WiFi, בשל חשש להפרת זכויות יוצרים בצפייה מחוץ לישראל.

פרטנר ופלאפון אף שקדו על גרסאות ייחודיות לאתר שלהן ב-iPhone. האתר של פרטנר יאפשר ללקוחות לצפות במצב החשבון החודשי, בנפח הגלישה ודקות השיחה, לגלוש לאתרים שונים ולהמליץ על יישומים מחנות היישומים של אפל. האתר של פלאפון יכלול מדריכים ל-iPhone והמלצות על יישומים. יש להניח שבעתיד הקרוב יורחבו השירותים, יוצעו יישומים נוספים.

לילה לבן

סלקום תחל את מכירת המכשירים בדיזנגוף סנטר בתל אביב בשעה 00:00 בדיוק. גם פלאפון תחל במכירות בחצות הלילה, במתחם מיוחד שהקימה בקניון איילון עם הפנינג שיכלול הופעת אמנים, כיבוד והרבה רעש. iDigital, נציגת אפל בישראל, תקיים גם היא מכירה החל מחצות בחנויותיה שבקניון רמת אביב ובדיזנגוף.

בפרטנר החליטו על השקה "לא היסטרית", שתחל מחר בבוקר, אך החברה תעבה את מערך השירות וההדרכה שלה ותאריך את שעות הפתיחה של מרכזי השירות ועמדות המכירה בהתאם לצורך. פרטנר תאפשר גם לקבל את המכשיר עם שליחות עד הבית (בתשלום), ותיתן למעוניינים שיעורים פרטיים בביתם, הדרכה בקבוצות קטנות או הדרכה אישית של שעה בטלפון – תמורת תשלום, כמובן.

מה יקבלו רוכשי ה-iPhone הראשונים?

פלאפון תיתן במתנה רמקולים ותחנת עגינה של פיליפס למי שירכשו הלילה את המכשיר, ומי שמסתובבים בקניון איילון לפני התחלת המכירה יוכלו לקבל זוג כרטיסים לסרט ביס פלנט. פלאפון אף הגיעה להסכם עם קבוצת קניוני עזריאלי ובמהלך חג החנוכה תקים בקניונים של הקבוצה עמדות מכירה, שהרוכשים בהן יקבלו הדרכה על המכשיר והטבה של מטען לרכב וכיסוי סיליקון ל-iPhone.

מאה הקונים הראשונים בחנויות iDigital (עם תוכנית של פלאפון בלבד) יקבלו תווי קנייה בסך 500 שקלים לקנייה בחנויות הרשת, והחל מהקונה ה-101 תרד ההטבה ל-250 שקלים. לקוחות פלאפון שירכשו ב-iDigital מודם סלולרי של פלאפון יזכו גם להנחה של 2,500 שקלים ברכישת מחשב Mac.

פרטנר תיתן ללקוחות שנרשמו והתחייבו על רכישת המכשיר ערכת מולטימדיה הכוללת תחנת עגינה, רמקולים ושעון מעורר, וללקוחות הראשונים האחרים היא תיתן כיסוי למכשיר ומגן מסך.

דיווחים מהעולם

במשך שנתיים וחצי, מאז השקת ה-iPhone הראשון בארה"ב, נאלצו הישראלים לקרוא בקנאה את הידיעות על ההשקות המתוקשרות של המכשיר ברחבי העולם – החל במדינות מפותחות וכלה במדינות נידחות. נכון, היה אפשר לקנות את המכשיר בחו"ל ולפרוץ אותו בישראל, או אפילו לקנות אותו מ"יבואנים פרטיים", אבל "זה לא היה זה"; ישראל הייתה מחוץ למפה של אפל.

כעת, סוף סוף, גם ישראל עומדת יום אחד לפני השקת המכשיר הנחשק, ונוסף על החגיגות בתקשורת הישראלית, אין כמעט אתר טכנולוגי בעולם שלא מדווח על החדשה ה"מרעישה". הכותרת באתר allthingsd משעשעת במיוחד: "אוי-פון: ה-iPhone של אפל נוחת בישראל…"; אתר appleiphonegeek.info ציין: "אחרי מה שנראה כמו ארבעים שנים במדבר, ה-iPhone יושק בישראל השבוע."; ואתר thestandard.com כתב: "ארץ זבת, חלב ודבש תהפוך בקרוב לארץ זבת, חלב, דבש ופרויקט המחמד המועדף של סטיב ג'ובס…"

ביזנסוויק (Businessweek) סיפר גם הוא על ההשקה, וציטט את האנליסטים חיים ישראל וסטיבן פטיפר ממריל לינץ' (Merrill lynch), שדיברו, בין היתר, על הסוד הכי שמור במדינה עד לפני כשעה: "המפעילות צפויות לסבסד כל מכשיר באלפיים שקלים; הצרכנים ישלמו 800 שקלים על המכשיר, ובנוסף יחויבו בתשלום חודשי קבוע על המכשיר, על חבילת שיחות ועל חבילת גלישה". לפי המחירים שחשפה פלאפון – הם לא היו רחוקים מהאמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים