פלורה לוין, BI-Pro: "ארגונים זורקים הרבה כסף, ולא מקבלים את התובנה העסקית הנדרשת"

"למרות המשבר הכלכלי, ארגונים צמצמו רק במעט את השקעותיהם בבינה עסקית השנה", אמרה לוין בכנס BI השנתי בהפקת אנשים ומחשבים, והעריכה, כי התחום יצמח בשנה הבאה ● קובי ביטר, סמנכ"ל מערכות מידע בדלק: "בעבר, ניתן היה לנתח את תוצרי ה-BI במשך ימים; כיום, הרצון לקבלת הנתונים המנותחים הוא כאן, עכשיו, ומיד"

"ארגונים זורקים הרבה כסף, ועדיין לא מקבלים את התובנה העסקית הנדרשת להם. הבעיה אינה טכנולוגית, אלא תהליכית, ודורשת מחויבות של הנהלת הארגון לפרויקט ה-BI המתמשך, ולתוצרים הנובעים ממנו", כך אמרה פלורה לוין, מנכ"ל משותפת ב-BI-Pro. לוין פתחה והנחתה את כנס BI השנתי, שהתקיים היום (ג'). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו השנה השלישית ברציפות, והגיעו אליו מאות רבות של מקצועני BI.

לדברי לוין, "פרויקט בינה עסקית צריך שייעשה בצורה הנכונה: להבין מהו הארגון, מהם תהליכיו העסקיים, כיצד הבינה העסקית תועיל לו, מהן ציפיות ההנהלה ממנו, מהן הדרישות, ולאחר מכן – לקחת אחריות על התוצרים המגיעים מהמערכת. כאמור, הבעיה אינה טכנולוגית, משמע אין ערך רק להקמת המערכת – אם לא מנצלים אותה כיאות".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

לוין הציגה את מה שכינתה "פרדוקס ה-BI", לפיו ארגונים טובעים באוקיינוס של מידע, ולמרות זאת מנהליהם מקבלים החלטות ניהוליות גרועות. היא הציגה מחקרים שונים, מהם עולה, כי החלטות ניהוליות מתקבלות על בסיס מידע שגוי, חלקי, או לא רלוונטי. מנגד, היא ציטטה מחקר של גרטנר (Gartner), ממנו עולה, כי השנה וגם בשנה הבאה, מנמ"רים ימשיכו לשים את תחום הבינה העסקית בראש סדר העדיפויות שלהם.

לוין סיכמה באומרה, כי "המשבר הכלכלי השפיע על כלל הארגונים, ובתוכם – על מערכי ה-IT הארגוניים. למרות זאת, מהיכרותנו את השוק, הרי שבתחום הבינה העסקית ארגונים צמצמו אך במעט את השקעותיהם השנה, בשל הערך העסקי הגלום בו, וההבנה שהוא יכול לסייע להם בשוק תחרותי ודינמי".

קובי ביטר, סמנכ"ל מערכות מידע בדלק, דיבר על השינוי שחל בחשיבות היבטים מסוימים בניתוח המידע והצגתו למשתמשים. בעבר, אמר ביטר, ניתן היה לנתח את תוצרי ה-BI במשך ימים, ואילו כיום, "הרצון לקבלת הנתונים המנותחים הוא כאן, עכשיו, ומיד". לצד הצורך במיידיות המידע, חלו גם שינוים בעסקים, ואלה גם הם הביאו לשינויים באופן צריכת תוצרי הבינה העסקית. הוא סיכם באומרו, כי "יש לטפל בנתונים בכמה היבטים: נכונותם, איסופם באופן שיסייע לעסק, הטמעת כלי גזירה מהירים וכלי ניתוח. הדגש שיהיה בשנתיים הקרובות הוא כיצד לתת באופן מהיר הבנה רב ממדית של הנתונים, תוך כדי ניתוחם".

שמוליק סיטון, אחראי מוצרי BI בסאפ (SAP) ישראל, הציג את יכולות כלי הבינה העסקית של ביזנס אובג'קטס (Business Objects), שנרכשה על ידי סאפ. "אנו מציעים מגוון רחב של מוצרי BI", אמר סיטון, "כשלכל אחד יש תפקיד ספציפי במכלול, על מנת שהארגון יוכל לוודא באופן נרחב האם הוא עומד ביעדיו". כיום, אמר סיטון, יכולים אנשי מכירות בשטח לקבל נתוני BI ברכיבים הניידים שלהם, מה שמסייע להם במכירה ובהפצת מוצריהם. הוא סיכם באומרו, כי בשל רכישת ביזנס אובג'קטס, הרחיבה סאפ את יכולותיה בעולם ה-BI במידה ניכרת.

איל שני, CTO אורקל (Oracle) ישראל, עמד על ההבדלים ועל המשותף בין מערכות תפעוליות ומערכות בינה עסקית. הרצון, אמר שני, הוא ל-"מקום אחד של אמת ארגונית". לדברי שני, ארגונים צריכים שכלי ה-BI יביאו לכך שהם יידרשו לתובנה עסקית מונחית שירותים. הוא הסביר, כי הכוונה היא לכמה היבטים: בינה עסקית כשירות, יצירת נתיב תחקור, בינה עסקית מונחית אירועים, שאילתות מבוזרות, ואופנים שיניעו מתובנה לפעולה. שני סיים בהציגו יכולות אלו, כפי שמופיעות בכלי הבינה העסקית של החברה, Oracle BI EE.

פרי פוירשטיין, סמנכ"ל מכירות בליבי טכנולוגיות, ואבי דניאל, יועץ בכיר בחברה, הציגו את השיפורים שנעשו במערכת הקוגנוס (Cognos), בשל רכישתה על ידי יבמ (IBM). כך, ציינו השניים, "הואצה משמעותית תנופת הפיתוח של המוצר. החיבור של קוגנוס הוא חלק מפאזל בתפיסה של 'מידע על פי דרישה'. לקוחות מקבלים מהכלי יותר יכולות". הם הציגו כלי חדש מסדרת קוגנוס, המכונהAdaptive  Analytic Framework, ומאפשר אוטומטיזציה של תהליכי ההקמה של מחסני נתונים ויישומי תבונה עסקית – תוך חיסכון במשך הזמן ובהיקף התקציב הנדרשים לצורך זה.

צבי צווייג, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בארץ, הציג מחקר של גרטנר אודות עשר טכנולוגיות שלא ניתן להתעלם מהן; על פי המחקר, הבינה העסקית מבוססת הניתוח עומדת בראש העדיפויות של המנמ"רים השנה, וכך צפוי להיות גם ב-2010. הוא ציין, כי סאס מובילה בעולם בהשקעה במו"פ, העומדת על 24% ממחזורה. צווייג העלה לבמה את ג'ימי קוניארסקי, מגולדמיינרס, שדיבר על חשיבותה של הבינה העסקית מבוססת הניתוח. בעזרת מידע מבוסס ניתוח, אמר קוניארסקי, "ניתן לבנות מודלים חדשים של תהליכים ארגוניים, לבצע פילוח לקוחות, לדעת מה עלות הלקוח, מה הרווחיות שלו ועוד. אלה לא יכולים להיעשות בלא בינה עסקית אנליטית". הוא סיכם באומרו, כי "כדי לקבל החלטות, נדרש שלב נוסף מעבר לידיעת העובדות היבשות של הנתונים, והוא הבנתם. כשרוב הארגונים עדיין עוסקים בהפקת דו"חות, אחרים יוצרים יתרון תחרותי מבוסס אנליזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים