"היעד: לאתר סטארט-אפים מתאימים ולתת להם יתרון תחרותי"

לדברי ליאור ויצמן, מנהל תחום הסטארט-אפים והמפתחים ביבמ ישראל, "אנו רוצים לפתוח לחברות ההזנק דלתות ללקוחות הגדולים שלנו בעולם"

ליאור ויצמן, מנהל תחום הסטארט-אפים והמפתחים ביבמ ישראל. צילום: טליה אלק

"במסגרת הפעילות שלנו, אנו פוגשים מאות חברות סטארט-אפ. משימתנו היא לאתר סטארט-אפים המתאימים לארגוני אנטרפרייז, ולתת להם יתרון תחרותי, עם ליווי צמוד, לטובת יצירת שותפות מול החברה העולמית", כך אמר ליאור ויצמן, מנהל תחום הסטארט-אפים והמפתחים ביבמ (IBM) ישראל.

ויצמן התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס IBM Alpha Zone Demo Day שנערך אמש (ב'). במסגרתו הוצגו החברות הבוגרות של המחזור הרביעי באקסלרטור Alpha Zone, והחברות החדשות שיחלו את המחזור החמישי של התוכנית. באירוע, שהתקיים במרכז יצחק רבין בתל אביב, השתתפו כ-200 שותפים בקרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים (אנג'לים), מנטורים ושותפי התוכנית.

לדברי ויצמן, "פעילות הדגל שלנו היא המאיץ Alpha Zone. לצד פעילות המאיץ, יש לנו גם אינקטובטור, ואנו לוקחים חלק במגוון אירועי תעשייה. אנו מחפשים חברות הזנק המכוונות לארגוני אנטרפרייז, כאלו שיבמ תוכל לפתוח להן דלתות ללקוחות הגדולים שלה בעולם". בכובע שני של הקבוצה, הסביר ויצמן, "אנו עובדים מול קהילת המפתחים בישראל – מהיושבים באוניברסיטאות עד אלה שבארגונים גדולים".

במסגרת התוכנית, אמר, "אנו מציגים את החברות המשתתפות בתוכנית בפני משקיעי הון סיכון, באירועי תעשייה בארץ ובעולם, מסייעים בהגשת תכניות לרשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי) ומחברים בין מנטורים ואנשי תעשייה מובילים לבין החברות".

"כל הפעילויות הללו מתאגדות לכלל מוטו מרכזי אחד – של חיבור הענק הכחול עם חברות הסטארט-אפ המקומיות", סיכם ויצמן. "אנו רואים בסטארט-אפים שמתקבלים לתוכנית שותפים לכל דבר, והקבלה לאקסלרטור הינה רק תחילתו של שיתוף פעולה ארוך טווח".

המחזור החמישי החדש של Alpha Zone. צילום: טליה אלק

המחזור החמישי החדש של Alpha Zone. צילום: טליה אלק

בכנס הוצגו שמונה חברות סטארט-אפ שהחלו את המחזור החמישי של האקסלרטור:

AbiliSense פיתחה טכנולוגיה המיועדת לשמור על אנשים בטוחים. מכשיר אינטרנט של הדברים המבחין בין סוגים שונים של צלילים בסביבה, מתריע לאנשים על אירועי בטיחות באמצעות הטלפון החכם, צמידים, ענן ועוד מגוון מוצרי אינטרנט של הדברים נוספים.

Articoolo פיתחה אלגוריתם שיודע לכתוב מאמרים מקוריים על פי דרישה כאילו כותב אנושי כתב אותם, וזאת באמצעות שימוש במתודולוגיות עיבוד שפה טבעית ותהליכים נוספים של בינה מלאכותית. הטכנולוגיה שלה הופכת את תהליך הכתיבה למהיר ויעיל יותר.

BeePost היא פלטפורמה חברתית ליצירת באזז באמצעות תגובות (comments) מבוססות וידיאו ומשחק. המשתמשים יכולים לבטא את עצמם, להיות חלק מהשיחה ולהגיב בכל אתר בעולם, ובכך להעצים את הטראפיק אליו.

BIGVU מאפשרת לכל אחד – ללא כישורי עריכת וידיאו, יכולת ליצור במהירות סרטוני וידיאו לצרכי video marketing, רשתות חברתיות, סרטוני הדרכה, חדשות, מצגת מכירות ועדכונים ארגוניים.

FIXICO הינו שירות ענן שנועד לשפר ולתחזק את המחשבים בצורה פשוטה וקלה, באופן אוטומטי וללא מעורבות המשתמש. השירות, המבוסס על טכנולוגיה של יבמ, הינו מערכת ניהול חכמה המותקנת על גבי המחשב. המערכת מבצעת, באופן אוטומטי וסביב השעון, שורה של פעולות שמסייעות לשמור על ביצועים אופטימליים של המחשב, הגנתו תחזוקתו התקינה.

GreenQ עושה אופטימיזציה ובקרה של איסוף אשפה. החברה הופכת משאיות אשפה לחכמות, על ידי התקנת חיישנים על המשאיות עצמן. בכל הנפה של פח אשפה, המערכת שמותקנת על המשאית שולחת בזמן אמת נתונים. לוח מחוונים מספק למנהל איסוף האשפה בזמן אמת, את סטטוס הפחים והמשאיות בעיר על גבי מפה אינטראקטיבית, התראות על אירועים חריגים, או התנהגות בלתי רצויה.

Magentiq Eye  עושה שימוש בטכנולוגיות של עיבוד תמונה ולימוד מכונה, כדי לעזור לרופאים בביצוע פרוצדורות אנדוסקופיות. רופאים מבלים שעות במהלך פרוצדורות אנדוסקופיות בבחינת תצלומי הווידיאו על פני מסכים, במטרה לגלות ולאבחן מצבים פתולוגיים שונים. אנשי החברה רוצים לעזור לרופאים להיות יותר מדויקים ואפקטיביים, ובכך להציל אנשים רבים ולחסוך כסף רב.

NeuroApplied מסייעת למנהלי מותגים ומנהלי חקר שוק להבין ולכמת את מחשבות לקוחותיהם. הטכנולוגיה שלה מודדת במדויק הן תפיסת המותג על ידי הלקוח והן אפקטיביות של קמפיין פרסומי. בשונה משיטות חקר שוק מסורתיות, השיטה שלה קוראת באופן אובייקטיבי מחשבות לא מודעות – הודות לשילוב בין מדעי המוח בדיסציפלינת פסיכו-מתמטיקה לבין מערכות לומדות ורשתות עצביות ממדעי המחשב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים