"להיות מנמ"ר כיום קשה מבעבר – הלחצים בלתי אפשריים"

"המנמ"ר צריך להתמודד עם אתגרים חדשים ובמקביל עם הדרישות של ההנהלה לזמן הגעה לשוק מהיר, ברמת זמינות גבוהה, באיכות רבה ובעלות מופחתת", אמר אלדר לב-רן, מנהל תחום תשתיות וענן בשטראוס אסטרטגיה

אלדר לב-רן, מנהל תחום תשתיות וענן בשטראוס אסטרטגיה

"להיות כיום מנמ"ר קשה יותר מבעבר. הלחץ מאוד גדול ועולם הטכנולוגיה רץ קדימה. דירקטוריונים ומנכ"לים רוצים שהמנמ"רים יביאו כסף ולא מעניין אותם איך הם עושים את זה. ההנהלה מתחילה להתערב להם בדרך בה הם מבצעים את עבודתם ואומרת להם להפסיק לבקש תקציבים. זה שם אותם במוקד של לחצים בלתי אפשריים. המנמ"רים שואלים את עצמם: מה הם צריכים לעשות שונה מאשר היום?", כך אמר אלדר לב-רן, מנהל תחום תשתיות וענן בשטראוס אסטרטגיה.

לב-רן דיבר במפגש של פורום DCFI מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון. מנחה המפגש היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח.

לדבריו, "לצד האתגרים הישנים, כמו פתרון תקלות, המשכיות עסקית ושו"ב, נוספו לו משימות חדשות, כמו ענן, מובייל ועבודה 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, ואלה מהווים כיום רוב האתגרים. הוא צריך להתמודד איתם ובמקביל עם הדרישות של ההנהלה לזמן הגעה לשוק מהיר, ברמת זמינות גבוהה, באיכות רבה ובעלות מופחתת".

בהמשך עבר לב-רן לדבר על תחום הדטה סנטרים וציין סקר ששטראוס אסטרטגיה ערכה בנושא בקרב 104 לקוחות שלה בשוק הישראלי. עולה ממנו כי 78% מהארגונים מחזיקים יותר מדטה סנטר אחד, כאשר 52% מהם מחזיקים שני דטה סנטרים ו-26% – שלושה. בנוסף, שני שליש מהארגונים מחזיקים מרכז מחשוב במשרדי הארגון ורק שליש מהם עושים זאת במיקור-חוץ. "אני אומר לארגונים: תתמקדו בליבה העסקית שלכם. אתם לא צריכים לנהל את הדטה סנטרים שלכם בתוך הארגון", הוסיף.

ככלל, עולה מהסקר שהארגונים בישראל איטיים יותר מאשר בעולם בהוצאת החוצה שירותים. כמו כן, לב-רן ציין כי על פי נתוני הסקר, רוב שירותי האירוח נמצאים באזור המרכז, "ולא בכדי. אנשים אוהבים את שירותי האירוח שלהם קרובים, כמו הרבה דברים אחרים, ולכן כמות האתרים באזור המרכז גדולה מאשר בצפון או בדרום".

יותר מ-75% מהארגונים לא מנצלים את כל שטח הרצפה

עוד עסק הסקר ברמת הניצולת של הדטה סנטרים והעלה כי יותר מ-75% מהארגונים לא מנצלים את כל שטח הרצפה. "העולם נהיה קטן יותר, חכם יותר ומנצל יותר אנרגיה – אבל בפחות מקום. הנתונים האלה מעלים את השאלה: למה צריכים דטה סנטרים בתוך הארגונים? הם יכולים לנצל את שטח הרצפה לא לדטה סנטר אלא למשהו שאפשר להפיק ממנו כסף", אמר לב-רן.

נתון מעניין נוסף מעלה ש-72% מהארגונים ציינו שיש להם כוונה לעבור לענן. לדבריו, "הענן הוא תפיסה ולא רק מקום שצריך לעבור אליו. יש בו שירותים וכלים שמאפשרים לנהל את עולמות התוכן בצורה יעילה ונכונה יותר".

אולם, אמר לב-רן, "אי אפשר רק לצאת לענן, בטח שלא בארגונים קטנים ובינוניים. מה גם שהוא לא מטרה אלא כלי. כדי לעבור אליו צריך שתהיה מוכנות תשתיתית, יישומית, עסקית, ניהולית-תפעולית, ארכיטקטונית ומסלול סיפוקים מידיים, שהוא השלב הראשון. התנאי החשוב ביותר להצלחה במעבר לענן הוא שליטה ובקרה".

לסיכום הוא אמר ש-"אנשי התשתיות והמנמ"רים צריכים להיות ברוקרים בארגונים. הם צריכים לדבר בשפה עסקית, להביא להשקעות קטנות יותר ולהאצת הצמיחה, ולהפעיל גופים אחרים שיעשו את העבודה. ארגון ה-IT הופך יותר רזה וכדאי לארגונים שלא הוציאו חלק מהפעילות שלהם לעשות זאת. זה אמנם קשה, בעיקר בארגונים שיש בהם ועדים מאוד חזקים, אבל יש גם ועדים רבים שמתחילים להבין את זה. רזה לא אומר בהכרח פיטורים אלא שינוי מגמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים