מחקר: מה ההעדפות של אנשי ההיי-טק הישראליים בעבודה?

באיזה תחום הם רוצים לעבוד? איזו טכנולוגיה הכי נוחה עבורם? ומה הפערים בשכר המבוקש בין גברים לנשים, ובין תל אביב לשאר המקומות בארץ?

שלוש ארבע ולעבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מרבית אנשי קהילת הטכנולוגיה הישראלית מעוניינים לעבוד בסטארט-אפים, מעדיפים לעסוק בתחום המובייל ורוצים לעשות זאת בסן פרנסיסקו, אם לא בארץ – כך עולה ממחקר שפרסמה חברת Woo.io. כמו כן, בפעם הראשונה חלה ירידה בכמות האנשים שבחרו את הרילוקיישן כהעדפה הראשונה שלהם בבחירת מקום עבודה.

המחקר התבסס על תשובות של יותר מ-5,000 אנשי טכנולוגיה שנרשמו לפלטפורמה של החברה. יצוין כי Woo.io מוציאה דו"ח שכזה בכל רבעון וכי הנתונים הנוכחיים נכונים לרבעון השני של 2016.

השכר בראש

על פי הממצאים, יותר מ-80% מהעובדים דירגו את השכר כקריטריון הבולט ביותר שלפיו הם בוחרים את מקום העבודה – עלייה של 1.2% לעומת הרבעון הראשון של השנה. לאחר מכן נמצא המיקום, עם קרוב ל-80% ועלייה של 1.4%. הגברים מעדיפים את השכר על פני המיקום, בעוד שאצל הנשים זה בדיוק להפך.

מקור: Woo.io

מקור: Woo.io

קריטריונים נוספים שרשמו עליות הם תפקיד, גודל או סוג החברה, הטכנולוגיות בהן היא מתעסקת (העלייה הגדולה ביותר – 4.4%), האיזון בין חיים לעבודה והסקטור שבו החברה פועלת. פחות אנשים מאשר ברבעון הקודם ציינו את הרילוקיישן כקריטריון הראשון בבחירת מקום עבודה: קצת יותר מ-30% לעומת 40%. מדובר בירידה של 4.8%.

סן פרנסיסקו עוקפת את ניו-יורק

ואם ברילוקיישן עסקינן, הישראלים מעדיפים באופן ברור לעבור לארצות הברית: סן פרנסיסקו, ניו-יורק ולוס אנג'לס הגיעו למקום הראשון הן ברבעון הראשון והן ברבעון השני של השנה, כאשר עמק הסיליקון החליף את התפוח הגדול בבכורה. לונדון, שרושמת התפתחות רבה מבחינה טכנולוגית, רשמה עלייה של שני שלבים למקום הרביעי, כשהיא עוקפת את בוסטון וסיאטל. ברלין נמצאת במקום השביעי ומדריד סוגרת את שמונה הגדולות.

מקור: Woo.io

מקור: Woo.io

עוד מעלה המחקר ירידות בציפיות השכר הן אצל גברים והן אצל נשים וצמצום הפער בין שני המינים. ציפיות השכר של גברים ירדו ב-3.4% ל-28,435 שקלים ואלה של הנשים קטנו ב-1.4% ל-23,634 שקלים. הפער בין שני המינים עומד על 4,801 שקלים לעומת 5,484 שקלים ברבעון הראשון של השנה. יצוין כי אלה שביקשו לעבוד בתל אביב מבקשים שכר גבוה הרבה יותר מאלה שרוצים לעבוד במקומות אחרים – 34,719 שקלים בהשוואה ל-27,055 שקלים.

סטארט-אפ בתחום המובייל

הסקטור המבוקש ביותר בעולם הטכנולוגי הישראלי ברבעון השני של 2016 הוא המובייל, עם 15.2% – זינוק של 13% לעומת הרבעון הקודם. העובדים הפוטנציאליים מודעים להתפתחות המהירה והאדירה של התחום, ולהזדמנויות שהיא מביאה. לאחר מכן נמצא תחום נוסף שמתפתח מאוד בשנים האחרונות – אבטחת המידע, עם 13%. גם כאן מדובר בזינוק של 13%. ה-Big Data הגיע שלישי עם 8.7%, כשאחריו התוכנה והארכיטקטורה הארגוניות (6.5%) ותחום הבריאות (4.3%).

מקור: Woo.io

מקור: Woo.io

הטכנולוגיה שהעובדים הפוטנציאליים הכי רוצים לעבוד איתה מוסיפה להיות ג'אווה (Java), עם עלייה של 1.9% ל-9%. היא עוקפת בענק את ה-NodeJS ואת ה-AngularJS, שמגיעות ל-6.9% ול-6.3%, בהתאמה.

לסיום, אחד הנתונים המעניינים במחקר, שכדאי שהמנהלים בחברות הגדולות ישמו אליו לב, מראה שהסטארט-אפים מבוקשים בקרב העובדים יותר מהן: 79.8% מהמשיבים ענו בחיוב כשנשאלו האם הם מעוניינים לעבוד בסטארט-אפ לעומת 65.2% בלבד בחברות גדולות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים