הממשלה החליטה לדחות את הקמת המאגר הביומטרי בשנתיים

צוות השרים שהוקם כדי לדון בנושא החליט, כי להצעת חוק הביומטריה, שתובא בשבוע הבא להצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, יתווסף סעיף המורה על הדחייה ● עם זאת, במהלך התקופה תפעיל הממשלה פיילוט של מתנדבים שבמסגרתו, אם הם ירצו לקבל תעודת זהות או דרכון – הם ייכללו במאגר ● במטה המאבק נגד הקמת המאגר בירכו על הפשרה ואמרו, כי "אנחנו מקווים שמשרדי הממשלה ידעו לשמור על פרטיות האזרחים"

צוות שרים החליט אתמול (ג') לדחות את הדיון על הקמת המאגר הביומטרי בשנתיים. זאת, לאחר שלהצעת החוק, שתועלה בשבוע הבא בקריאות שנייה ושלישית, תצורף הסתייגות שלפיה יישומו יידחה לתקופה זו. ההחלטה על הקמת המאגר תתקבל בהתייעצות בין שרי הפנים והמשפטים. במהלך התקופה תפעיל הממשלה פיילוט וולונטרי, שבמסגרתו מתנדבים שיחפצו לקבל תעודת זהות או דרכון – ייכללו במאגר. הפשרה הושגה לאחר התערבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בצוות השרים שקיבל את ההחלטה חברים אלי ישי, שר הפנים; יצחק הרצוג, שר הרווחה; ומיכאל איתן, השר האחראי על יישום ממשל זמין. משתתף בו גם ח"כ מאיר שטרית, שיזם את הצעת החוק. מרכז הצוות הוא צבי האוזר, מזכיר הממשלה.

במטה המאבק נגד חוק הביומטריה בירכו על ההחלטה ואמרו, כי הפשרה "מונעת הקמת מאגר טביעות אצבע מרכזי של כל אזרחי המדינה. אנו מקווים שמשרדי הממשלה ידעו לשמור על פרטיות האזרחים, ומודים לראש הממשלה שללא מעורבותו, לא הייתה מושגת הפשרה ובמיוחד אנו מודים לשר מיכאל איתן שנאבק עימנו באופן בלתי מתפשר נגד הקמת המאגר הביומטרי".

ההצעה תועלה, כאמור, להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבוע הבא, לאחר שזו נדחתה בשבוע. בראשית השבוע העריכו בכנסת, כי בסופו של דבר – תהיה להצעה רוב. מלשכתו של השר מיכאל איתן נמסר, כי הוא לא יצביע בעד החוק, אולם הוא לא היה מוכן לומר האם יצביע נגדו, או שייעדר מהמליאה בשעת ההצבעה, לאות מחאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים