מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "שוק ה-IT ישוב ב-2010 להיקפי הפעילות שהיו לפני שנתיים"

גוטמן התייחס לתוצאות הרבעוניות של החברה ואמר, כי "על אף ההאטה הכלכלית, שיפרנו את תוצאותינו והמשכנו לשמור ברבעון השלישי של 2009 על מעמדנו כמובילי שוק ה-IT הישראלי" ● למרות זאת, הוא סייג את דבריו והוסיף, כי "אני לא קובע שהמיתון כבר מאחורינו"

"על אף ההאטה הכלכלית, מטריקס שיפרה את תוצאותיה והמשיכה לשמור ברבעון השלישי של 2009 על מעמדה כמובילת שוק ה-IT הישראלי", אמר לאנשים ומחשבים מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, עם פרסום תוצאותיה לרבעון השלישי. להערכת גוטמן, "אנו צופים, כי ב-2010 ארגונים יגדילו את השקעותיהם בשוק המיחשוב. יש לנו איתותים מלקוחות על תחילתה של מגמה זו. אפשר להשליך, מהערכתי ממה שקורה במטריקס, על כלל שוק ה-IT הישראלי. אמנם אני פסימיסט מטבעי, אולם הפעם אני נוטה להעריך, כי נחזה התאוששות שתבוטא בגידול בהיקפי הפעילות, ונראה לי ששוק המיחשוב המקומי יחזור למימדי הפעילות שהיו לפני שנתיים".

"אני לא קובע שהמיתון כבר מאחורינו", סייג גוטמן, "גם נוכח הפעילות ברבעון החולף. אולם אני שומע הערכות אופטימיות יותר מבעבר, במיוחד בקרב לקוחות ממגזרי הפיננסים והביטוח, שהיו הראשונים לצמצם השקעות בעבר, והם מאותתים לנו על הגדלת הפעילות לקראת סוף השנה וב-2010".

כיצד נערכתם להאטה במשק השנה?
"תוצאות הרבעון מבטאות את ההיערכות המהירה שלנו להאטה במשק. חסכון והתייעלות לצד גידול בעסקי הליבה, אפשרו לנו לשמור את החברה בנתיב הצמיחה ולספק ערך ללקוחותינו גם בתקופות האטה. בנוסף להאטה במשק, מאופיין הרבעון השלישי  בדרך כלל בחולשה עונתית. למרות זאת, הצלחנו לשמור על יציבות בהכנסות ברבעון והצגנו גידול של 4.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד".

ומה בהיבט הפנים מגזרי ב-IT?
"השנה מטריקס הצליחה להגדיל את אחיזתה בשוק שירותי התוכנה. שוק זה כולל פרויקטי IT, כוח אדם, ייעוץ ומיקור חוץ לגווניו; הגדלנו את פעילותנו בשוק זה ב-10%. אני מצטט מחקר של IDC שפורסם באחרונה, לפיו החברה בראשותי אוחזת ב-15.2% משוק זה ומובילה אותו, כשנייה לה מלם-תים. בהיבט המגזרי בתוך עולם ה-IT, הייתה לנו עדנה בתחום הביטחוני. בעולם הביטוח והפיננסים, שצפינו כי יקטן בצורה ניכרת השנה, שמרנו את אחיזתנו ובתחומים מסוימים אף הגדלנו אותה. במגזר הממשלתי הגדלנו את היקף הפעילות, וזו עובדה משמחת. זאת, בלא קשר למכרז בתי התוכנה".

כיצד תתחרו בשוק ה-ERP הרווי עם ה-ERP של מיקרוסופט (Microsoft)?
"המערכת היא המשך טבעי לכך שישראל היא מדינת מיקרוסופט. למשתמשים יש היכרות עם הממשק, והמערכת באה עם פונקציונליות מותאמת למגזרים רבים, ו-300 פתרונות ורטיקליים. ייחודה הוא בכך שיש לה מודול המוקדש לעולם התעשייתי, ושם היא תתמודד מול SIT-QAD ופריוריטי (Priority). זה מודול שאין במערכת תפנית, המתאימה למגזרי מפיצי האלקטרוניקה, בתי חולים, חברות ליסינג ונדל"ן". לדברי גוטמן, "דרך נוספת להתחרות במערכות ה-ERP הקיימות היא בכך שנציע שני אופני מכירה: רישוי ושימוש במודל ענן לארגונים קטנים. אני צופה, כי ענף זה של ERP במודל תוכנה כשירות, ילך ויגדל בשנה הבאה, בעידוד מיקרוסופט ומטריקס. לגבי המחיר, נהיה תחרותיים בנושא, בעיקר מול אורקל (Oracle)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים