אימוג'י-אקדח מרגש אתכם? כי על אפל הוא לא מקובל

אקדחים בפרט וכלי נשק בכלל אינם גורם חיובי בעולמנו האלים ● גם הענקית מקופרטינו חושבת כך, וכשענקיות מושכות לכיוון מסוים - זה בהחלט משפיע, אפילו בנוגע לאימוג'ים שהולכים ותופסים חשיבות משנה לשנה

אקדח שמופיע במערכה הראשונה כנראה כבר לא יופיע כאימוג'י בכלל. צילום: BifStock

בארצות הברית אפשר כיום, די בקלות, לרכוש אקדח אבל דווקא אימוג'י תמים לכאורה של כלי הנשק הידני לא ייכנס לסל האימוג'ים שלנו בקרוב.

יוניקוד (Unicode), הארגון הטכני האחראי על בחירה ופיקוח סמלי האימוג'י (Emoji), התלבט ארוכות בנוגע לאימוג'י של אקדח, ובסופו של דבר החליט לפרוק את הנשק ולהסירו מרשימת הסמלים המועמדים להיות האימוג'ים החדשים של שנת 2016, כך מדווחים גורמים שנכחו בפגישת הארגון הרבעונית שהתקיימה בחודש מאי האחרון.

לפי הדיווחים, לאפל (Apple) הייתה ככל הנראה השפעה ניכרת על הבחירה הזו. אפל היא אחת החברות הגדולות שלוקחות חלק ביוניקוד ואינה רק בעלת זכות הצבעה, אלא שהיא גם משפיעה באופן ניכר כל הבחירות בארגון, ככל הנראה בעיקר מכיוון שמיליונים משתמשים באימוג'ים בפלטפורמות התוכנה של אפל.

מוקדם יותר השנה סיפקה החברה נתון מדהים למדי כשעדכנה כי באמצעות ה-iMessage שלה עוברות בממוצע כ-200 אלף הודעות בכל שנייה.

לא להפוך לאמוג'י כלל

על פי מקורות שנמצאו בחדר, אפל החלה את הדיון במטרה להסיר את אימוג'י הרובה, אשר כבר עבר לתהליך הקידוד בעבור שחרור 9.0 Unicode ביוני הזה. בדיונים טענה הענקית שלא תתמוך בהכנסת הרובה לפלטפורמות שלה, וביקשה שלא יהפוך לאמוג'י כלל. חבר שנוכח בכל הדיונים סיפר לחדשות BuzzFeed כי שמע ש"אפל מדברת על זה, וגם מיקרוסופט (Microsoft)".

מדובר בהחלטה יוצאת דופן במקצת, מאחר שבשלבים האלו בדרך כלל רוב "המועמדים" לאימוג'י מקבלים אישור להיות לסמלים מן המניין. עם זאת, לפי הדיווח, בדיון לא הייתה כמעט מחלוקת על הדברים, אולי מפני שאימוג'י של אקדח קודד כבר לתוך השחרור המקורי של סל האימוג'ים. דווקא אימוג'י אחר, המתאר אדם יורה באקדח, הוא שעורר מעט ויכוחים.

ההחלטות של יוניקוד בנוגע לאימוג'ים הולכות ותופסות כובד משקל. כעת יש אפילו הצעה אחרונה על שולחן הארגון שתחייב את ספקיות האימוג'י הגדולות לתמוך ב"פריסה רחבה" של אמוג'י בכדי להפוך אותו למועמד מאושר – מהלך שבאופן תאורטי היה נותן יותר שליטה לחברים המשפיעים ביותר ביוניקוד, שבו יש בכל מקרה רק 12 גורמים בעלי זכות הצבעה מלאה – בין השאר, בנוסף לאפל, נכללות בו גם החברות אורקל (Oracle), פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), יבמ (IBM), ויאהו (Yahoo).

מה העניין הגדול?

"אני חושב שמה שאנחנו רואים כאן עם הרובה", הוסיף והסביר חבר יוניקוד בשיחה, "הוא שספקיות גדולות וחברות היי-טק באמת הבינו מה העניין הגדול של סמלי האימוג'י האלה". ואכן, הצעת יוניקוד ל"פריסה רחבה", שהתקבלה במשותף על ידי נציגים ממיקרוסופט, אפל, וגוגל, נראית כהד של התסכול הזה.

למרות שההחלטה התקבלה פה אחד, חברי יוניקוד אינם ששים לדבר על הרובה. אפל סירבה להגיב על מעורבותה של החברה בהחלטה, ותריסר חברי יוניקוד סירבו אף הם לשוחח על הדיונים. נשיא יוניקוד, מארק דיוויס, אישר את המהלך, אבל בהתאם לבחירה של הארגון, סירב גם הוא לפרט את הסיבות להחלטה. בנוגע לפסילה כתב דיוויס במייל ששלח אל חדשות BuzzFeed ש"הוועדה החליטה שלא לצרף אותם כאימוג'ים אלא להוסיף אותם כסימנים (רגילים בשחור ולבן)".

אם דווקא חשקתם באימוג'י היורה יש לכם עדיין כר לפעילות – כי בפועל, כמעט כמו כל מה שיוניקוד עושה, ההחלטה אולי נשמעת טכנית ומסובכת, אבל למעשה זה רק אומר שהרובה יופיע במאגר התווים הרשמי של יוניקוד (Unicode Character Database) אך לא יופץ במקלדות אימוג'י הסטנדרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים