"דטה סנטרים יהפכו לתחום ליבה בתאגידי היי-טק מרכזיים"

"ענקיות היי-טק כמו אינטל, דל וקוואלקום מתקדמות בצעדי ענק להפיכת הדטה סנטרים והפתרונות עבורם לאחד ממרכזי הכובד של פעילותם הטכנולוגית והעסקית", אמר משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר

משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר. צילום: קובי קנטור ז"ל

"דטה סנטרים ופתרונות לדטה סנטרים יהפכו לתחום ליבה של תאגידי היי-טק מרכזיים בעולם", כך מעריך משה לסמן, מנכ"ל ומייסד גלובל דטה סנטר. הוא אמר את הדברים בתגובה להתפתחויות חדשות בקרב ענקיות היי-טק דוגמת AMD, אינטל (Intel) ודל (Dell), לאחר המיזוג עם EMC, כמו גם Nvidia וקוואלקום (Qualcomm).

"תאגידים אלה ואחרים מתקדמים בצעדי ענק להפיכת הדטה סנטר והפתרונות עבורו לאחד ממרכזי הכובד של פעילותם הטכנולוגית והעסקית", אמר לסמן. לדבריו, "אנחנו חיים בתקופה שבה יש לאסוף, לאחסן ולנתח מסות חסרות תקדים של נתונים ממיליארדי מכשירים, ומתבקש שדטה סנטרים ימלאו תפקיד יותר ויותר מרכזי".

הוא סקר בדבריו מספר הכרזות והתפתחויות בתחום הדטה סנטר: "באמצע אפריל הכריזה אינטל על מהלך שמטרתו לחסוך כ-750 מיליון דולר עוד השנה – לא רק על ידי פיטורי 12 אלף עובדים אלא גם על ידי הגדרת הדטה סנטרים כאחד מתחומי הליבה שלה, לצד תחומים דוגמת האינטרנט של הדברים. יחידת הדטה סנטר של אינטל הניבה רק ברבעון הראשון של השנה הכנסות של לא פחות מארבעה מיליארד דולר, ועובדה זו חיזקה את הקדימות שאינטל החליטה להעניק לפיתוח פתרונות לתחום זה".

"באופן דומה", ציין, "גם קוואלקום ו-AMD הבחינו בגידול בענף והכריזו על הגברת ההתמקדות באספקת פתרונות שבבים לדטה סנטרים. בנוסף, הכנסות Nvidia מפתרונות לדטה סנטרים ברבעון הכספי האחרון זינקו ב-63% ודחפו מעלה הן את תוצאות הרבעון הראשון של שנת הכספים 2017 והן את מחיר המנייה של החברה".

"פתרונות לדטה סנטרים – אחד מעמודי התווך של דל"

לדברי לסמן, פתרונות לדטה סנטרים הפכו במהירות גם לאחד מעמודי התווך של Dell Technologies – החברה שנוצרה ממיזוג דל ו-EMC. "אין זה מקרה שהנושא של ועידת EMC World, שנערכה בתחילת החודש שעבר בלאס וגאס, היה מודרניזציה של הדטה סנטר. החברה הממוזגת תחתור לספק לדטה סנטרים קשת של פתרונות, החל מאחסון על בסיס מערכות EMC ועד חומרה ותוכנה מבית דל".

לסמן, שכיהן בעברו כמנהל חטיבת מיקור-החוץ ביבמ (IBM) ישראל וכמנהל HP Global Services בארץ, הקים את גלובל דטה סנטר ב-2013 בשיתוף ובגיבוי פיננסי של קבוצת ויולה וחברת ההשקעות גלנרוק של ליאון רקנאטי. צוות ההנהלה של החברה כולל מנהלים בעלי ניסיון רלוונטי מחברות כגון טבע וסלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים