Apple Music ו-iTunes יוצגו במתכונות חדשות ביוני

הענקית מקופרטינו מבינה ששירות הזרמת המוזיקה שלה יהיה הרבה יותר מוצלח אם היה קל יותר לשימוש, ומתכוונת להציג תמורות בגרסה חדשה, שתראה אור בוועידת המפתחים הקרובה של החברה

מתכוננים לשינוי. Apple Music ו-iTunes

לשירות Apple Music יש שתי בעיות עיקריות – ראשית הממשק של שירות הסטרימינג, המסובך שלא לצורך, ושנית יחסיו המאוד לא מוצלחים עם iTunes – שהיא גם החנות וגם הספרייה של השירים שנרכשו.

בעיות אלו יתוקנו, כך על פי דיווחים, בשיפוץ שצפוי להיות מוצג לראשונה בוועידת המפתחים העולמית של אפל (Apple), ה-WWDC (ר"ת Apple’s Worldwide Developers Conference), שתתקיים בחודש יוני הקרוב.

שירות המוזיקה בהזרמה של אפל הוא תוצר של רכישת Beats Music ב-2014, אך שילובם של עובדי Beats לתוך הענקית הביא להתנגשות תרבותית שהשפיעה על שירות הסטרימינג, כך על פי דיווח בבלומברג (Bloomberg).

אפל וסט משאבי iTunes, אשר נתפש כשירות בירידה, התמקדו ב-Apple Music, במקום למצוא דרכים לשלב בין השניים או, לכל הפחות, לשפר את iTunes. למרות זאת מתברר כי חנות הורדות מחזיקה מעמד, ועדיין מתגאה במיליארדי דולרים בהכנסות מדי רבעון, כך שללא ספק iTunes בפני עצמה היא המוצלחת יותר כעסק.

מרבית מעובדי Beats Music עזבו לאחר שהחברה שולבה אל תוך אפל, בעיקר משום שלענקית יש תהליך אישור מוצר מורכב. איאן רוג'רס, מנכ"לה לשעבר של Beats, עזב רק כמה חודשים לאחר שאפל השיקה את שירות המוזיקה שלה. אבל לאחר התארגנות מחדש של אפל, כיום עובדים על השירות יותר מ-1,000 שכירים במשרדים שבלוס אנג'לס.

אז מה ישתנה?

לא ברור בדיוק מה השינויים המלאים שיתרחשו ב-Apple Music או ב-iTunes, אך על פי בלומברג – השיפוץ והעיצוב מחדש ב-iTunes מוקפד מאוד ומתבצע תחת פיקוחם של סגן הנשיא רוברט קונדרק והזמר טרנט רזנור מ-Nine Inch Nails. באופן לא מפתיע, האחראי על מחלקת העיצוב, ג'וני אייב, סיפק אף הוא הערות לשדרוג, וכך גם אדי קיו, סגן נשיא אפל לתחום תוכנה ושירותים, וג'ימי אייבין, מוותיקי תעשיית המוזיקה ומבעליה של Beats Music.

ערכת הצבעים של Apple Music תפסיק ככל הנראה להתאים באופן אוטומטי לעטיפת האלבום, ובמקום – נזכה בשחור-לבן סטנדרטי ובעיצוב "בולט יותר אבל גם פשוט יותר", כך על פי הדיווחים. וזהו רק אחד השינויים הצפויים שתיאר אתר 9to5Mac בפירוט.

ידוע כבר גם למשל כי כרטיסיות הפתיחה For You ב-Apple Music יעברו מהפך מבחינת המראה והתחושה, אבל האלגוריתמים הפנימיים שממליצים למשתמשים על מוזיקה המבוססת על הטעם האישי של כל משתמש ומשתמש יישארו זהים.

השינויים הגדולים הנוספים שאפל מתכננת להביא אל ה-Apple Music בקיץ הקרוב כוללים בעיקר עיצוב מחודש שיפשט את ממשק המשתמש, תוך מגמה להרחיב את שירות המוזיקה כך שיכלול גם מספר תכונות חדשות.

התוספת הבולטת ביותר תהיה שילוב מלות השירים. על פי מקורות אנונימיים שצוטטו ב-9to5Mac כיום עובדת אפל עם חברות הפקה בתחום המוזיקה, בכדי לקבל את הזכויות להציג את המלים לשירים באופן אוטומטי ביישום. שילוב מלות השירים יוכנס בהדרגה, אבל הרבה מהן צפויות להיות משולבות כאשר החידושים יחשפו ביוני הקרוב ב-WWDC, עת נזכה להכיר את התוצאה הסופית המלאה של השדרוג המצופה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    האם אפשר להתחבר לרמקול של Harmon kardan מסוג omni20 דרך רשת wifi

אירועים קרובים