יבמ ו-Coursera עורכות קורסים למפתחים באינטרנט של הדברים

הקורס בוחן את מהותם של פתרונות בתחום ומוביל את התלמיד לצעדים הנדרשים על מנת לבנות פתרון אינטרנט של הדברים ● הדבר נעשה תוך שימוש במכשיר פופולרי בדמות Raspberry Pi, ו-Bluemix.

יבמ ו-Coursera

יבמ (IBM) ו-Coursera, חברת הקורסים המקוונים הפופולרית, פתחו קורס חדש לאנשים המעוניינים לעשות צעדים ראשונים בתחום האינטרנט של הדברים.

תחת הכותרת "מדריך למפתח לעולם האינטרנט של הדברים", הקורס בוחן את מהותם של פתרונות בתחום ומוביל את התלמיד לצעדים הנדרשים על מנת לבנות פתרון אינטרנט של הדברים. הדבר נעשה תוך שימוש במכשיר פופולרי בדמות Raspberry Pi, ופלטפורמת הענן של יבמ, Bluemix.

הקורס מהווה מבוא לעולם האינטרנט של הדברים ומתמקד בתהליכי התכנות הנדרשים על מנת לקלוט נתונים ממכשירים ומערכות, ולהעלות אותם אל פלטפורמת הענן. שם, ניתן להשתמש בהם באמצעות מגוון של שירותים הזמינים בסביבת ענן טיפוסית.

משימות הקורס דורשות יידע בסיסי ב-Python וב-Java Script.

לאפשר ל"דברים" שונים "לשוחח" זה עם זה

הקורס מלמד את אופן השימוש בסביבת הפיתוח המהיר Node-RED, הן בצד המכשיר הקשור לרשת והן על גבי הענן. התלמידים משתמשים ב-Node-RED על מנת לבנות פתרון אינטרנט של הדברים באמצעות מינוף רכיבים בנויים מראש, הזמינים לשימושו – ולאפשר ל"דברים" שונים "לשוחח" זה עם זה.

בשילוב עם ממשקי תכנות, API – הפועלים ברמה הנמוכה של החומרה, ניתן לבצע מניפולציות שונות בנתונים הנשלחים על ידי המכשיר הקשור לרשת, ולנתח אותם. לאורך הדרך, בוחנים התלמידים אופציות שונות המבטיחות כי הפתרון אותו הם בונים, אכן יעשה שימוש מיטבי במידע הנאסף בעולם הפיזי.

עולם האינטרנט של הדברים מציג הזדמנויות צמיחה מהירות במיוחד. ככל שהטכנולוגיה מאפשרת ליותר ויותר מכשירים לתקשר ביניהם על גבי רשתות תקשורת יציבות ומאובטחות, לשלוח את המידע אל הענן, לנתחו בעזרת כלים אנליטיים מתקדמים ולהפיק תובנות עסקיות מושכלות – כך הולכת וגוברת הדרישה לכישורים חוצי תחומים, כמו גם למפתחים עם ידע במגוון תחומים וכלים. זאת, על מנת לעמוד בביקוש הגובר ל"פתרונות מקושרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים