פייסבוק תכריז על צ'אט בוט ל-Messenger בכנס F8

ענקית הרשת החברתית צפויה להסיר את הלוט מהצ'אט בוט שלה ומה-Live Chat APIs, שפותחו עבור אפליקציית המסרים המיידיים, בכנס המפתחים שיתקיים בסן פרנסיסקו בשבוע הבא

ה-Messenger של פייסבוק

בינה מלאכותית (AI) בכלל וצ'אט בוטים בפרט הם הדבר הבא שכבר בא.

הצ'אט בוטים – סוכנים וירטואליים המופעלים באמצעות טכנולוגיית הבינה מלאכותית שיכולה לדמות שיחה אנושית – עשויים לאפשר בקרוב למשתמשים לבצע מגוון משימות ב-Messenger. משימות אלו יכולות לכלול, למשל, רכישות מחנויות מקוונות וביצוע של חיפושים מסוימים בעבור המשתמש.

"זה הרעיון הזה של שיחות כשירות", מבהיר אנליסט Moor Insights & Strategy, פטריק מורהד. "תארו לעצמכם חיבור עם חברה שבה באופן אוטומטי, בין אם באמצעות בן אדם אמיתי או באמצעות שימוש ב-AI, ידעו בדיוק מה שאתם רוצים", הוא הוסיף. ואולם יש לזכור כי לשם המצב האוטופי הזה יצטרכו החברות המעוניינות לספק אותו, את הידע הטכני והמשאבים בכדי לפתח צ'אט בוט משלהן ל-Messenger, וזו בדיוק הסיבה שפייסבוק (Facebook) תספק גם כלי API כדי להקל על מפתחים ליצור צ'אט בוטים ותוספי Live Chat לעסקים.

על פי דיווח של TechCrunch, פייסבוק כבר מציעה ספרייה המכילה שותפי שיווק מאושרים, אשר מאפשרת לחברות לחפש ספקים אשר יעזרו להן בהיבטים כגון פרסום, תוכן וניהול קהילה. בינתיים אין שותפים שיסייעו לחברות בשירות ההודעות, אם כי פייסבוק תכריז ככל הנראה בקרוב על שותפים רשמיים לפיתוח תכונות מסרים, כולל צ'אט בוטים.

לתקשר עם עסקים באמצעות ה-Messenger

TechCrunch מספר גם על מצגת מיוחדת שפייסבוק שלחה למפתחי צ'אט בוטים, שמפרטת את מה שנקרא הודעות מובנות (Structured Messages) המכילות כותרת, תמונה, כתובת אתר, תיאור וקריאה לפעולה כגון גישה לאתר או ביצוע הזמנה של שירות או מוצר.

בנוסף עובדת פייסבוק גם על תוספות בעבור אתרי אינטרנט, אשר יאפשרו ללקוחות לתקשר עם עסקים באמצעות ה-Messenger, במקום באמצעות דואר אלקטרוני או טלפון. התוספות יספקו כפתורי Live Chat לאתרים, שלאחר שהלקוחות יילחצו עליהם, יעלו את ה-Messenger כדי לאפשר ללקוח לדבר עם סוכן תמיכה אנושי.

יש לקוות שפייסבוק תנחל עם הצ'ט בוט שלה יותר הצלחה מאשר יריבתה מיקרוסופט (Microsoft), עוד ענקית בתעשיית הטק שניסתה לאחרונה את כוחה עם צ'אט בוטית חדשה בשם טיי. הניסוי של הענקית מרדמונד לא צלח כל כך. הבוטית טיי, שהופעלה בטוויטר (Twitter) זכתה לשיעור מהחיים מהמשתמשים האחרים של הרשת, שלימדו אותה בתוך פחות מיממה ממועד השקתה מבחר דרכי התבטאות גזעניות וסקסיסטיות, שאילצו את מיקרוסופט לבטל את הפעלתה ואף לשחרר הודעת התנצלות נבוכה במיוחד.

עוד פרטים על הצ'אט בוט ועל Live Chat for Messenger יתגלו במהלך כנס F8 בן היומיים, שיחל ב-12 באפריל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים