הרובוט שינעים לכם את החופש

קוני הוא רובוט שהשיקו יבמ ורשת מלונות הילטון, שמסייע לתיירים ונותן להם מידע על אתרים ● בינתיים הוא מוצב במלון בווירג'יניה - ומעניין מתי יגיע לישראל

הקונסיירז' החדש - קוני. צילום: מתוך הסרטון

תחום הרובוטיקה הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות ומזמן יצא מסיפורי וסרטי המדע הבדיוני, שבהם קמים היצורים הטכנולוגיים על האדם. כיום מדובר על רובוטים פשוטים יותר, שאמורים להחליף אנשים במשימות קלות ויומיומיות.

בחודש שעבר, למשל, סיפרנו לכם על רובוט שיודע לשלוט בתהליך הכנת בירה ביתית, והשבוע הודיעו יבמ (IBM) ורשת המלונות הילטון (Hilton) על יצירת רובוט חדש ומשותף בשם קוני. היצור שואב את שמו הן מקונרד הילטון, מייסד הרשת המפורסמת, והן מהמילה קונסיירז', שהוא מהווה למעשה קיצור שלה.

מהענק הכחול נמסר כי "קוני עושה שימוש בווטסון (Watson), פלטפורמת המחשוב הקוגניטיבי הייחודית של יבמ. ווטסון היא פלטפורמה שמייצגת עידן שבו מערכות המחשב מבינות את העולם ותופסות אותו באותו אופן שמבינים בני האדם: באמצעות חושים, תהליכי למידה ועל בסיס ניסיון מצטבר".

הקוני הראשון שנבנה מוצב נכון לעכשיו בקבלה של מלון בעיר מקלין שבווירג'יניה. איך הוא עובד? קוני משתמש במספר כלים על מנת לתקשר עם הלקוחות – את השאלות שלהם הוא "מבין" באמצעות תרגום של דיבור לטקסט, ואת התשובות שלו הוא "מתרגם" מטקסט לדיבור. השפה היא, כמובן, אנגלית, בעגה האמריקנית.

קוני עם לקוחה. צילום: מתוך הסרטון

קוני עם לקוחה. צילום: מתוך הסרטון

עוד מאפיינים תקשורתיים שמוטמעים בקוני הם, לפי יבמ, כלי קיטלוג שפה טבעית, על מנת לברך את הלקוחות, ומידע על מקומות שתיירים מביעים בהם עניין ועל אטרקציות אחרות. לצורך מתן ההמלצות הוא משתמש בבסיס המידע של אתר WayBlazer, אליו הוא ניגש באמצעות ווטסון.

הניסוי הזה מעורר סקרנות מהרבה סיבות, אבל אותנו, באנשים ומחשבים, הוא מעניין לא רק בגלל הפן הטכנולוגי, כי אם גם בגלל זה האנושי. נשאלות השאלות: איך יגיבו האנשים לעצות של קוני? האם יקבלו אותו כמו שכיום הם לא מתחילים לנסוע באוטו בלי Waze או GPS אחר? וגם: לאיזה סוג של מלונות מייעדים בהילטון את קוני – האם למלונות המפוארים ביותר או אולי דווקא לפונדקי דרכים בעלי כוכב אחד? ומתי כבר נראה אותו בישראל?

יש להניח שהתשובות לשאלות האלה עוד יינתנו. בינתיים כדאי להמשיך לעקוב אחרי מה שקורה בוויריג'יניה בעניין רב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים