בירה ומצב רוח

מעלית חלל, חזייה והמשקה המרענן היו בין מוצרי התלת מימד הבולטים שהוצגו ביום השני של הכנס של סולידוורקס

לחיים! צילום: אתר BrewBot

אחד הדברים המעניינים יותר בכנס של סולידוורקס, Solidworks world 2016, שנערך בימים אלה בדאלאס, טקסס, הוא האפשרות לגעת במוצרים, שעוצבו בתלת מימד.

כך, למשל, במהלך שוטטות בתערוכת הלקוחות שמציגים בכנס ראיתי מגוון רחב של מדפסות תלת מימדיות בגדלים שונים בזמן שהן עובדות ומייצרות דברים. אחת המכונות הגדולות יותר הייתה בשלבי הדפסה של כיסא. בין המוצרים הנוספים שאפשר היה למצוא נראו מכונית מרוץ, מודלים של רכבי 4 על 4, סימולטור טיסה ואפילו מכונת פינבול המבוססת על סדרת הטלוויזיה הפופולרית משחקי הכס.

המעלית-חללית היפנית. צילום: אתר הכנס

המעלית-חללית היפנית. צילום: אתר הכנס

מוצר נוסף שניתן היה לראות בתערוכה הוא מעלית חלל – שאינה מעלית, כי אם כבל ארוך מאוד, שאמור להיות באורך של 100 אלף קילומטר ולחבר בין כדור הארץ לחלל. היצרן של ה-"מעלית" הוא איגוד מעלית החלל היפני (JSEA – כן, יש דבר כזה). מאז 2009 מתקיימת ביפן תחרות שבה בכל שנה מנסות יותר מ-100 קבוצות לבנות אבטיפוס של כבל. הן נמדדות על פי המהירות והמשקל שאותו הכבל מסוגל לשאת.

באירוע המרכזי של היום השני בכנס אירחו אנשי סולידוורקס על הבמה את הנציגים של JSEA. אלה הסבירו שעל מנת לתכנן את הכבל לפני שמייצרים אותו, הם משתמשים בתוכנה.

תן לי חצי ליטר רובוט

אחרי שאנשי מעלית החלל ירדו מהבמה עלה לדבר סם קמיס, מנכ"ל BrewBot, יצרנית של רובוטים שמכינים בירה. לפי קמיס, הרובוט בודק את כל המדדים במהלך הבישול של המשקה ואפשר להשגיח עליו באמצעות Wi-Fi. המוצר, שעולה 10,000 דולר, מיועד ללקוחות מכל הסוגים – בין אם מדובר בחובבי בירה שאוהבים לבשל אותה בבית, מסעדות שמעוניינות להכין את הבירה שלהן ואפילו מבשלות גדולות שמבקשות להוסיף כלי נוסף לכלים שבהם הן משתמשות.

"אנחנו מבקשים לעשות דמוקרטיזציה של תהליך ייצור הבירה", הסביר חמיס. הוא הוסיף ש-"יש לזה גם ערך סביבתי – במקום המצב הנוכחי, שבו מאות אלפי מטוסים, משאיות ורכבים משנעים בקבוקים של בירה, הרובוט שלנו יכול לקבל מתכון מהמבשלה המרכזית ולייצר בעצמו את הבירה, בתוך הבר או הבית". את החומרים שבהם אמורים להשתמש הלקוחות על מנת להכין את המתכון החברה תשלח להם בדואר, בהתאם למתכון שאותו הם יבחרו.

לפי BrewBot, תהליך ההכנה לוקח כ-4.5 שעות שבמהלכן מיוצרים 45 ליטרים של בירה. כדי שהבירה תהיה מוכנה לשתייה, יש צורך לאחסן אותה במשך שבועיים עד שלושה שבועות.

באופן לא מפתיע, רובוט הבירה תפס הרבה מאוד מתשומת הלב במהלך האירוע – גם בגלל העובדה שהמכשיר הוא בעל פוטנציאל לשינוי מהותי של הדרך שבה אנחנו צורכים בירה וגם מפני ש… טוב, נו, מדובר בבירה.

חזייה תלת מימדית

המוצר השלישי שהוצג על הבמה היה חזייה. טראסט (Trusst) מייצרת חזיות למידות גדולות. שתי הממציאות, סופיה ברמן ולורה ווסט, הביאו נתונים מעניינים ביותר: מסתבר שהמבנה הבסיסי של החזייה – מוצר שכידוע, פוטנציאל השימוש בו הוא קצת יותר ממחצית אוכלוסיית העולם – לא השתנה במשך 110 השנים האחרונות, אולם במקביל, הגודל של החזה הנשי משתנה כל הזמן. רק בשני העשורים האחרונים עלה הגודל הממוצע של הנשים האמריקניות בשלושה גדלים.

סופיה ברמן ולורה ווסט מטראסט על הבמה בכנס. צילום: יח"צ

סופיה ברמן ולורה ווסט מטראסט על הבמה בכנס. צילום: יח"צ

את כל התכנון עשו השתיים, שסיימו תואר בעיצוב תעשייתי באוניברסיטת קרנגי מלון שבפיטסבורג, עם סולידוורקס, וכדי לגייס כסף הן פתחו קמפיין ב-KickStarter, שנעצר על מעט פחות מ-80 אלף דולר. לשתיים יש פטנט שמחכה לאישור על הטכנולוגיה שמאחורי החזייה ולטענתן, השמיים הם הגבול.

טראסט היא חברה מעניינת, שמעסיקה רק נשים. במסיבת העיתונאים עם ברמן ו-ווסט, הן הרחיבו על המודל העסקי, הרעיונות לפיתוח ועל מה הן היו עושות שונה. לפי ההתלהבות של העיתונאים במהלך האירוע, ניתן רק לנחש.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים