יבמ מניעה את ספינת ה-IT שלה קדימה עם שלל שותפויות חדשות-ישנות

החברה חשפה באירוע InterConnect בלאס וגאס מבחר חדש של עסקות בתחום המדגיש עוד היבט מרכזי של הצמיחה בשוק המובייל: שירותי הענן

מתפצלת. יבמ. אילוסטרציה: BigStock

בעוד שחלקה הגדול של תעשיית הסלולר כובש את רחובות ברצלונה, יבמ (IBM) בחרה דווקא לארח חברות באירוע הקישוריות הגדול שלה (InterConnect) בלאס וגאס, שם חשפה מבחר חדש של עסקות בתחום המדגיש עוד היבט מרכזי של הצמיחה בשוק המובייל: שירותי הענן. באירוע הציגה יבמ שותפויות הדוקות עם VMware ,GitHub ,Bitly, סימנס (Siemens) ואפל (Apple).

יבמ סיפקה גם כמה הכרזות עיקריות בנוגע לתוכנת ענן משלה, ממשק תכנות יישומי ווטסון (Watson API) ופיתוח אפליקציה בדרך של פלטפורמה חדשה המכונה Bluemix OpenWhisk, בזמן שהענק הכחול ממשיך להגיע להכנסות גל-חדש שמסייעות במעט לקיזוז הירידות בעסק הדור הקודם שלה.

שיתוף פעולה עם אפל

יבמ משתפת פעולה עם אפל מאז שנת 2014 בפיתוח פתרונות ניידים ארגוניים, אבל החדשות הטריות מתמקדות יותר בכלי פיתוח, בעיקר על שפת התכנות של אפל, Swift, ובתפקידה של יבמ בהפיכתה לנגישה בענן. המיזם החל בחודש דצמבר, כאשר יבמ הודיעה על ה-Swift Sandbox שלה, לאחר שאפל פתחה את קוד Swift, מה שהפך אותה לספקית הענן הראשונה המאפשרת פיתוח אפליקציות ב-Swift. ארגז החול הזה משמש כיום למעלה מ-100 אלף מפתחים ויותר מחצי מיליון הרצות קוד, כך בישרה ענקית ה-IT באירוע.

כעת מחברת יבמ כל זאת ביחד עם תכניות המיזם הגדול שלה עם אפל, עם תצוגה מקדימה של Swift runtime ושל Swift Package Catalog לצורך יצירת אפליקציות ארגוניות. "על ידי הבאת Swift מעבר ללקוח אל השרת, יבמ שוברת מחסומי פיתוח בין אלו החזיתיים לאלו העורפיים ומספקת לארגונים שפה אחת לצורך בניית חוויות עשירות ולוגיקה עסקית עורפית", הצהירה החברה. הדבר, לתפישתה של יבמ, יגדיל את מהירות הפיתוח ויספק שרשת-כלים יותר מאובטחת לפיתוח יישומים מקצה לקצה.

שיתוף פעולה עם VMware

עסקה זו היא מהלך שנעשה על-ידי יבמ כדי להתרחב לתוך שירותי ענן היברידיים יותר, אבל גם אולי מהלך שהונהג על-ידי VMware בכדי להתרחב עוד בשותפויות שירותי הענן שלה עם צדדים אחרים, בעקבות התפתחויות נוספות, במיוחד בנוגע ל-EMC.

יבמ טוענת שארגונים המשתמשים בטכנולוגיות VMware – אשר מכסה כמעט 100% מחברות Fortune 100 – יכולים כעת להפעיל שירותים על 45 IBM Cloud דטה סנטרים בעולם בצורה חלקה.

כמו עם אפל, עבודתה של יבמ עם VMware אינה חדשה לגמרי. "שותפות זו היא הרחבה של 14 ויותר שנות מערכת היחסים שלנו עם יבמ, והיא מדגימה חזון משותף שיסייע ללקוחות ארגוניים לאמץ ענן היברידי במהירות ובקלות גדולות יותר", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware.

עם זאת, היה זה בעיקר הסכם הפצה עד עכשיו. החדשות הנוכחיות מבשרות על השותפות האסטרטגית הראשונה בין VMware ו-IBM Cloud. "שותפות זו מאפשרת לשני הצדדים למכור ולצאת לשוק יחד עם פתרון משולב. בצד המוצר, שותפות זו מאפשרת לנו לספק מחסנית מלאה של כלי שירות ב-SoftLayer. היו לנו יחסים טקטיים סביב מכירת תוכנות VMWare במשך השנים וכעת זוהי שותפות אסטרטגית עם פיתוח משותף והליכה משותפת לשוק הגלובלי", אמר דמיון הרדיה, סמנכ"ל פלטפורמת ענן וניהול מוצר ביבמ, ל-TechCrunch.

שותפויות נוספות והתפתחות בשירותי הענן של יבמ

שותפויות אחרות שעליהן התבשרנו באירוע כוללות עסקה מול GitHub, שבה תציע יבמ חוויית GitHub Enterprise ייעודית, באמצעות פלטפורמת הענן שלה Bluemix, ובכך תניח את יסודות שיתוף הפעולה לקידוד. במקביל הודיעה Bitly שתעביר 25 מיליארד קישורים אל שירותי הענן של יבמ. ולבסוף, סימנס ויבמ אמרו שהן יעבדו ביחד על פתרונות אנרגיה יעילים שישלבו ביחד את המומחיות של יבמ באינטרנט של הדברים עם האנרגיה של סימנס והפלטפורמה הקיימת.

מלבד שיתופי פעולה אלה, חשפה יבמ כמה התפתחויות משלה בחזית הענן, בכללן – סט חדש של שירותים שיבמ מכנה Cloud Connectors, המאפשרים למפתחים לחבר שירותים יותר בקלות בענן, "בין אם הם על הענן או לאו". אלה כוללים את: WebSphere Connect ,API Connect ,MQ Connect DataWorks, z/OS Connect Enterprise Edition, ו-WebSphere Blockchain Connect.

החברה גם העבירה שלושה ממשקי תכנות יישומים חדשים של בינה מלאכותית בווטסון לגרסאות בטא – Tone Analyzer, Emotion Analysis ו-Visual Recognition – והעשירה את ה-Text to Speech API ברגשות. בנוסף היא משחררת את Expressive TTS. אם נכחתם ביכולות שמפגין רובוט Pepper של יבמ, יכולתם לראות כמה מן השאיפות של החברה להוסיף יותר אמפתיה ורגשות למכונות בכדי להפוך אותן לדמויות אדם יותר, והחברה ממשיכה בפיתוח החזית הזאת.

להאיץ באופן דרמטי את התהליך

לבסוף, יבמ גם מנסה ליצור סביבה פשוטה יותר לפיתוח יישומים – ותגובות לאירוע ספציפי – עם ההשקה של IBM Bluemix OpenWhisk. במידה רבה זהו חלק מהאינטרנט של הדברים של יבמ: דוגמאות של שירותי-מיקרו שיכללו על הפלטפורמה הזו הכוללים לחיצות עכבר או נתוני חיישן ממצלמה. כאשר מתרחש אירוע, אומרת הענקית מארמונק, הקוד מבוצע. "מפתחים לא צריכים לדאוג לדברים כמו הקצאת תשתיות מראש, כגון שרתים או פעולות – הם יכולים פשוט להתמקד בקוד, מה שיאיץ באופן דרמטי את התהליך".

לאף אחת מהחדשות הללו לא נלוו פרטים על תמחור. החברה חוותה 15 רבעונים רצופים של ירידה בהכנסות, ובעוד שמכירות בתחומים חדשים כמו ענן ממשיכות לצמוח, עדיין אין זה מספיק בכדי לקזז את הירידות בעסק הליבה הגדול שלה. אפילו אם בטווח הארוך יותר יתגלה הענק הכחול כלא כל כך גדול אלא רק בינוני, לעת עתה לדברים לא תהיה השפעה על החברה, הגדולה מדי בלאו הכי.

שיתוף הפעולה של יבמ עם כל כך הרבה חברות אחרות, והשקת שירותים משלה, מהווים סימנים לכך שיבמ ממשיכה לתדלק את הספינה ולהניע אותה כך שתהיה מובילה בשירותי ה-IT שהיא מספקת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים