מעבדות סאפ פיתחו מקלדת ל-iPad עבור אנשים בעלי מוגבלויות

IssieBoard, שפותחה יחד עם הצוות הטכנולוגי של בית איזי שפירא, מאפשרת להם לבצע את כל הפעולות בטאבלט שדורשות שימוש במקלדת

IssieBoard - המקלדת החדשה של מעבדות סאפ ובית איזי שפירא לבעלי מוגבלויות

הכירו את IssieBoard – אפליקציית מקלדת וירטואלית חדשה עבור מכשירי iPad, שמתאימה לילדים ומבוגרים עם מוגבלות ברמות שונות, כגון לקויות למידה, לקויות ראייה, ומוגבלות שכלית והתפתחותית. המקלדת פותחה על ידי מעבדות סאפ (SAP) בישראל והמרכז לייעוץ טכנולוגי של בית איזי שפירא. היא זמינה להורדה ב-App Store.

האפליקציה מאפשרת לבעלי המוגבלויות לבצע את כל הפעולות ב-iPad שדורשות שימוש במקלדת בשפה העברית. ההפעלה שלה מתבצעת באמצעות הכפתור הרגיל למעבר בין מקלדות, בדומה למעבר בין עברית לאנגלית.

ניתן להתאים את המקלדת החדשה התאמה אישית, לצרכי המשתמש, באמצעות שינוי הגדרות, כגון צבע הרקע (חשוב ליצירת ניגודיות) או צבע המקשים והאותיות בה. אפשר אף להגדיר אזורי צבע שונים שישמשו כרמזים חזותיים לאותיות ויקלו על ההתמצאות. תכונה נוספת, שמקלה על כלל הילדים ללמוד איך להקליד, היא האפשרות להגדיר מילים מסוימות שרק האותיות שמרכיבות אותן יופיעו ברגע נתון על הצג. כך יכולים המשתמשים לתרגל הקלדת מילים רצויות – יכולת המסייעת גם לעולים חדשים. כמו כן, אפשר להגדיר שרק אותיות מסוימות יהיו בצבע שונה – לדוגמה, שאותיות סופיות יופיעו בצבע אדום.

נעה ניצן מהמרכז לייעוץ טכנולוגי של בית איזי שפירא ציינה ש-iPad מהווה כלי לתקשורת, חינוך, פנאי ותחומי חיים נוספים, אולם "מסתבר שהמקלדת הקיימת לא מותאמת לאנשים בעלי מוגבלויות ומקשה מאוד על הליך רכישת מיומנות ההקלדה. IssieBoard תסייע לשילוב מוצלח יותר ולשיפור איכות חייהם של בוגרים וילדים עם מוגבלות בישראל".

היא ציינה כי "אנחנו, בבית איזי שפירא, הבאנו את הצורך מהשטח וצוות הפיתוח של סאפ הביא את היכולות הטכנולוגיות. התוצאה היא Win Win- לכל הצדדים, ובעיקר למשתמשים, שהשימוש במקלדת יגרום להם שינוי משמעותי".

רויטל דוד, מובילת הפרויקט במעבדות סאפ, אמרה ש-"פיתוח האפליקציה נערך במסגרת פעילות החדשנות והתרומה לקהילה שלנו. רתמנו אליו צוות של מומחים מעובדי המעבדה, שחקר ולמד על הקשיים היומיומיים של בעלי מוגבלויות בהפעלת מקלדת ב-iPad ותכנת מקלדת מתאימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים