הערכות: iPhone עשוי לנגוס בנתח השוק של קינדל

קטגוריית הספרים הפכה באחרונה לפופולרית ביותר ב-AppStore מבין קטגוריות המשחקים והבידור של מכשיר ה-iPhone - כך מסרה חברת המחקר Flurry בדו"ח שפרסמה ● ההערכות הן, כי המכשיר מבית אפל יפגע בנתח השוק של קורא הספרים האלקטרוניים מבית אמזון, לאחר שכבר פגע בנתח השוק של נינטנדו ● מכירותיה של זו ירדו ברבעון השלישי של 2009 ב-50%

ה-iPhone של אפל (Apple) הופך אט אט לקורא הספרים האלקטרוני של משתמשים רבים, ובהחלט עשוי לנגוס בקרוב בנתח השוק של קינדל (Kindle) מבית אמזון (Amazon). הערכה זו עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקרים Flurry מסן פרנסיסקו, שמצאה שקטגוריית הספרים הפכה בספטמבר לפופולרית ביותר ב-iPhone בתחום התקשורת והבידור.

בהיותם רב תכליתיים, מכשירי ה-iPhone וה-iPod כבר השפיעו באופן משמעותי על מודלים עסקיים בתחומי המוזיקה, המשחקים וקטגוריות נוספות בתחום התקשורת והבידור.

מאז שהושקה AppStore – חנות היישומים של אפל – ביולי 2008, מפתחי משחקים רבים עברו ל-iPhone ויצרו עבור הצרכנים אלטרנטיבה לקונסולה הניידת של נינטנדו (Nintendo). הדו"חות האחרונים של נינטנדו הראו ירידה של יותר מ-50% במכירות ברבעון השלישי של 2009, והחברה הזכירה את התחרות מצד ה-iPhone כאחת הסיבות לביצועים הנמוכים של קונסולת המשחקים. כעת, מעריכה חברת המחקרים שגם הקינדל של אמזון עתיד לספוג מכה.

במטרה לצפות איזו קטגוריה מתחום התקשורת והבידור תהיה הבאה שתושפע מה-iPhone, חקרה Flurry את מספר היישומים שהופצו לחנות היישומים של אפל מאז שנוסדה, לפי הקטגוריות. הבדיקה מראה, כי בין אוגוסט 2008 לאוגוסט 2009 – יותר יישומים הופצו בקטגוריית המשחקים מאשר בכל קטגוריה אחרת. עם זאת, בספטמבר השנה הבחינו עורכי המחקר בקטגוריה חדשה – ספרים – שעוקפת לראשונה את קטגוריית המשחקים, והופכת לפופולרית ביותר. באוקטובר 2009, אחד מכל חמישה יישומים שהושקו בחנות של אפל היה ספר.

"העלייה החדה בפעילות הספרים האלקטרוניים ב-iPhone מצביעה על כך שאפל ממוקמת טוב כדי לקחת נתח שוק מהקינדל של אמזון, כפי שהיא עשתה לקונסולה הניידת של נינטנדו", מסכם הדו"ח. "אף על פי שהמסך שלו קטן יותר מזה של הקינדל, אנחנו צופים שה-iPhone יהיה שחקן משמעותי בקטגוריית הספרים בתחום הבידור והתקשורת. יותר מכך – בהתחשב במחשב הלוח (Tablet) שאפל כנראה עומדת להשיק, אנו מאמינים שג'ף בזוס (מייסד, מנכ"ל, נשיא ויושב ראש אמזון) וצוותו יתמודדו מול תחרות חזקה ומשמעותית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    מישהו מכיר את האתר http://www.kindle.co.il הם אומרים שהם יביאו את הקינדל לארץ מתי שהוא יתמוך בעברית... מישהו נרשם??? או יודע מתי זה יתאפשר???

אירועים קרובים