"הארגונים שישרדו את מהפכת הדיגיטל – הם אלה שיסתגלו הכי טוב לשינוי"

כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים ● לדבריו, "הדיגיטל מייצר אפקט של סערה השוברת את המודלים הכלכליים המוכרים והסדר העולמי שהכרנו"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יובל שיבר

"2015 הייתה שנת השינוי של הדיגיטל. בתהליך האבולוציוני, לפי דארווין, לא החכמים או החזקים ישרדו, אלא אלה שיסתגלו היטב לשינויים. אלא שקצב השינויים מהיר וגדול כל כך, ולכן – הארגונים שישרדו את מהפכת הדיגיטל – הם אלה שיסתגלו הכי טוב לשינוי", אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בכנס שקיימה החברה ללקוחותיה השבוע במלון יערות הכרמל. לדבריו, "שורשי הדיגיטל נמצאים בטכנולוגיות שהתפתחו בעשורים האחרונים, והצליחו לא רק בזכות טכנולוגיה מוצלחת, אלא גם בזכות תפיסת Go To Market, שפנתה לשוק הצרכני ולדור הצעיר, הרעב לטכנולוגיות חדשות, ויצר מציאות שהארגונים נדרשו להגיב לה, ולא להובילה. המאפיין את העידן החדש, יותר מכל, הוא המהירות, האג'יליות והחדשנות – כשהמדד החשוב ביותר בו ניבחן יהיה Time to Market".

לדבריו "הדיגיטל מייצר אפקט של סערה השוברת את המודלים הכלכליים המוכרים והסדר העולמי שהכרנו. הדיגיטל הוא הקומביין החדש: בתוך חודשים, הוא שינה תהליכים שעבדו בהם 5,000 שנה, והוציאו מהשדות מיליוני עובדים לתעשייה ולשירותים. הדיגיטל יוציא מיליוני עובדים מהשירותים, הממשל והתעשייה – למקום אחר, איננו יודעים לאן".

"הדיגיטל עושה שינוי מהותי בעולם שלנו", אמר בן צור. "המנכ"לים החלו להפנים ב-2015 את הדיגיטל: בראשונה הם החלו לדבר בשפה של שיווק דיגיטלי, חוויית משתמש ואנליטיקה. הדיגיטל מציב הזדמנויות וגם איומים. לצד המנכ"ל, הרואה תמונה רחבה של האינטרס לארגון – ניצב המנמ"ר, שפועל להפחתת עלויות ה-IT, שירות ללקוחות הפנימיים, הפחתת סיכונים, ועוד. בפער בין העולמות הללו, המנמ"ר כבר לא מקבל קרדיט על שמערכות הליבה תקינות ועובדות, אבל הוא ייקנס אם המערכות לא יעבדו. ה-IT הוא כמו חשמל – צריך ומצופה שיעבוד. כבר כמה שנים תקציבי ה-IT לא גדלים, למרות הגידול בצרכים. יותר תקציבים יוצאים מחוץ לאחריות המנמ"ר – Shadow IT. זה כבר ממש לא צל, אלא אור גדול שהארגון מתקצב במספרים גדולים, מחוץ ל-IT".

על פי בן צור, "על המנמ"ר לשאול עצמו: האם הוא רוצה להצטרף למהפכת הדיגיטל, או לשבת בצד ולהמתין. גרטנר (Gartner) מציעים מודל עבודה היברידי – להמשיך ולהשקיע בפעילות ה-IT המסורתי, ובו זמנית, להיכנס לפעילות מסודרת גם בתחומי החדשנות והדיגיטל, בהיקף כשליש מהתקציב. תנאי ההצלחה למודל זה מחייב שיתוף פעולה בין שני סוגי הפעילויות. ארגונים שלא יצליחו לתאם בין השניים – לא יצליחו לחצות את אוקיינוס הדיגיטל".

"שכבה מתווכת בין ה-IT לדיגיטל"

הפתרון, אמר בן צור, "הוא לייצר שכבה המתווכת בין ה-IT הארגוני ובין העולם הדיגיטלי, Digital Ready Platform, שתחבר את הדיגיטל לארגון. לשכבה זו כמה מרכיבים: הראשון, הענן. העננים, הציבורי והפרטי, יצמחו על חשבון ה-IT המסורתי. המרכיב השני הוא כלים לאוטומציה, המחברים איי מידע בתוך הארגון ומחוצה לו. השלישי, כלי אנליטיקה – מערכות ה-BI העושות סדר בחלקים קטנים מהמידע הארגוני, בזמן שכמויות המידע גדלות. למרות השימוש בכלי BI, עדיין 90% מהמנהלים מקבלים החלטות מבוססות 'תחושות בטן'. עודף המידע מטשטש את בהירות התמונה: אנו עשירים במידע, ועניים בתבונה".

אלמנט רביעי, ציין, "כולל API's, שפה ופרוטוקולים אחידים, שיאפשרו לממשק מידע ממערכות שונות, לשתף ולהנגיש מידע בקלות רבה יותר. אלמנט חמישי הוא ה-Omni Channel, שמיישמים במערכות הקונטקט סנטר, כדי לחבר את ה-CRM למקורות מידע ולערוצי פעילות שונים, ולקבל תמונה רחבה על הלקוח ממקום אחד, עם שינוי חוויית הלקוח. סייבר הוא האלמנט האחרון וההכרחי. אי אפשר ללכת לדיגיטל בלא לבנות חומת הגנה סביב הארגון".

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: יובל שיבר

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: יובל שיבר

"עידן של שינויים טכנולוגיים משבשים"

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת, אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומם של שינויים טכנולוגיים משבשים (disruptive). אנחנו עדים להתפתחות מהירה של התקשורת והמחשוב ואפשרויות ששוברות קונספטים ומוסכמות עבר. אנחנו נמצאים בעידן מחשוב אחיד ואוניברסלי, שמאפשר לנו לעבור מעידן קופסאות לניהול המחשוב באמצעות תוכנה – על הענן, בפלטפורמות היברידיות, או במערכות בתוך הארגון".

"זה מאפשר לנו לעבור למודל של שירותי IT", סיכם זיסאפל. "אנחנו יכולים לספק פתרון אחד וכולל למחשוב ולתקשורת – על הענן. זה ישנה את האופן בו אנחנו משתמשים בשירותים וצורכים אותם. נספק יותר יישומים ושירותים על הרשת או מהענן. זהו עידן מרתק, שמתפתח לנגד עינינו, וחשוב להיות מעודכנים, כדי להבין את ההשלכות וההזדמנויות שהוא מציע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים