פקיסטן מבטלת את חסימת יוטיוב

צעירים רבים קיבלו בברכה את הסרת האיסור, אבל יש פעילים פקיסטניים שתובעים לראות את פרטי העסקה עם גוגל, הבעלים של האתר ● הם טוענים שהתנאים המוסכמים בין גוגל לממשלה באסלמבאד צריכים להיות שקופים לחלוטין לציבור

ערוץ טראמפ נחסם ביוטיוב

ממשלת פקיסטן החליטה לשחרר את חסימת אתר שיתוף הווידיאו, יוטיוב (YouTube), שאותה החילה על האתר לפני יותר משלוש שנים לאחר שפרסם סרטון וידיאו שנתפש כעלבון לאיסלאם. כך שמעכשיו תקדיש יוטיוב אתר ייחודי לפקסיטן, שעשוי למנוע היקלעות למצבים דומים בעתיד. בתגובה על הדברים אמר רגולטור התקשורת של פקיסטן כי האיסור אכן כבר אינו נחוץ כיום, וזאת מכיוון שגוגל (Google) – הבעלים הנוכחיים של יוטיוב – השיקה עכשיו גרסה של האתר המיועדת ספציפית לפקיסטן.

פקיסטנים צעירים רבים קיבלו בברכה את הסרת האיסור, אבל יש גם פעילים פקיסטניים שתובעים לראות את פרטי העסקה עם גוגל וטוענים שהתנאים המוסכמים בין ענקית הטכנולוגיה ממנלו פארק והממשלה צריכים להיות שקופים לחלוטין לציבור. רשות התקשורת בפקיסטן, ה-PTA (ר"ת Pakistan Telecommunication Authority) אישרה ל-BBC כי כל ספקיות שירותי האינטרנט במדינה כבר קיבלו הוראה לפתוח את הגישה ליוטיוב.

חברת הטלקום הפקיסטנית The Pakistan Telecommunication Company פרסמה בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלה אתמול (ב') את ההודעה: "ברוך הבא בחזרה יוטיוב". המשרד לטכנולוגיית המידע של פקיסטן בישר כי "גוגל סיפקה תהליך מקוון שדרכו יוכל ה-PTA לבקש ממנה חסימתו של חומר פוגעני ישירות. בהתאמה יגבילו גוגל-יוטיוב את הגישה לחומר הפוגעני, למשתמשים בתוך פקיסטן". ענקית הווידיאו מצידה הכחישה בתוקף טענות כי הרשויות יכולות לסנן תוכן שמתפרסם באתר. דוברת יוטיוב אמרה כי בקשות הממשלה להסרת התוכן לא יאושרו באופן אוטומטי. "יש לנו הנחיות קהילה ברורות, וכאשר סרטונים מפרים את הכללים האלה אנו מסירים אותם", היא הבהירה את גישת החברה.

"בנוסף, בארצות שבהן השקנו יוטיוב מקומי ואנו מקבלים הודעה שווידיאו מסוים אינו חוקי במדינה, אנו עשויים להגביל את הגישה אליו אבל רק לאחר בחינה יסודית של הדברים". הדוברת אמרה גם כי בנוסף בקשותיהן של ממשלות להסרת תוכן מסוים תירשמנה בדו"ח השקיפות של יוטיוב.

החרם שהצהירה פקיסטן על יוטיוב הוטל על ידי בית המשפט העליון בשנת 2012, לאחר שהסרט האמריקני Innocence of Muslims עלה לאתר. סרט הווידיאו החובבני עורר סערה בעולם המוסלמי והצית מחאות נרחבות שעסקו בכך שהסרט לעג לדמותו של הנביא מוחמד. יותר מתריסר בני אדם נהרגו בהפגנות שעוררה ההתנגדות לסרט בפקיסטן. חילול השם נחשב לפשע חמור בפקיסטן, עד כדי גזר דין מוות למי שיימצא אשם בו, אם כי עונש שכזה טרם הוטל בפועל עד כה.

בשבוע שעבר חשפה גוגל כי השיקה גרסאות מקומיות של יוטיוב בנוסף לגרסה הפקיסטנית גם לנפאל ולסרי לנקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים