קספרסקי: מבוגרים זהירים יותר ברשת – אבל מתקשים לזהות סכנות

המחקר מצא כי עבור צעירים, שיתוף מידע ברשת הוא דבר יומיומי, לכן לא מפתיע כי לאור ההתנהגות המשוחררת שלהם שם, הם צפויים להיפגע יותר מקוד זדוני ● עם זאת, על פי החברה, כאשר מציגים בפניהם איום, צעירים מציגים ניסיון רב יותר בזיהויו

זהירים אך לא מנוסים. צילום: BigStock

בכל הנוגע לבטיחות ברשת, צרכנים בגילאי 45 ומעלה זהירים יותר לגבי שיתוף מידע מאשר משתמשי אינטרנט צעירים, אבל הם חסרים בידע כדי לזהות הונאה או איום וודאי. על פי סקר צרכנים של מעבדת קספרסקי (Kaspersky Lab), משתמשים בגילאים 24 ומטה מוכנים לחשוף יותר מידע אודותיהם ברשת ונוקטים פחות צעדים כדי להגן על עצמם – אבל מבינים את האיומים טוב יותר ויכולים לזהות אותם בקלות רבה יותר.

המחקר מצא כי עבור צעירים, שיתוף מידע ברשת הוא דבר יומיומי, כש- 83% מעבירים הודעות פרטיות ברשת, בהשוואה ל-53% בלבד בקרב בני 45 ומעלה. פי שלושה צעירים מודים כי שיתפו תוכן מפורש ברשת לפחות פעם אחת: 23% בהשוואה ל-7% מהמבוגרים.

נראה כי שתי קבוצות הגיל אינן מודאגות באותה מידה לגבי הסיסמאות שלהן. כ-40% טוענים כי יש להם פחות סיסמאות מאשר חשבונות מקוונים, וחצי מהם מאחסנים אותן במקום שאינו מאובטח, כגון כתיבה במחברת.

מתעלמים מהאותיות הקטנות

הדור הצעיר פחות סבלני בכל הנוגע להתקנת תוכנות והורדת קבצים. 26% אומרים שהם מדלגים על פרטי תנאי השימוש כאשר הם מתקינים תוכנה. המשמעות היא שהם אינם יודעים לאיזה סוג של נתונים הם אפשרו גישה חיצונית, אילו תוכנות נוספות הם עלולים להתקין או כיצד הגדרות מערכת ההפעלה שלהם ישתנו. במקביל, רק 12% בגילאי 45 ומעלה מתעלמים מהאותיות הקטנות. צעירים גם חוששים פחות כאשר הם מורידים קבצים, כשאחד משלושה (31%) מוריד קבצים ממקורות שונים, בהשוואה ל-10% בלבד מהמשתמשים המבוגרים.

אחד מארבע (24%) בגילאי 24 ומטה ינטרל את פתרון אבטחת המידע אם זה ינסה למנוע התקנה של תוכנה, דבר שרק 13% מהמשיבים המבוגרים יעשו.

עם זאת, על פי קספרסקי, כאשר מציגים בפניהם איום, צעירים מציגים ניסיון רב יותר בזיהוי האיום. כאשר התבקשו לבחור שיר להורדה מתוך ארבע דוגמיות, אחד משלושה צעירים (30%) בחר בקובץ ה-.exe המסוכן, בהשוואה לכמעט חצי (42%) מאלה בגילאי 45 ומעלה. הגרסה הבטוחה של קובץ .wma נבחרה על ידי אחד מחמישה משיבים מבוגרים, בהשוואה ל- 29% מהצעירים.

לכן, לא מפתיע כי לאור ההתנהגות המשוחררת שלהם יותר ברשת, צעירים צפויים להיפגע יותר מקוד זדוני. 57% מתחת לגילאי 24 נפגעו ב-2015, בהשוואה ל-34% מהמשתמשים המבוגרים יותר. בגלל חוסר הניסיון שלהם מול סיכון מקוון, יש סבירות נמוכה יותר כי קורבנות מבוגרים ידעו לציין מהיכן הם נפגעו: 17% בהשוואה ל- 10% מהצעירים.

"משתמשי אינטרנט מבוגרים נוטים לקחת פחות סיכונים עם המידע האישי שלהם ברשת, וכאשר הם מתמודדים עם איומי סייבר הם בקיאים פחות בזיהוי והתמודדות עימם", אמר נעם פרוימוביץ, מנכ"ל קספרסקי ישראל. "אין תחליף לאינסטינקט הישרדות דיגיטלי חזק. חשוב כי משתמשים בכל הגילאים יהיו זהירים וחשדנים ברשת ומודעים לאיומים השונים, ללא קשר לתדירות ולדרך השימוש. משתמשים צריכים להפעיל פתרון אבטחה אשר מספק הגנה טוטאלית כאשר הם מורידים ומתקינים קבצים ומבצעים תקשורת מקוונת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים