מפקד לוטם: "צה"ל מבין ונערך לכך שמימד הסייבר התעצם"

"נדרשת תפיסת הגנה חדשה ומרחיבה, המביאה לידי ביטוי טכנולוגיה מובילה עם מודיעין איכותי, ושתובל על ידי אנשי מבצעים מהשורה הראשונה", אמר תא"ל דני ברן בטקס סיום המחזור השמיני של קורס מגיני הסייבר

תת-אלוף דני ברן, מפקד יחידת לוטם באגף התקשוב בצבא. צילום: דובר צה"ל

"התעצמותו של מימד הסייבר הביאה להבנה שצה"ל, כצבא מוביל טכנולוגית – נדרש לתפיסת הגנה חדשה", כך אמר תא"ל דני ברן, מפקד יחידת לוטם באגף התקשוב בצבא.

תא"ל ברן, שהוא גם ראש חטיבת ההגנה בסייבר, דיבר אתמול (ד') בטקס הסיום של המחזור השמיני של קורס מגיני הסייבר. הטקס נערך באקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב והסייבר (בסמ"ח), בהשתתפות תא"ל ברן, אל"מ ח', ראש מחלקת מבצעים בסייבר, משנה ח', וסא"ל רמי שקד, מפקד האקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב והסייבר של אגף התקשוב.

לדברי תא"ל ברן, "צה"ל, כצבא מוביל טכנולוגית, צריך תפיסת הגנה חדשה ומרחיבה. תפיסה שכזו מביאה לידי ביטוי טכנולוגיה מובילה, יחד עם מודיעין איכותי, ואשר תהיה מובלת בידי אנשי מבצעים מהשורה הראשונה".

בוגרי קורס מגני הסייבר סיימו ארבעה חודשים של לימודים, ויצטרפו לשורות מערך ההגנה בסייבר ביחידות הטכנולוגיות של אגף התקשוב, חיל האוויר, אגף המודיעין ועוד. "בוגרי הקורס", אמר מפקד לוטם, "הם חוד החנית של מערך ההגנה בסייבר של צה"ל".

קורס מגני הסייבר. צילום: דובר צה"ל

קורס מגני הסייבר. צילום: דובר צה"ל

יותר משליש מהחניכים הן חניכות

במחזור שסיים את דרכו אתמול היה גידול של 66% במספר החיילות שהשתתפו בו לעומת הקורס הקודם – נתון המשקף מצב בו, בראשונה, יותר משליש מהחניכים הן חניכות.

עוד נמסר מהצבא כי בשלוש השנים האחרונות חל גידול של כ-80% בכמות החניכים בוגרי הקורס – שמקורם בפריפריה.

המחזור השמיני של קורס מגני הסייבר. צילום: דובר צה"ל

המחזור השמיני של קורס מגני הסייבר. צילום: דובר צה"ל

בשנים האחרונות חלה צמיחה דרמטית בחשיבות מימד הלוחמה הקיברנטית. מתחום שולי שמעטים עוסקים בו, מספר אירועים בינלאומיים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה שנגעו בשטח זה, מיצבו אותו כאחד משדות הלחימה המשמעותיים של העתיד. ככזה, צה"ל פועל רבות על מנת להבטיח עליונות על אויביו הקרובים והרחוקים בזירה.

כחלק מחשיבה זו, המיונים אותם עובר המגן בסייבר לעתיד כוללים ליווי של פסיכולוגים ואנשי מקצוע שנועדו לוודא את התאמתם האישיותית והפסיכולוגית של המועמדים לתפקיד. "בחודשים האחרונים הכשרנו את מיטב בנינו ובנותינו להיות חלק מהמערכה הקיברנטית התופסת יותר ויותר תאוצה בעיסוק הצבאי היומיומי" סיפר רס"ן ש', מפקד תחום ההגנה בסייבר בבסמ"ח.

בחודשים האחרונים תחום הסייבר בצה"ל הוכר כמרחב לחימה מבצעי. כנגזרת מכך מוקמת בימים אלו חטיבת הגנה בסייבר בפיקוד תא"ל כחלק מאגף התקשוב, ובעתיד צפוי, כחלק מהנחייית הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, להפוך הסייבר לזרוע מבצעית – בדומה לזרועות האוויר, הים והיבשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים