Black Friday: כל מה שחשוב לדעת

חג הקניות האמריקני בשטח, וכולנו בשיא המתח ● מסתבר כי הישראלים מאוד אוהבים לעשות קניות אונליין, ואיזה יום יותר טוב בשביל זה מאשר יום שישי השחור? הוציאו פנקסים והכינו ארנקים!

הארנק כבר ביד. Black Friday

יש להניח שמחר, ה-Black Friday – חג הקניות האמריקני, יערכו קניות ברשת 73% מהישראלים בעלי חיבור אינטרנט, זאת לפי מחקר שנתי שנעשה עבור PayPal על ידי Ipsos, המגלה כי אחוז כזה של ישראלים בעלי חיבור לאינטרנט ביצעו בשנה האחרונה קניות ברשת, גם מאתרים בינלאומיים.

אם ה-Black Friday הוא היום ה"אהוב" על חובבי הקניות ברשת, לבטח מחר יישבו כולם מול מסכי המחשב/טאבלט/סמארטפון, וישתוללו. לפי המחקר האמור, היקף הרכישות בארץ יעמוד על כ-9.5 מיליארד שקלים, ומתוכם יסתכמו הרכישות באמצעות המובייל ב-18%, כלומר 1.7 מיליארד שקלים. הישראלים, דרך אגב, תופסים את המקום המכובד השני בעולם בקניות מחוץ לגבולות המדינה לפי המחקר שהציגה PayPal.

יום שישי השחור הוא מסורת של עשרות שנים בתרבות הקניות האמריקנית, אך במהלך העשור האחרון הוא הפך לטירוף קניות אמיתי, עם יותר מ-220 מיליון קונים. סכום הקניות בחנויות נעמד ב-50 מיליארד דולר, והעלייה הגדולה ביותר נעשתה ברכישות באינטרנט. בשנת 2010 הסתכמו הרכישות באינטרנט בסכום של כ-648 מיליון דולר, ולעומת זאת בשנת 2014 הסתכמו הרכישות באינטרנט ב-1.505 מיליארד דולר, כלומר עלייה של 43%.

נקדים ונאמר, שכמעט אין אתר מכירות כלשהו ברשת שאינו מציע דילים והנחות, לפעמים באמת שוות, כך שמקבץ המבצעים שנציג הוא חלקי, אבל אולי הוא מעין מיקרוקוסמוס של מה שקורה ברשת ובחנויות.

עושים עלייה

התרבות הישראלית, שאוהבת לחקות את התרבות האמריקנית, עשתה ל-Black Friday עלייה זה כבר, וגם באתרים ישראליים רבים מוצעים דילים של יום זה, בהם רבים כאלה שהכריזו על מבצעים החל ממחר ועד יום שני, ה-30 בנובמר, שהוא חג קניות נוסף – Cyber Monday, וצירפו גם אותו. בין האתרים והחנויות הישראליים: סטימצקי, משלוחה – שמציע לגולשים להזמין אוכל בהנחות של 25%-30%. ערוץ הקניות, למשל, מציע מבצעים מיוחדים של עד 75%  בשידורי הטלוויזיה של הערוץ, וגם מבצעים מיוחדים באתר האינטרנט שלו. בסניפי ניופאן אפשר יהיה לרכוש אלפי מוצרים בהנחות בין השעות 6:30 בבוקר ועד 15:00, ולהמשיך את חגיגת הקניות אחר כך בבית, באתרי חו"ל. גם אתר עברית, המציע ספרים מוזלים – הצטרף לחגיגה, וכמוהו אתרי וחנויות אופנה. באתר המידות הגדולות meedot.com, למשל, לקחו את המילה שחור עד הסוף, והמבצע הוא רק על פריטים שחורים מקולקציית החורף.

כל האתרים הגדולים בעולם מציעים מבצעים: אתרי הענק eBay, אמזון (Amazon), ועליאקספרס (AliExpress) יציעו הנחות ענק, של 50% ואפילו 90% כפי שפרסמה eBay, על מוצרי מבצע שיפורסמו ביום שישי השחור בלבד. הרשתות האמריקניות וולמארט (Walmart) וטארגט (Target) – גם הן מציעות הנחות ענק, כמו גם Macy's, ואתר האופנה האנגלי ASOS, ועוד רבים רבים.

אחת הבעיות המרגיזות עם אתרי הקניות בחו"ל היא, שרבים מהם לא מבצעים משלוחים לישראל, למשל וולמארט או טארגט. חברות שילוח רבות מציעות את השירות הזה, המאפשר לקבל את הרכישה היישר הביתה, ואפילו מציעות מבצעים מיוחדים לכבוד ה-Black Friday: למשל DealTas מציעה הנחה כפולה ועוד הטבות שונות, BUY2USA מציעה הנחה מיוחדת של 25% למי שמשלמים ב-PayPal עבור המשלוח, או 15% הנחה למשלמים בכרטיסי אשראי, וגם מסטופ תיתן 10 דולר הנחה על כל החבילות.

מי שבכל זאת לא יספיקו לרכוש מוצרים ב-Black Friday… לא נורא – יום שני הקרוב הוא Cyber Monday – יום טירוף חדש של קניות.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בלאק פריידי

    מתי יש מבצעים יותר שווים? יום הרווקים או אלי אקספרס ?

  2. קונים לטובה

    בואו לרתום את כח הקניה שלכם למטרה טובה! הכנסו לאתרי הקניות דרך אתר "קונים לטובה" : http://konim-letova.com ואנחנו נתרום עד 7% מסכום הרכישה לעמותה לבחירתכם ללא כל עלות נוספת! אין צורך בהרשמה, רק עוברים ומיצרים תרומה.

  3. שונית

    חושבת הבעיה בימינו שכל דבר זה מבצע, לכל רשת יש מבצע בלאק פריידיי וקשה כבר למצוא את המבצעים המשתלמים ביותר. ישנם כל מיני טכנולוגיות שמנסות לסנן את המבצעים היותר משתלמים, אני מתחברת לדיל קראש הישראלית שנותנת מדד של גולשים לכל מבצע (ובלי קשר מאגר מצויין).

אירועים קרובים