אמיר ציפורי, רד-האט: "האינטרנט של הדברים ישנה הכל – הוא יחבר את כל העולם"

ציפורי, ארכיטקט פתרונות בכיר בחברה, אמר כי "הסיבה שעידן זה הגיע לכלל מימוש היא כיוון שהעלויות של שידור המידע והזמן שלוקח להביא את המידע לארגון - ירדו משמעותית"

אמיר ציפורי, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד-האט

"שווי שוק האינטרנט של הדברים צפוי להגיע ל-4-11 טריליון דולר עד סוף העשור. האינטרנט של הדברים הולך לשנות הכל, זהו שינוי מטמורפי, והוא קורה בגלל שהאינטרנט תעשייתי והוא יחבר את כל העולם". כך אמר אמיר ציפורי, ארכיטקט פתרונות בכיר, רד-האט (Red Hat), ישראל, יוון וקפריסין.

ציפורי דיבר בכנס CLOUD MOBILITY IOT. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם יס פלאנט בראשון לציון. את האירוע הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

צילופ ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

מה שיביא עידן האינטרנט של הדברים, אמר ציפורי, "הוא שהחלב במקרר 'יודיע' שהוא נגמר, או עתיד להיגמר. הסיבה שעידן האינטרנט של הדברים הגיע לכלל מימוש היא כיוון שהעלויות של שידור המידע והזמן שלוקח להביא את המידע לארגון – ירדו משמעותית".

לדברי ציפורי, "כיום ניתן לעבד את המידע מחוץ לארגון". הוא הוסיף כי "מה שחשוב בעידן האינטרנט של הדברים הוא היכולת להסיק מכמות המידע האינסופית התנהגויות ודפוסי פעולה. יש להפיק ערך מהאינטרנט של הדברים. אם לא מפיקים תובנות, אז אין כל ערך לכניסה לתחום".

כל נקודה כואבת הקשורה לאינטרנט של הדברים

ציפורי תיאר את מחזור חיי המידע. "זה מתחיל במידע גולמי, הופך למידע בעל ערך, הופך לידע – וממנו ניתן לעשות טיוב למערכות הארגון".

ציפורי תיאר את המודל של שלוש שכבות הארכיטקטורה של רד-האט, על מנת להתמודד עם האינטרנט של הדברים. השכבה הראשונה, ציין, "היא הצד של תחנות קצה, ממנה מתקבל המידע המשודר. השכבה השניה היא שכבת הבקרה, בה נעשה הניתוח של המידע. השכבה השלישית היא בדטה סנטר עצמו, שם מבוצע ניתוח מעמיק, ומתן שירותים מעל גבי המידע". הוא ציין כי "לרד-האט יש פתרונות לכל נקודה כואבת הקשורה לאינטרנט של הדברים. זו ארכיטקטורה היררכית ומודולרית, עם הרבה נקודות כניסה לאינטרנט של הדברים".

ציפורי תיאר סיפור לקוח, של חברת החשמל הצרפתית, שערכה פרויקט אינטרנט של הדברים עם פלטפורמה של רד-האט, ואמר כי "החברה הצרפתית יצאה לפני שנתיים עם מונים חכמים. מונים אלה משדרים כל הזמן מידע בזמן אמת אודות צריכת החשמל. זה האינטרנט של הדברים: המידע, הערך העסקי שיש כאן, הוא אדיר. כך, חברת החשמל יודעת להבחין בין מקומות צורכי חשמל וכאלה שאינם, היא יכולה לבצע איזון של עומסים, לעדכן לקוחות בזמן אמת על מצב חשבון החשמל שלהם".

עוד ציין ציפורי כי לרד-האט יש פתרונות לעולם המובייל, וסיים בציינו כי "חוקרי גרטנר (Gartner) אומרים כי אם ארגון נדרש לפתח יותר משלוש אפליקציות מובייל, ולהתממשק לשלוש מערכות Legacy וללפחות שלוש מערכות הפעלה – אז הוא נדרש לפטלפורמת מובייל, ולנו יש כזו. מדובר בפלטפורמה חזקה, החוסכת בפיתוח ומספקת חווייה זריזה, עם זמן הגעה קצר לשוק ושירותים הבנויים מראש, כך שלא צריך לפתח מאפס, אלא רק לעשות התאמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים