"Cloud for Analytics הוא אבן דרך במסלול של סאפ לביסוס מעמדה כמובילה בעולם הענן"

החברה תציג בכנס SAP TechEd את מפת הדרכים שלה, טכנולוגיות חדשות והיתרונות שאלו טומנות בחובן עבור הארגונים ● שמוליק סיטון, מנהל תחום הטכנולוגיות בחברה: "עד היום היתה נהוגה גישה שלא אפשרה חיבור בין המערכות השונות, ופתרון החברה יוצר תקדים בתחום"

09/11/2015 17:01
שמוליק סיטון, מנהל תחום טכנולוגיות ובינה עסקית בסאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

בכנס SAP TechEd בברצלונה תציג סאפ (SAP) את מפת הדרכים שלה, את הטכנולוגיות החדשות שלה ואת היתרונות שאלו טומנות בחובן עבור הארגונים. לדברי שמוליק סיטון, מנהל תחום הטכנולוגיות בסאפ ישראל, הכנס יתמקד בין היתר, בהישגים בתחום חוויית המשתמש, הן עבור משתמש הקצה והן עבור המפתח, בנייה קלה של יישומים מהדור הבא תוך שימוש בפלטפורמת SAP HANA, שימושים מתקדמים בענן, רתימת כוח ה-Big Data באמצעות אנליטיקה ויזואלית ועשירה, והגברת הזריזות באמצעות האינטרנט של הדברים. בכנס צפויים להשתתף 14 לקוחות של החברה בישראל. חלקם לדבריו, כבר הטמיעו טכנולוגיות של סאפ וחלקם עם כוונה לעשות כן.

מקום מרכזי בכנס תתפוס כאמור, פלטפורמת SAP HANA, תוך התמקדות בפתיחות לעולם החיצון שהיא מאפשרת בין היתר למערכות Big Data בקוד פתוח. "בדומה לאופן בו בנתה רד-האט (Red Hat) מוצר ותמיכה על בסיס Linux", אומר סיטון, "כך החיבוריות המתהדקת בין הפלטפורמות HANA ו-Hadoop, מאפשרת לבעלי יישומי Hadoop להרחיב ולהשלים את הטכנולוגיה באמצעות הפלטפורמה של HANA".

בנושא החיבוריות והפתיחות לעולם החיצון יוצגו בפני המשתתפים בכנס פתרונות נוספים, כגון ה-SAP HANA Vora, מוצר משלים לעולמות הקוד הפתוח, סביב פלטפורמת Hadoop, אשר משלים פונקציונליות שלדבריו, לא היתה קיימת עד כה בעולם האנליטיקן.

יכולות אנליטיקה נרחבות בפתרון אחד

עוד בכנס יוצג SAP Cloud for Analytics, פתרון האנליטיקה החדש בסביבת הענן, אשר מאפשר לארגונים יכולות אנליטיקה נרחבות בפתרון אחד. "הפתרון, אשר כולל ממשק משתמש ייחודי ושמוצע במודל SaaS, פותח על פלטפורמת SAP HANA Cloud ויכול להשתלב עם כל פתרון קיים של סאפ, תוך חיבור לנתונים בסביבת הענן או באתר הלקוח". לדבריו, הפתרון מאפשר לארגונים יכולות תכנון, חיזוי ובינה עסקית, בזמן אמת, תוך יכולת מעקב אחר ביצועים עסקיים, ניתוח טרנדים ומגמות, חיזוי תרחישים ושיתוף פעולה סביב המידע במטרה לקבל החלטות מושכלות יותר ולשפר ביצועים עסקיים.

Cloud for Analytics, לדברי סיטון, הוא אבן דרך במסלול של סאפ לכיוון חיזוק מעמדה כחברת ענן גדולה ומובילה. לדבריו, עד היום היתה נהוגה בעולם האנליטיקה, גישה שלא אפשרה למערכת אחת לדבר עם השנייה, ופתרון SAP Cloud for Analytics יוצר תקדים בתחום, בכך שהוא מספק פתרון מקצה לקצה עם חוויית משתמש אחידה.

"הפתרון החדש עשיר בכלים והוא מאפשר ללקוח בניית סביבת תחקור בעלת נראות ברורה, שבאמצעותה יכול המשתמש להסיק מסקנות חיוניות בכוחות עצמו, ולשתף אותן עם קולגות בתוך הארגון. מעבר ליכולת לנתח את המידע, הפתרון מציע העשרה של המידע, באמצעות תכנים חיצוניים ונתונים שנמצאים ברחבי הרשת וברשתות החברתיות. באופן זה ניתן למשל לבצע Brand sentiment  analysis, ולדעת כך איך נתפס בעיני אחרים המותג המוצע".

בישראל, חותם סיטון, "הלקוחות הראשונים שיישמו את הטכנולוגיות החדשות של סאפ הם בעיקר מתחומי הביטחון והבנקאות". אך הוא מציין כי "לאחרונה עקב הרגולציות, אנחנו רואים שגם חברות ביטוח וארגוני בריאות מגלים עניין ביישום טכנולוגיות אלו כדי לעמוד ברגולציה ולשפר את השירותים שהם מציעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים