אפל מודה: ב-iOS 9 התגלתה בעיה שלישית

בעוד שמכירות האייפונים החדשים, iPhone 6S ו- iPhone 6S Plus, ממשיכות להרשים בקצבן, מסתבר שמערכת ההפעלה החדשה שהושקה רק לפני זמן מה ואשר כבר עודכנה על מכשירי המובייל של לקוחות רבים, מתגלה כהרבה פחות מוצלחת ומצליחה

מרדים אותנו טוב יותר. iOS 9

את בעיות ההורדה הראשוניות שהתגלו במערכת ההפעלה החדשה שלה, הזדרזה אמנם ענקית התקשורת אפל (Apple) לתקן באמצעות עדכון שהוציאה, אבל עכשיו היא מודה באתר הרשמי – התגלתה במערכת בעיה חדשה, שלישית במספר.

בהודעה שפרסמה החברה מדווח כי באגים שהתגלו בשירותי הענן שלה (iCloud) פוגמים בביצועי המערכת. "ה-App Slicing אינו זמין כעת ב-iOS 9 בשל הפרעות בגיבוי הענן של המערכת", הודיעה החברה. "כשלקוח מוריד את ה-iOS 9 הוא מקבל את הגרסה האוניברסלית של האפליקציה, במקום לקבל את זו המיועדת ספציפית למכשיר שלו", הסבירה החברה את ההפרעות שמייצר הבאג החדש.

אמנם באג שלישי המתגלה בזמן כה קצר במערכת ההפעלה החדשה הוא הדבר האחרון שנחוץ לאפל, אך יש להוקיר את החברה על הכרתה בו וההודעה שלה בגינו, המוכיחים התנהגות שונה ומפתיעה לטובה של החברה, שכשלה בטיפולה בשלל הבעיות שהתגלו במערכת ההפעלה הקודמת ששחררה, ה-iOS 8.

אז מה לא עובד בעצם ולמה זה חשוב?

לפיצ'ר החדיש, App Slicing (מפלח האפליקציות), חשיבות רבה כשהוא פועל באופן תקין, ומדובר למעשה בפיתוח מבריק המאפשר ל-App Store לזהות את המכשיר המסוים של כל לקוח ולקוח ולאפשר הורדה מדויקת של הקבצים הנחוצים לדגם המכשיר הספציפי הנמצא ברשותכם. בטרם הוספת ה-App Slicing למערכת ההפעלה נאלצו המכשירים להוריד את האפליקציה כולה בוורסיות שיתאימו לכל סוגי המכשירים: לאייפדים, לאייפונים, וכדומה. משמעות הדבר הייתה תפיסת נפח אחסון גדול במיוחד, ולשווא.

ה-App Slicing, שנוסף למערכת ההפעלה היה אמור להתמודד עם מגוון שיפורי הביצוע המהותיים של המכשירים החדישים הדורשים במקביל גם הרבה יותר מקום אחסון, ונטרול פעולתו כרגע הוא בהחלט מהותי בעבור מכשירי אפל כמו גם בעבור לקוחותיה, שמחד יהיו מתוסכלים כנראה מהבעיה החדשה שצצה, אבל מאידך לבטח יתרשמו מהבגרות של אפל בטיפול בה, וימתינו בסבלנות לעדכון חדש שיכיל את התיקון הנדרש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים