אלון בן צור, בינת: "הפלטפורמה הדיגיטלית היא הקומביין החדש"

"העידן הדיגיטלי טורף את קלפי המשחק של העבר: קצב השינויים הולך וגדל, יש פה הזדמנות ל-IT - הצריכה משתנה והביקושים גדלים", אמר בן צור, מנכ"ל החברה

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: ניב קנטור

"המהפכה הדיגיטלית שחווה העולם כולו ובתוכו הארגונים, משפיעה על כל אחד ואחד מאיתנו – והמשקל הסגולי של השינוי שווה ערך למהפכה שחוללה הופעת הקומביין". כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר אמש (ד') בערב בכירים שערכה בינת לכאלף מלקוחותיה לכבוד ראש השנה, אשר התקיים בהיכל התרבות החדש בקריית שדה התעופה.

"המהפכה הדיגיטלית", אמר בן צור, "תחולל שינוי, תשנע עובדים למשימות אחרות ותשחרר עובדים אחרים ממטלותיהם".

בן צור תיאר את השינויים שחווה העולם הגלובלי. האחד – בעוד שבעבר לכל מדינה היה ייצור לפי מיקומה והתמחותה, הרי כיום סין שאבה את רוב הייצור העולמי אליה עם עלות שכר של פחות מדולר ליום. השני, מחיר חבית נפט קפץ בתוך ארבעה עשורים משלושה דולר ל-125 דולר. "מדובר בפעולה שאינה מקרית, אלא כתוצאה ממדיניות מכוונת של יצרניות הנפט הגדולות במזרח התיכון ואופ"ק. כיום המחירים נמצאים בירידה כתוצאה מהורדה מכוונת שמבצע הקרטל – להורדת כדאיות הפקת אנרגיה מפצלי שמן, אך אנו צפויים לחוות שוב מחירים גבוהים בעתיד". השלישי, ציין בן צור, הוא "אגן המידע ההולך ומוקם בארצות הברית בלא שנרגיש. חברות ענק צומחות לנגד עינינו, ומניותיהן עולות בהתמדה למרות שמדווחות על הפסדים, זהו מודל עסקי חדש ומעניין שלא הכרנו".

"חל מעבר ללא קרב של שווי המשקל הכלכלי מהמערב למזרח הרחוק והקרוב, וכל זה ללא ירייה אחת", אמר בן צור. "ואם נצרף זאת למלחמה הקרה ששבה ולמלחמות הסייבר שמנהלות מדינות ופירמות עסקיות, נגלה שאנו מצויים בתוך עולם המונע מכוחות גדולים הרבה מעבר לתעשיית ניהול המידע הקלאסי. עובדה שמשפיעה מאוד על העשייה שלנו ומקומנו בתחום".

הצריכה משתנה, הביקושים גדלים

אלא, סייג בן צור, "שבצד הסכנות והאיומים, יש גם הזדמנויות גדולות שמביא העולם הדיגיטלי". כך, אמר, "העידן הדיגיטלי טורף את קלפי המשחק של העבר: קצב השינויים הולך וגדל, המודל הלינארי של השקעה מול ערך יתחלף, במובנים לא לינאריים, גדלה חשיבות חוויית לקוח, מופיעות מגמות חדשות של המובייל והמדיה החברתית. יש פה הזדמנות ל-IT – הצריכה משתנה, הביקושים גדלים".

המנמ"ר, ציין בן צור, "ניצב כיום בפני כמה אתגרים לא פשוטים כלל: תקציבי ה-IT אינם גדלים בהכרח, משימותיו מתרבות, הביקוש לשירותים ויישומים גדל, ועליו להכניס את הארגון לעידן הדיגיטלי"

בן צור סיכם באומרו כי "אנו משקיעים משאבים רבים לתמוך בדרישות החדשות של הלקוחות. השקנו שירותים החדשים, מבוססי ענן. במרץ השנה השקנו בהר החוצבים את הדטה סנטר שלנו, המתקדם בישראל. מחציתו כבר מאוכלסת, והבחירה במיקום שלו בירושלים התבררה כנכונה. סיימנו את פרויקט שחף, ליצירת מערכת טלפוניה מנוטרת ל-12 אלף אסירים בשירות בתי הסוהר. אנו בעיצומו של פרויקט עיר הבה"דים בנגב, המספק כבר היום שירותים ל-4,000 חיילים, ונשלים את ההיערכות הטכנולוגית בשנה הקרובה. השקענו השנה גם בהסמכות טכנולוגיות: בינת היום היא השותף מספר אחד בעולם של סיסקו (Cisco) במגוון ההסמכות שברשותה. מחזור ההכנסות השנתי של הקבוצה נאמד בכ-1.3 מיליארד דולר, והיא מונה כ-3,500 עובדים. נמשיך להוביל ולהשפיע בשוק ה-IT המקומי".

אנשים אבודים

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת, אמר כי "על מנת להבין את עוצמתה של המהפכה אותה אנו חווים, יש לזכור כי רק לפני שנים ספורות היינו מקימים רשתות נפרדות לדיבור, לנתונים ולווידיאו. עדיין לא מימשנו את מלוא הפוטנציאל הקיים באיחוד הרשתות הללו. אנו בבינת מאפשרים לארגונים להתקין כבל אחד בארגון, לצרוך שירותים ויישומים שונים, ולעבור ביניהם בהקלקה אחת. הקונסולידציה הזו עוברת גם על קבוצת בינת, בה כל חברה מתמחה בתחומה, אך יחד מייצרת ללקוחותינו פתרון אחד ומאוחד".

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

זיסאפל סיים בציינו כי לצד פעילותה העסקית של הקבוצה, היא עוסקת בתרומה לקהילה. כך, הוא ציין את פרויקט "אופקים להיי-טק", אשר "במסגרתו אנו לוקחים בוגרי צבא חסרי בגרות ונטולי פסיכומטרי, ומעבירים אותם הכשרה מזורזת של 15 חודשים, לטובת כניסתם לאוניברסיטאות. לאורך כל שנות הפרויקט הם יוצאים מהאוניברסיטאות עם ציונים טובים בהרבה מהממוצע. מדובר באנשים אשר מערכת החינוך החליטה כי הם אבודים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים