סקר: ההיי-טק – המקצוע הנחשק ביותר בקרב בני הנוער

יותר מרבע מבני הנוער היהודים בישראל רוצים לעסוק בענף - כך עולה מסקר של גיאוקרטוגרפיה שנערך עבור פרויקט נקודת מפנה של הבנק הבינלאומי, לקראת יום הנוער ● קיים פער גדול בין הבנים לבנות: 40% לעומת 12%

מעניין כמה מבני הנוער שהציבו את ההיי-טק בראש סולם העדיפויות שלהם אמנם יעסקו במקצוע. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההיי-טק הוא המקצוע הנחשק ביותר בקרב בני הנוער היהודים בישראל, עם כ-27% – כך עולה מסקר שנערך באינטרנט על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור פרויקט נקודת מפנה, העוסק בקידום בני נוער. הסקר נערך לקראת יום הנוער הבינלאומי, שחל מחרתיים (ד').

יצוין כי קיים בהקשר זה פער ניכר בין המינים: 40% מהבנים ציינו את ההיי-טק כמקצוע המועדף עליהם לעומת 12% בלבד מהבנות.

למקום השני הגיע תחום הרפואה והמחקר, כשכאן יותר בנות מעדיפות את המקצוע לעומת הבנים (20% מול 8%), ולאחר מכן העסקים והיזמות עם 7% וההוראה עם 5% בלבד. שאר תחומי העיסוק מדשדשים הרחק מאחור. 20% מבני הנוער העידו כי עדיין לא יודעים באיזה תחום ירצו לעסוק בבגרותם.

בסקר נשאלו בני הנוער מהם הנושאים החשובים להם ביותר. 79% מהם דירגו את המשפחה והיחסים איתה, לאחר מכן הבריאות שלהם ושל הקרובים להם עם 73% והלימודים – 68%. רק אחר כך דורגו חיי החברה, הכסף, היחסים עם בנים או בנות ובמקום האחרון – ההתנדבות והעזרה לזולת עם כחמישית בלבד.

31% מהנסקרים השיבו כי הם לוקחים את הכסף המשמש אותם לבילוי ופנאי מההורים בעוד שאצל 14% מדובר בכסף שהם מרוויחים מעבודה. בקרב 45% מבני הנוער הוא מגיע משילוב של השניים.

הסקר נערך באינטרנט בקרב 350 בני נוער ישראליים מהאוכלוסייה היהודית, בני גילאי 12-17. נקודת מפנה הוא פרויקט של הבנק הבינלאומי, בשיתוף ארגון מתן – משקיעים בקהילה ועמותת ג'וינט – אשלים, שפועל מזה שמונה שנים ומתמקד בפיתוח תוכניות לקידום בני נוער בתחומי הספורט, איכות החיים ואורח החיים הבריא. עד כה סייע הפרויקט לכ-14 אלף בני נוער ברחבי הארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים