אל"מ רמי מלאכי מונה למפקד יחידת לוטם

הוא יחליף בתפקיד את תא"ל דני ברן ● אל"מ מלאכי שימש בשנה וחצי האחרונה ראש מחלקת אמצעי לחימה באגף התקשוב

תא"ל (במיל') רמי מלאכי, חבר חדש בוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי. צילום ארכיון: קובי קנטור ז"ל

אל"מ רמי מלאכי ימונה למפקד לוטם, היחידה הטכנולוגית של אגף התקשוב – כך החליט הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, במסגרת סבב מינויים בצה"ל. בעקבות המינוי יועלה אל"מ מלאכי לדרגת תא"ל. הוא יחליף את תא"ל דני ברן, שמסיים כהונה בת 3.5 שנים. המינוי כפוף לאישור שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

בשנה וחצי האחרונה שימש אל"מ מלאכי ראש מחלקת אמצעי לחימה באגף התקשוב. בתקופה זו הוביל את המחלקה בהליכי התכנון וההעלאה לאוויר של תוכנית "צה"ל רשתי", שתוביל את הצבא בתחום הטכנולוגי בשנים הקרובות.

בעבר שימש אל"מ מלאכי ראש ענף הנדסת מערכות בפרויקט צבא יבשה דיגיטלי (צי"ד), ראש ענף תכנון באגף התקשוב, ראש תוכנית צי"ד במחלקת תקשוב בזרוע היבשה וראש מחלקת תקשוב בזרוע היבשה. על תפקידו בפיתוח ומבצוע פרויקט צי"ד הוא קיבל את פרס ביטחון ישראל.

בכנס התקשוב הצבאי C5I של אנשים ומחשבים שנערך בשנה שעברה אמר אל"מ מלאכי כי "התקשוב מעצב את שדה הלחימה העתידי. הוא מאפשר את קיומן של פלטפורמות לא מאוישות, כמו מל"טים או כלי טיס לא מאוישים, ואת השינוי וההגמשה של תורת הלחימה".

תא"ל דני ברן, המפקד היוצא של לוטם. צילום: קובי קנטור

תא"ל דני ברן, המפקד היוצא של לוטם. צילום: קובי קנטור

כאשר תא"ל ברן מונה למפקד יחידת לוטם, הוא החליף את תא"ל אילה חכים. לפני כן הוא שימש ראש מחלקת ההגנה בסייבר באגף התקשוב. זאת, לאחר שכיהן כמפקד מצו"ב (ר"ת מרכז צופן וביטחון) – המרכז הלאומי להגנת המידע באגף התקשוב. תא"ל ברן היה ממקימי מערך לוחמת הרשת בצה"ל.

הידיעה על הקמת זרוע הסייבר הצה"לית פורסמה ביוני 2015. זאת, לאחר שהרמטכ"ל איזנקוט קבע כי הקמת הזרוע נדרשת לאור האתגרים המשמעותיים עמם מתמודד צה"ל במימד הסייבר. הזרוע תוקם בתוך כשנתיים, בשלב הראשון באגף המודיעין ובאגף התקשוב, במקביל. בסופו של דבר, הכוונה היא כי הזרוע החדשה תוביל את כלל הפעילות של צה"ל בתחום הסייבר – הגנתי והתקפי כאחד.

לוטם היא יחידה באגף התקשוב, שמרכזת את תחומי ה-ICT בצה"ל ומספקת שירותים שונים בתחומי התמחותה ליחידות השונות ולגופים ביטחוניים נוספים. ייעודה הוא ייזום, פיתוח, הקמת, תפעול ותחזוקת מערכי תקשוב אינטגרטיביים כלל צה"ליים, וכן גיבוש ארכיטקטורה ותקנים טכנולוגיים תקשוביים עבור כלל הצבא. היחידה הוקמה ב־3.3.2003, בעקבות מיזוג של מספר יחידות שהיו קודם לכן בחיל הקשר ובחטיבת התקשוב המטכ"לית, וכחלק ממהלך הקמת אגף התקשוב באותה העת. לוטם מורכבת מכמה מרכזי מחשוב ותקשורת, ומשרתים בה אלפי חיילים, נגדים וקצינים.

תא"ל חכים הייתה המפקדת השלישית של לוטם. היא האישה הראשונה שהגיעה לדרגת תא"ל במערך המחשוב הצה"לי והשלישית בדרגה זו בצה"ל בכלל. היא מונתה לתפקיד ב-2009 ולפני כן שימשה מפקדת יחידת ממר"ם. כיום היא מנהלת את iteam, זרוע המחשוב של בנק מזרחי-טפחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים