עדו ביגר, Yes: "האתגר – עבודה במודל היברידי, של רישוי מסורתי לצד מחשוב ענן"

ביגר סיפר בכנס AWS Summit, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, על פרויקט שביצעה החברה בעזרת הענן של אמזון

עדו ביגר, מנהל מחלקת בינה עסקית ב-yes

"יש מקומות בארגון שניתן וכדאי להטמיע את השינוי ולעבור למחשוב ענן. האתגר הוא לפעול במודל עבודה היברידי, כזה שמשלב את המחשוב המבוסס על רישוי מסורתי לצד הענן", כך אמר עדו ביגר, מנהל מחלקת בינה עסקית ב-yes.

ביגר דיבר במליאה המרכזית של AWS Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-2,000 מפתחים, מקצועני טכנולוגיה ולקוחות ארגוניים. ביגר הציג את אחד מסיפורי הלקוח ששולבו בדבריו של דובר המפתח באירוע – ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון (Amazon).

לדברי ביגר, חברת הלוויין קמה בשנת 2000, היא מונה 2,300 עובדים ולה 43% מנתח השוק בתחום, עם יותר מ-150 ערוצים אותם היא מספקת לצופיה. הוא ציין כי מאפייני החברה הם שירות הלקוחות והובלה טכנולוגית: "יש לנו טכנולוגיות שנולדו מצרכים של לקוחות, למשל Multi-Room".

ביגר אמר כי "אנחנו רוצים להגיע לעולם טלוויזיוני בו חוויית הצריכה מפולחת פרטנית, לכל צופה. הטלוויזיה צריכה להיות יותר פרסונלית ומדויקת, ולכן אנחנו אוספים מידע מהממירים". הוא ציין ש-"לצורך זה חיפשנו פלטפורמה גמישה: האפשרות להרים שרת בלחיצת כפתור יכולה להיעשות רק על גבי ענן".

לדברי ביגר, "הענן של אמזון מאפשר לנו טיפול בכמויות משתנות של מידע, זרימה מהירה של המידע ויכולת אספקת שירותים מהירה – והכול בצורה גמישה. הרמנו חוות לינוקס (Linux) עם שרתי Hadoop בתצורת אשכול ושלושה שרתי אחסון – והכול לקח לנו ארבע שעות".

ביגר סיים באמרו כי "במסגרת הפרויקט המשכנו לממש את התפיסה שלנו, לפיה נדרש להגיע למצב של חוויית צפייה ייחודית עבור הלקוח. כיום, 100% מההחלטות של המנהלים בחברה מתבססות על נתונים. מדובר בהיבט ייחודי, שבוודאות לא צפוי להשתנות במהלך השנים הקרובות. עלינו לספק למשתמשים הפנימיים בחברה את המידע הנכון והמדויק, לטובת טיוב קבלת ההחלטות שלהם – מה שבהכרח יביא למענה טוב יותר ללקוחות החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים