נתניהו: "חזון הסייבר מתממש ומהווה משקל נגד לחרם"

"כלכלת האינטרנט תמשיך לצמוח, אבל היא תלויה בביטחון קיברנטי - וישראל נמצאת בצמרת המדינות שמספקות את המענה", כתב ראש הממשלה ברשתות החברתיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

"חזון הסייבר מתממש ומהווה משקל נגד לחרם", כך כתב היום (ג') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפוסט שפורסם בעמודי הפייסבוק (Facebook) והטוויטר (Twitter) שלו. בפוסט הוא שיבח את תעשיית הסייבר בישראל.

"לפני שלוש שנים הצבתי חזון – שישראל תהיה מעצמת סייבר. חזון זה מתממש לנגד עינינו", כתב. "הקמנו את רשות הסייבר הלאומית, שמרכזה ימוקם בבאר שבע, אנחנו מעבירים את יחידות התקשוב של צה"ל דרומה וחברות טכנולוגיה מובילות בעולם באות לפארק הסייבר בבאר שבע".

בהמשך הוא ציין שתי פגישות עם בכירים בעולם ההיי-טק והטכנולוגיה אותן קיים באחרונה: "בשבוע שעבר נפגשתי עם יו"ר גוגל (Google), אריק שמידט. הוא סיפר לי שישראל היא מעצמה דיגיטלית עולמית. שאלתי אותו: 'אתה לא מגזים?'. הוא ענה לי: "באופן אבסולוטי אתם במקום השני, אחרי עמק הסיליקון. ביחס לגודל האוכלוסיה, אתם הראשונים בעולם – ובפער גדול", כתב בפוסט.

ראש הממשלה הוסיף כי "יו"ר גוגל משקיע פה הרבה. הוא אינו יהודי ולא עושה זאת ממניעים פילנתרופיים. הוא משקיע כאן כי ישראל היא העתיד. הוא אמר לי: 'ההשקעה שלכם בסייבר היא מנוע צמיחה ל-50 השנים הקרובות'".

נתניהו הוסיף כי "כלכלת האינטרנט תמשיך לצמוח, אבל היא תלויה בביטחון קיברנטי. בלעדיו, חשבונות הבנק יהיו פרוצים, ניתן יהיה לשבש את סדרי התנועה, לגנוב את פרטיות הגולשים ועוד. כל העולם מבין את הצורך הזה וישראל נמצאת בצמרת המדינות שמספקות את המענה".

הוא כתב אף על פגישתו בשבוע שעבר עם מנכ"ל אורנג' (Orange) העולמית, סטפן רישאר, שהביע תמיכה בחרם על ישראל ואחר כך חזר בו והתנצל. "בניגוד לדברים שאמר בקהיר, הוא הצהיר בפניי שהוא נגד חרמות כלשהם נגד מדינת ישראל והוסיף שישראל היא 'מקום פנטסטי' לטכנולוגיה", ציין נתניהו. "אמרתי לו שכל חברה יכולה לבחור אם היא רוצה להיות בישראל, אבל בשום אופן לא נסכים שמישהו ינהל נגדנו מלחמה פוליטית. לזה נגיב – ובעוצמה רבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים