דו"ח: רשת האינטרנט מסוכנת מאי פעם

על פי הדו"ח, שפרסם ארגון Anti-Phishing Working Group, מספר המזיקים הגיע במחצית הראשונה של 2009 לתפוצת שיא ● מספר תוכנות האנטי-וירוס המזויפות נסק ב-595%, ואילו מספרם של הסוסים הטרויאניים שנועדו לגנוב פרטים של חשבונות בנק בשיעור של 186% ● כמו כן, נרשמו בתקופה המדווחת קרוב ל-50 אלף אתרי פישינג

בין החודשים ינואר ויוני 2009 נרשמה עלייה של 595% במספרן של תוכנות האנטי-וירוס המזויפות שנתגלו – כך עולה מדו"ח שפרסם ארגון Anti-Phishing Working Group. כמו כן, מספרם של הסוסים הטרויאניים שנועדו לגנוב פרטים של חשבונות בנק עלה באותה התקופה בשיעור של 186%; מספרם של אתרי הפישינג הגיע ל-49,084 – הנתון השני בגובהו אי פעם (המספר הגבוה ביותר, 55,643, נרשם באפריל 2007); ובמרס הגיע מספרם של המותגים ש-"נחטפו" לשיא של כל הזמנים – 310 – ונותר ברמה גבוהה עד יוני.

עוד עולה מהדו"ח, כי מספרם של המחשבים הנגועים בנוזקות למיניהן עלה בין הרבעון האחרון של 2008 לרבעון השני של 2009 בשיעור של 66% והגיע ל-54% מהמחשבים שנסרקו – קרוב ל-12 מיליון בסך הכול.

נתונים אלה מאמתים את החששות של מומחי אבטחת מידע לגבי הסכנות הטמונות הרשת. "האינטרנט מסוכן כיום מאי פעם", אמר דייוויד ג'יוונס, יושב ראש הארגון שפרסם את הדו"ח. "במחצית הראשונה של 2009 עלה מספר אתרי הפישינג לאחת הרמות הגבוהות ביותר אי פעם. מדאיגים עוד יותר התחכום מרקיע השחקים והתפוצה הגבוהה של המזיקים שנועדו לגנוב סיסמאות ושמות משתמש. נוזקות חדשות, דוגמת הסוס הטרויאני Zeus, הן בעלות רמת תחכום שעשויה לעורר אפילו את קנאתם של מפתחי התוכנה הטובים ביותר".

דו"ח נוסף שפורסם אתמול מעלה אף הוא נתונים מדאיגים. חברת פינג'אן (Finjan) התריעה בו מפני התחכום הגובר של התוכנות שנועדו לגנוב פרטים של חשבונות בנק, וציינה, כי בסוסים טרויאניים דוגמת URLzone יושמו מנגנונים שמאפשרים להם לחמוק ממערכות אוטומטיות לגילוי הונאות או מעיני הקורבנות.

"לעברייני הרשת ברור שברגע שהקורבן מדווח לבנק על גניבת הכספים מהחשבון, הבנק פועל מיד ושם קץ לתרמית", נכתב בדו"ח. "כדי לצמצם סיכונים, יוצר הסוס הטרויאני דף חשבון מזויף ומציג אותו לקורבן, שאינו מודע כלל לגניבה".

בנוסף, צוין בדו"ח, כי עברייני הרשת אינם מסתפקים עוד באתרים המזויפים שהם מקימים, ונעזרים בכלים מיוחדים כדי להדביק מחשבים של מבקרים תמימים באתרי אינטרנט לגיטימיים. אחת הכנופיות, לדוגמה, הצליחה לפתות 90 אלף מבקרים ולפגוע ב-6,400 מביניהם – שיעור הצלחה של 7.5%. בנוסף, בחודש שעבר דווח, כי האקרים פרסמו מודעה לחברת הטלפוניה המקוונת Vonage באתר של הניו-יורק טיימס. בעבר אף פורסם, כי 70% מהאתרים שכוללים קוד זדוני הם אתרים לגיטימיים, ולא כאלה שהוקמו על ידי עברייני רשת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לאה S

    צר לי לאכזב אתכם אבל באמת לא כדאי לקנות בארץ היום ניתן למצוא גירסות להורדה בפחות מחצי מהמחיר בארץ אם אתם בסדר עם אנגלית כדאי שתנסו את האתר http://www.anti-virus4u.com/ אחד האתרים הזולים בארה"ב אגב NOD32 היא תוכנה מאוד יעילה

אירועים קרובים