ג'ין טורגאון, אווייה: "שכבת הרשת הארגונית – צוואר בקבוק שמעכב את ההתפתחות העסקית"

"ארגונים נמצאים במצב בו במקום להיות מאפשרת עסקית, הרשת שלהם הפכה למעכבת עסקית", אמר טורגאון, סגן נשיא החברה לטכנולוגיות וארכיטקטורה מבוססת תוכנה

ג'ין טורגאון, סגן נשיא אווייה לטכנולוגיות וארכיטקטורה מבוססת תוכנה. צילום: ניב קנטור

"שכבת הרשת הארגונית נבנתה לאורך 25 שנים, עם פרוטוקולים שונים, ריבוי תקנים ודורות טכנולוגיים שונים. כיום, ארגונים נמצאים במצב בו במקום להיות מאפשרת עסקית, הרשת שלהם הפכה למעכבת עסקית והיא בבחינת צוואר בקבוק שמונע הטמעה מהירה של יישומים ושירותים. נדרש לשנות מצב זה מהיסוד", כך אמר ג'ין טורגאון, סגן נשיא אווייה (Avaya) לטכנולוגיות וארכיטקטורה מבוססת תוכנה (SDN).

טורגאון היה דובר המפתח בכנס Avaya Forum שערך היום (ב') הסניף הישראלי של ענקית התקשורת בסינמה סיטי שבגלילות, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות יותר מ-150 שותפים עסקיים של אווייה בארץ. מנחה הכנס היה עמית גרינמן, מנהל שותפים באווייה ישראל.

לדברי טורגאון, "הארגונים, ובתוכם המנמ"רים ומנהלי התקשורת, נדרשים לעמוד מול כמה אתגרים במקביל: מגמת הווירטואליזציה, הצורך בהמשכיות עסקית, הכורח לטפל ב-Big Data, מחשוב הענן, התפשטות מגמת המחשוב הנייד ועוד. על כל המגמות האלה מעיבה הבעיה הגדולה מכל: כאמור, שכבת התקשורת מעכבת את ההתפתחות העסקית של הארגון. למערך ה-IT בארגונים לוקח זמן רב מדי להטמיע שירותים, הוא לא מהיר כמו שהלקוחות רגילים למצב בשוק הפרטי-צרכני".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"האתגר הוא לגשר על הפער הבלתי נסבל שנוצר בעסק מאחר שה-IT לא מצליח להדביק את השינויים המהירים והדינמיים בעולם העסקי", אמר. "ה-IT נדרש לאג'יליות עסקית. יש פער בין מה שהעסק מצפה שה-IT יעשה ובין מה שה-IT מסוגל בפועל לעשות, תוך שהוא מתבסס על טכנולוגיות שהוטמעו ברבות השנים, במשך שני עשורים או יותר. זה קרה כי ארגונים בנו שכבות של מערכות תקשורת שמבוססות על פרוטוקולים ורכיבים שונים שהוטמעו על גבי הרשתות לאורך השנים, כגון מוצרי אבטחת מידע ורכיבים לאיזון עומסים".

"אנשי המחקר והפיתוח של אווייה הבחינו בכך כבר ב-2008, הבינו שהמצב לא יוכל להימשך כך ואמרו שנדרש לעשות משהו אחר ברמת התקשורת", אמר. "נדרש לבנות ארכיטקטורת תקשורת שמאפשרת להקצות שירותים בצורה קצרה ומהירה. אי אפשר לבסס את רשת התקשורת על 12 פרוטוקולים שונים, נדרש לעשות זאת עם פרוטוקול אחד. צריך לספק לשכבת התקשורת שרידות ואמינות. בקיצור, נדרשת מהפכה בשכבת התקשורת על מנת לספק זריזות עסקית מבוססת טכנולוגיה".

ארכיטקטורת רשת חדשה

טורגאון ציין כי "בשמונה השנים האחרונות עמלו מהנדסי החברה על פיתוח ארכיטקטורת הרשת החדשה Avaya VENA Fabric Connect. היא מפשטת את המצב המסובך הקיים ברשתות תקשורת של ארגונים רבים בעולם, מביאה חדשנות ומאיצה אותה, משחררת צווארי בקבוק, מסייעת להיבטים העסקיים בארגון להיות דינמיים ומהירים יותר, ומעל לכל – חוסכת בהוצאות תפעוליות. זוהי ארכיטקטורת התקשורת של המחר ואצלנו היא קיימת כבר כיום".

"הארכיטקטורה של אווייה עונה לאתגרי ה-ICT החדשים. היא מספקת מענה למגמות הווירטואליזציה, המחשוב הנייד, ריבוי רכיבי המחשוב, ההמשכיות העסקית, האבטחה וההלימה לרגולציה", אמר טורגאון.

הוא דיבר גם על המתחרים ואמר כי "שלא כמותם, אנחנו לא מתמקדים רק בדטה סנטר, אלא מביאים את יכולות הרישות הפשוטות לכל המרחב בו פועל הארגון ובכל שכבות התקשורת. אנחנו מספקים את יכולות הרישות המתקדמות שלנו בסניפי הארגון ובכל מקום שהלקוחות והמשתמשים נמצאים בו. בנוסף, הרשת שלנו אינה קניינית ומסוגלת 'לדבר' עם רשתות אחרות ועם רכיבים אחרים היושבים על הרשת, כגון פיירוולים".

"הארכיטקטורה שלנו מצמצמת את כל הבעיות הנובעות מריבוי פרוטוקולי תקשורת ומפשטת את שכבת הרישות. כעת אנחנו יכולים לבנות רשת אחת, מרמת השרתים בדטה סנטר ועד למשתמשי הקצה, עם פרוטוקול אחד ועם יכולת להגדלת את הביצועים ואת אבטחת המידע", הוסיף.

בהמשך דיבר טורגאון על מגמת האינטרנט של הדברים ואמר כי היא "טומנת בחובה הזדמנויות עסקיות בשווי מיליארדי דולרים בשנה. בתוך המגמה הזו יש מרכיב חשוב – ערים חכמות. הארכיטקטורה שלנו תהיה מרכיב מפתח בפרויקטים של ערים חכמות, ערים בטוחות ובכל עולם האינטרנט של הדברים, כי אנחנו מספקים יכולות תקשורת ניידת לכלל הלקוחות, גם בעולם ה-WLAN".

כך, ציין טורגאון, "חברות המחקר צופות גידול אקספוננציאלי בשנים הקרובות בעולמות הקשורים לאינטרנט של הדברים: הבניינים החכמים, הבתים החכמים והערים החכמות, אבל גם במגזרי האנרגיה, הבריאות, התחבורה ומערכות וארגוני החירום וההצלה. הארכיטקטורה שלנו תספק את החוכמה לתחומים השונים של האינטרנט של הדברים. למשל, כאשר המשתמש יגיע לתחנת רכבת או אוטובוס ויהיה תור בקופה, הוא יוכל לרכוש את הכרטיס מול עמדת השירות הממוכנת – ישירות דרך הטלפון החכם".

בחזרה ל-11 בספטמבר

לדבריו, אחד המרכיבים הבעייתיים של השימוש בפלטפורמות תקשורת לא חכמות התגלה בפיגועי הטרור בניו-יורק ב-2001. "מרכזיות המשטרה, הצלב האדום ומכבי האש היו תפוסות משך שעות רבות, כי לא הייתה להן יכולת לנתב שיחות ממרכזיה אחת לרעותה. כך, כשמישהו לקה בהתקף לב, הוא לא זכה לקבל מענה, גם אם הוא גר במרחק של כמה בניינים מבית החולים".

הוא ציין כי הטמעת המערכת של אווייה בחברת התחבורה העירונית של ניו-ג'רזי הביאה לפתרון בעיית ה-"היתקעות" בשל בעיות חומרה מצד אחד וריבוי תעבורת שידורי וידיאו של מצלמות האבטחה מצד שני.

"הלקוחות מבינים זאת", סיכם טורגאון. "ביצענו הטמעה של ארכיטקטורה זו בקרב מאות לקוחות ארגוניים מכל מגזרי המשק ברחבי העולם. אנחנו צופים את המשך המגמה של הצמיחה שלנו בתחום השנה. לקוחות ארגוניים נדרשים לצאת למסע להחלפת תשתיות התקשורת שלהם כי זה שלב הכרחי בדרך לקבלת גמישות וזריזות עסקית".

תומר פרידור, מנהל הפעילות העסקית של אווייה ישראל. צילום: ניב קנטור

תומר פרידור, מנהל הפעילות העסקית של אווייה ישראל. צילום: ניב קנטור

תומר פרידור, מנהל הפעילות העסקית של אווייה ישראל, פתח את האירוע ואמר כי "השוק הישראלי צמא לחלופות למוצרי התקשורת הנמצאים כיום בשוק ואנחנו מספקים את החלופות הללו".

לדבריו, החברה נמצאת בתנופה – הן בארץ והן בעולם – "ובכוונתנו להרוות את הצימאון הקיים בשוק הישראלי". הוא העריך שהיקף הפעילות של החברה יצמח השנה בנתון דו ספרתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים