האקרים התחזו לחברת טלפוניה מקוונת ורכשו שטחי פרסום באתר של הניו-יורק טיימס

בשלב הראשון הם העלו מודעות שנראו לגיטימיות, כביכול של חברת Vonage, שמפרסמת הרבה ברשת ● בשלב השני, כללו המודעות קוד זדוני שהביא לפרסום מודעות שהקשה עליהן הביאה להופעת התראה על וירוס ולהמלצה לרכוש את האנטי וירוס – המזויף, כמובן – שהם שיווקו

קבוצה של האקרים אזרה אומץ ורכשה מודעות באתר של ניו-יורק טיימס (New York Times), תוך שהיא מתחזה לחברת הטלפוניה המקוונת Vonage, שמרבה לפרסם באינטרנט. בשלב הראשון העלו עברייני הרשת מודעות שנראו לגיטימיות, אולם לאחר זמן מה, הן התחלפו במודעות שהכילו קוד זדוני שגרם להופעת התראה על מסך הגולש. בהתראה נכתב, כי המחשב נפגע מווירוס וכי מומלץ לרכוש את האנטי וירוס שמשווקים ההאקרים – שהיה מזויף.

הונאה זו מהווה שכלול בדרכי פעולתם של ההאקרים. אם בעבר הדרך שלהם להגיע אל הגולש הייתה באמצעות אי-מיילים ממקור לא ברור, בעלי תוכן מוזר ובאתרים שהחוקיות שלהם גם כך מפוקפקת, הרי שכיום הם מנסים להשתלט על אתרים לגיטימיים. מדו"ח שפורסם לאחרונה עולה, כי כמעט 70% מהאתרים המכילים קוד זדוני הם אתרים לגיטימיים שנפרצו, ולא כאלה שהוקמו על ידי עבריינים.

דני בן שלום, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע iSecure, אמר ש-"העובדה שהאקרים השקיעו כסף ברכישה של מודעות לגיטימיות מראה שההונאות מסוג זה, שבהן המשתמש נדחף לרכוש אנטי וירוס, עובדות. הפחד מפני וירוסים והתראות אדומות על גבי המסך גורמים למשתמשים לא מנוסים במחשב ללחץ שמבטל את החשיבה ההגיונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים