צפון קוריאה: "אובמה קוף"; הרשת במדינה נותקה בשלישית

הרקע להמשך ההתגוששות, בתקשורת ובמרחב הקיברנטי, הוא מתקפת הסייבר שחוו אולפני סוני, בעקבות הפקת הסרט The Interview

הולך על כל הקופה של הגלישה. צילום: BigStock

צפון קוריאה השוותה את ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, לקוף. עם או בלי קשר להתבטאות הזו, רשת האינטרנט במדינה שותקה בשלישית.

הרקע להמשך ההתגוששות, בתקשורת ובמרחב הקיברנטי, הוא מתקפת הסייבר שחוו אולפני סוני (Sony), בעקבות הפקת הסרט הראיון (The Interview), הלועג לשליט המדינה, קים ג'ונג און. צפון קוריאה הכחישה את מעורבותה במתקפת הסייבר ששיתקה את מערכות המחשוב של אולפני סוני אבל הביעה זעם על הקומדיה, המתארת התנקשות בחייו של מנהיגה.

סוני ביטלה בעבר את הקרנת הסרט, בשל איומים לביצוע פיגועי טרור נגד בתי קולנוע בארצות הברית שיקרינו אותו. אובמה מתח ביקורת על ההחלטה של סוני ולבסוף הסרט שוחרר להקרנה בכמות מוגבלת של בתי קולנוע וכן לצפייה בתשלום ברשת. הסרט צבר מאות אלפי הורדות והניב מיליון דולר בחג המולד, בעת שהוקרן ביותר מ-300 בתי קולנוע.

אתמול (ש') הודיעה הוועדה הביטחונית הלאומית של צפון קוריאה, שהיא גוף שלטוני רב עוצמה בדיקטטורה, כי אובמה הוא העומד מאחורי יחסי הציבור לסרט ופועל להקרנתו. לדבריהם, הסרט "בלתי חוקי, לא הוגן וריאקציוני". על פי גורם בלתי מזוהה מהוועדה, שדבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, "אובמה תמיד נוהג בצורה פזיזה – במילותיו ובמעשיו – כמו קוף ביער טרופי".

אין זו הפעם הראשונה שצפון קוריאה עולבת באובמה ובפקידי ממשל אמריקניים ודרום קוריאנים בכירים. מוקדם יותר השנה, כונה מזכיר המדינה בארצות הברית, ג'ון קרי, על ידי צפון קוריאה "זאב עם לסת מחרידה". נשיא דרום קוריאה, פארק גוון-היי, כונה "זונה". בחודש מאי השנה, סוכנות הידיעות של צפון קוריאה פרסמה הודעה לפיה לאובמה יש "צורה של קוף".

ניתוק שלישי של הרשת

הוועדה הביטחונית הלאומית אף האשימה השבוע את וושינגטון בתקלות בתעבורת האינטרנט בצפון קוריאה. ממשלת ארצות הברית סירבה לומר אם היא העומדת מאחורי הפעולה.

רשת האינטרט, כמו גם רשתות הסלולר בצפון קוריאה שוב נותקו אתמול (ש'), לאחר שאתרי האינטרנט המרכזיים במדינה חוו שיבושים בתחילת השבוע. בהודעה נוספת, שפורסמה אתמול על ידי הוועדה, נמסר כי "אם ארצות הברית תמשיך בצעדיה היהירים והמתנשאים, בסגנון הדומה לפעולות של פושעים – למרות שצפון קוריאה התריעה והזהירה שוב ושוב –  על ארצות הברית לזכור שהעניינים הפוליטיים הכושלים שלה יביאו למכות קטלניות שאין לברוח מהן". עוד נמסר כי "ארצות הברית, עם גודלה הפיסי הרב, פועלת בלא בושה, ומשחקת מחבואים כמו ילד עם אף מנוזל. היא האחראית להשבתת התשתיות ברפובליקה שלנו".

לדברי דאג מאדורי, אנליסט לתחום האינטרנט ב-Dyn Research, המנטרת חברות טלקום, "אם ההשבתה ברשת נעשתה, שוב, על ידי כוח חיצוני, ולא בשל תקלה – הרי זה נעשה באופן יעיל יותר מהפעמים הקודמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים