אינה קוזניצובה, יבמ: "הכפלנו את כמות הלקוחות שהיגרו מסאן ליבמ"

קוזניצובה אמרה בכנס לקוחות בכירים שקיימו מטריקס ורד-האט, כי חברות עוברות ליבמ עקב הפחד מרכישת סאן על ידי אורקל, "ואנחנו קוטפים את הפירות מהפחד הזה" ● לדבריה, "בשלוש השנים האחרונות, יותר מ-1,800 לקוחות היגרו מפלטפורמות מתחרות לאלה שלנו, שמחציתן כוללות לינוקס" ● היא הביעה אופטימיות לגבי העתיד של לינוקס, ואמרה, כי היום הוא כבר מיינסטרים

"לקוחות סאן (Sun) חוששים, במידה לא מועטה של צדק, מכך שרכישת החברה על ידי אורקל (Oracle) תביא לעיכוב בשדרוגים ולצמצום הפיתוח של מערכות החברה. אנחנו מעודדים הגירה של לקוחות סאן לפלטפורמות שלנו המבוססות על קוד פתוח, ובמהלך המחצית הראשונה של השנה, בין הרבעון הראשון לשני, קטפנו את הפירות: הכפלנו את כמות הלקוחות שהיגרו אלינו מסאן" – כך אמרה אינה קוזניצובה, מנהלת אסטרטגיית לינוקס ביבמ (IBM), בכנס לקוחות בכירים שערכו מטריקס ורד-האט (RadHat) בסוף השבוע. את הכנס, שנערך במרכז חייק לאומנויות הבמה ביפו, הפיקה קבוצת אנשים ומחשבים.

לדבריה, "אנו מתמקדים בשכבה העליונה של הלקוחות. בעבר, היה לנו מאוד קשה לפצח את אוכלוסיית הלקוחות הזו. כעת, נראה שיש לנו יכולת להציע להם הצעות טובות מבעבר". היא הוסיפה, כי "ככלל, מחצית מלקוחות סאן מתעניינים בהגירה שכזו, או שכבר נמצאים עמנו בשלבים שונים של משא ומתן".

עוד אמרה קוזניצובה בכנס, כי "השאלה אם לינוקס בשלה לארגונים הפכה כבר ללא רלוונטית, בגלל המספר ההולך וגדל של ארגונים שמטמיעים מערכות פתוחות, גם עבור משימות שהן קריטיות עסקית עבורם. ההצלחה של יבמ היא בהגירת לקוחות מיוניקס (Unix) לסביבת לינוקס, וספציפית – מסאן-סולאריס ללינוקס". כך, אמרה, "בחודשים האחרונים, עסקי הלינוקס של יבמ גדלו משמעותית, והם חזקים מתמיד. בשלוש השנים האחרונות, יותר מ-1,800 לקוחות היגרו מפלטפורמות מתחרות לאלה שלנו, שמחציתן כוללות לינוקס. הסיבה לכך אינה רק שמערכות פתוחות זולות יותר, אלא גם בשל היכולת לפשט את העבודה במערכי IT מסובכים ולייעל את סביבת המיחשוב. הדבר הזה נחוץ תמיד, ובעת משבר כלכלי – עוד יותר".

לדבריה, "יבמ משרתת כיום יותר מ-15,000 לקוחות ארגוניים העושים שימוש בלינוקס, ויותר מ-3,000 לקוחות שהסבו מערכות סולאריס של סאן לסביבת לינוקס, כולם על גבי שרתים מתוצרת יבמ", אמרה.

"לינוקס היא מיינסטרים"

קוזניצובה הביעה אופטימיות לגבי העתיד של מערכת הלינוקס ואמרה, כי "אנו בטוחים בה". לדבריה, "הסיבה שיבמ תומכת בלינוקס היא שמדובר במגזר מיחשוב גדול, שרק הולך וגדל. ארגונים מכל פלחי התעשייה מטמיעים לינוקס, לרבות המגזר הבנקאי".

"נושא הקוד הפתוח פועל בעולם בהצלחה מזה זמן רב", הוסיפה. "למדנו רבות איך לעבוד בשיתוף עם קהילות, וכיצד לתרגם את היתרונות של עבודה בסביבה פתוחה למשמעויות ולתועלות עסקיות עבור לקוחותינו". היא הוסיפה, כי "אנחנו תורמים לקוד הפתוח שורות קוד רבות. ההתמקדות בלינוקס משתקפת גם בהיקפי ההשקעה של יבמ בפיתוח ובשיתוף פעולה עם קהילת קוד המקור הפתוח העולמית".

קוזניצובה סיפרה על הקבוצה שבראשה היא עומדת, המעסיקה יותר מ-600 עובדים, כולם בסביבת לינוקס. "אנחנו פועלים ותורמים קוד במסגרת יותר מ-100 פרויקטים של קהילת קוד המקור הפתוח. לינוקס היא מיינסטרים, ויבמ מחויבת לה: כל פלטפורמות החומרה וכל תשתיות התוכנה של החברה – פועלות על גבי מערכת ההפעלה בקוד מקור פתוח".

"השותפות במשולש רד-האט-יבמ-לקוח", סיכמה קוזניצובה, "מסייעת ללקוחות להשיג יותר ביצועים בפחות עלויות, וזה מה שחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים