אסף רבי, מנכ"ל SenseOr: "מערכות BI שמנתחות פעילות חושית יהיו חלק ממערך ה-IT של ממשלות"

"'חיבור' האדם בעידן האינטרנט של הדברים אינו עניין טכנולוגי", אמר רבי ● הוא ציין כי מערכות BI יסייעו בניטור מצב בריאותו של האדם ובאיתור מחלות

"מערכות BI מתקדמות שמנטרות ומנתחות פעילות חושית בזמן אמת ומייצרות התראות ממוקדות, באמצעות האינטרנט של הדברים, תהיינה חלק אינטגראלי ממערך ה-IT של ממשלות, חברות וארגונים הפועלים בתחום", כך אמר אסף רבי, מנכ״ל SenseOr. רבי הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים.

בהרצאתו שאל רבי: "מהו אדם 'מחובר' בעידן האינטרנט של הדברים, בו מספר המכשירים המחוברים לאינטרנט גדול ממספר האנשים בעולם ואף יהיה כפול ממנו בשנים הקרובות?"

הוא הגדיר את המונח "אדם מחובר" כ-"אדם המונע בחייו מתוך הגרעין העמוק ביותר של הווייתו. לשם הוא מחובר ומשם הוא פועל ומגשים את רצונותיו, היצירתיות שלו והאופן בו הוא פועל בחיים. אדם המחובר באופן זה לא יזיק לעצמו או לסביבתו, כיוון שהאינטליגנציה הקורנת מגרעין פנימי זה תהיה לעולם 'תומכת חיים'. מן הראוי שבעידן האינטרנט של הדברים, שבו אנחנו 'מחברים' את הכול, 'נחבר' גם את עצמנו. הנושא הזה הוא לא רק טכנולוגי".

רבי סקר בהרצאתו סיפורי לקוח והציג מגוון סנסורים מתקדמים המנטרים מערכות גוף ונפש. הוא אף דן באינטגרציית המידע המגיע מערוצים אלה ובפוטנציאל התרומה שלו לבריאות הפיזית והנפשית של האדם, ובכלל זה לאיתור מקדים של מחלות.

"כבר כיום, ארגונים כמו OpenMHealth עוסקים בייסוד ארכיטקטורה ושפה אחודה שתאפשר קישוריות בין סנסורים ומידע אפליקטיבי בנושא זה", ציין. "יש מקרי מבחן ונערכות בדיקות היתכנות ברחבי ארצות הברית עם קבוצות מיקוד של חולים במחלות שונות. המטרה היא לרתום ניטור פיזיולוגי ונפשי בזמן אמת לטובת טיפול מיטבי בעזרת ארכיטקטורה מתפתחת זו, המאפשרת שיתוף ואינטגרציה של מידע סנסוריאלי ואפליקטיבי. ארצות הברית מובילה את העולם למהפכת הבריאות הדיגיטלית. שם, אינטגרציית מידע ומערכות BI מתקדמות מהוות דוגמה לערוץ שימושי ומיטיב בטכנולוגיה לשיפור חיי האדם".

כמו כן, הוא עמד על מערכות שונות המשתמשות באינטרנט של הדברים, בהן מערכות בקרת אשפה בשיטת "שלם לפי מה שאתה זורק" (Pay as you throw) – האדם משלם מיסי עירייה לפי כמות האשפה אותה הוא מייצר, כאשר זו מנוטרת על ידי חיישנים; סנסורים "מחוברים" לאיתור דליפות מים שהוטמעו בהצלחה בסאו פאולו, בייג'ינג ודוחה, וסייעו להורדת הדליפות ב50%; קווי חשמל חכמים להתאמת תעריפים לפי שעות עומס; ומערכות חכמות לניהול תנועה.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הוא הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. עברו בו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנמ"רים בשוק הישראלי. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. מנחה את הקורס מקצועית בנצי שפירא, ששימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה קולה (Coca Cola), פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח באוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים