"הענן הוא כאן ועכשיו" – להב סביר מפרט את השינויים בעולם המיחשוב

אלו ימים של מאבק בין התפיסה המיושנת הדוגלת בתוכנה ונתונים במחשב עצמו ● התפיסה השניה דוגלת במעבר לענן ● איזו תפיסה תנצח? להב סביר חושב שהקרב כבר הוכרע מזמן

"המעבר של ארגונים אל מיחשוב ענן הוא מסיבי. הם מבינים את התועלות שבמעבר זה, בהיבטי תחזוקה, עלויות ואבטחת מידע. בשנתיים האחרונות, השאלה 'האם לעבור לענן ומתי' הפכה להיות לא רלוונטית – הענן הוא כאן ועכשיו, והוא קורה", כך אמר להב סביר, מנכ"ל אימיינד (Emind).

סביר, ארכיטקט ראשי של החברה, דיבר בפתח אירוע שערכה החברה, בשיתוף אמזון (Amazon). האירוע שנשא את הכותרת The Enterprise Grade Cloud, התקיים היום (ה') באולם אירועים קריפטון בכפר הירוק, בהשתתפות עשרות מלקוחות החברה.

"התחלנו בענן, מעולם לא היינו חברת IT", אמר סביר בפתיחה, "ב-2008 נחשפנו לשירותי הענן של אמזון. ראינו כי זה עובד. מאז גרטנר (Gartner) והמציאות מוכיחים שזה עובד. ההימור שלנו התגלה כנכון. אמזון היא המובילה בתחום בעולם של הענן הציבורי. אמזון מטפלת בהרבה ארגוני אנטרפרייז בעולם, ובאיחור – אפילו ארגונים בישראל עוברים לשם".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטין

לדברי סביר, "בעולם המעבר אל מיחשוב ענן קורה בקצב מהיר יותר מאשר בישראל, אבל גם פה אנו חווים גידול בדרישות, ומעריכים כי המעבר בארץ של ארגונים לענן יהיה מואץ יותר בשנתיים הקרובות". הוא ציין כי בין לקוחות החברה נמנים נט-אפ (NetApp) ישראל, וייז (Waze), פוליקום (Polycom) מכתשים אגן ועוד.

סביר תיאר "מלחמה", מאבק הקיים בקרב מערכי IT בארגונים, בין שתי תפיסות. מצד אחד זו הישנה: השמרנית, הקלאסית אשר דוגלת ברישוי מסורתי עם השארת מערך המיחשוב בבית, "אלה שרוצים את הברזלים מתחת לרגלים". ומצד שני זו החדשה, הדוגלת במיחשוב ענן.

על פי סביר, בעת שארגונים מבצעים את ההשוואה בין עלויות מישוב הענן ובין אלו שברישוי המסורתי, נדרש לקחת מרכיבי עלות נוספים מעבר לשרתים, אחסון, חומרה, תוכנה וכוח אדם. אנו טוענים, ומגובים בנתונים מספריים, כי בסופו של דבר, עלות הרישוי המסורתי גבוהה יותר מאשר העלות שבמיחשוב ענן. אין ויכוח לגבי העלויות של הענן, בוודאי לאחר שבאחרונה כל ספקיות בתחום הורידו מחירים".

לדברי סביר, "המשמעות של העברת המיחשוב הארגוני לענן היא ביצוע פרויקט טכנולוגי, קצר יעיל – ועובד. המעבר לענן מגלם בתוכו כמה יתרונות: יכולת גידול וקיטון מערך ה-IT; פשטות – גם שרת כבוי בדטה סנטר עולה לי, לעומת שרת כבוי בענן שעלותו היא אפס; שקיפות – יודע סוף סוף אני יודע כמה זה עולה לי; מענה מירבי ומיטבי לאבטחת מידע ורגולציות".

סביר סיכם באומרו כי "הענן נותן 'נוק אאוט' למודל של רישוי התוכנה המסורתי. נדרש לבצע את המעבר בצורה הדרגתית, בתחילה עם יישומים לא קריטיים – אבל העיקר זה להתחיל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים