מיצ'ל האשימוטו, HashiCorp: "מערכות ההפעלה המודרניות גדולות יותר, עושות יותר – ובעייתיות יותר"

"ככל שחושבים יותר בנושא, הדברים הופכים מורכבים ומבלבלים יותר, בעיקר בהתחשב בעובדה שלא תמיד ישנן התשובות לשאלות רלוונטיות", אמר האשימוטו, מייסד החברה, בכנס DevCon של אנשים ומחשבים

"מערכות ההפעלה המודרניות גדולות יותר, עושות יותר, אבל גם בעייתיות הרבה יותר, והבעייתיות הזו לא הולכת להשתנות בקרוב. ככל שחושבים יותר בנושא, הדברים הופכים מורכבים ומבלבלים יותר, בעיקר בהתחשב בעובדה שלא תמיד ישנן התשובות לשאלות כמו מהם השירותים להם אנחנו זקוקים במערכות שלנו, כיצד מטפלים בהם ומי בכלל אחראי לכל זה", כך אמר מיצ'ל האשימוטו, מייסד HashiCorp.

האשימוטו היה דובר המפתח בכנס DevCon שנערך ביום ה' במלון דן פנורמה בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. הכנס הוקדש הפעם לפיתוח ותחזוקה של בסיסי נתונים בעולם המודרני של NoSQL ו-DevOps, והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע, כולל מפתחים.

הוא ציין כי "יש במערכת ההפעלה עשרות ומאות שירותים, ולכן צריך לקבוע מטרות פרקטיות, ברורות וברות השגה. המטרה היא לבצע את כל השירותים בכל סדר שהוא מבלי שהמערכת תקרוס. בנוסף, צריך להגיע למצב בו לא מפחדים לבטל חיבור של שירות ולהיות בטוחים שזה יצליח. עוד דבר חשוב הוא למצב סביבת עבודה בה ניתן לעצור ולהתחיל שירותים מחדש בביטחון, למשל לצורך שדרוג, ותוך כדי תנועה, ומבלי שתהיה לכך השפעה על המערכת כלל. מטרה אחרת היא לדאוג שתהיה היכולת להגדיר מחדש שירותים בקלות".

הכללים הללו, ציין האשימוטו, מובילים למערכת יציבה ועמידה שניתן לסמוך על השירותים שהיא מספקת, תוך כדי שמגדירים אותה לשימוש בשירותי פנים או חוץ לפי הצורך.

טים מסרשמידט, אוונגליסט פיתוח בכיר ב-PayPal. צילום: קובי קנטורהוא הציג את מוצר Consul עם הממשק מבוסס הדפדפן שלו ואת הכלים שהוא מציע, כמו איתור שירותים, בדיקת כשלים בשירותים ומה מצב הזמינות והבריאות שלהם. כמו כן, הוא מאפשר לבדוק מה התצורה של שירות בדיקת מפתח או ערך שמירה בבסיס הנתונים, וכן כולל יכולת להשתמש במספר בסיסי נתונים עבור השירותים הארגוניים, בלי תלות במיקום שלהם.

המקרה של PayPal
טים מסרשמידט
, אוונגליסט פיתוח בכיר ב-PayPal, סיפר על הדרך שהובילה את החברה לשימוש ב-Kraken js כמערכת תומכת ל-Node.js, שהיא פלטפורמה שבנויה על ערכת זמן ההקצה של כרום (Chrome). המטרה היא בנייה קלה, מהירה וניתנת להתאמה של יישומי רשת, ובמיוחד עבור יישומים שקשורים לעיבוד נתונים מהיר ויעיל.

"השימוש ב-Node עזר לנו לצמצם את כוח האדם הנדרש לכתיבת ותחזוקת יישומים, להכפיל את מספר הדרישות לשניית עבודה של בסיס הנתונים ובסופו של דבר, והכי חשוב, הוא הוביל אותנו לפיתוח מהיר ויעיל יותר. כך גם הגענו ל-Kraken, שמוגדר מראש לתצורת העבודה שמתאימה לנו, עם Node, עם פרקטיקות וכלים מובילים, ועם ביצועים גבוהים", אמר.

מסרשמידט תיאר את התפתחות ערימות התוכנה בהן משתמשים והשתמשו ב-PayPal לאורך השנים והסביר מדוע בחרה החברה להשתמש בכלים בקוד פתוח. "בחברה גדולה ו-ותיקה, דוגמת PayPal, נאספות ערימות של תוכנות שאינן בשימוש מסיבות שונות: כלים שהשאירו אנשים שעזבו, ערימות חדשות שנוספו בידי עובדים חדשים שהגיעו לחברה ולא רצו להתעסק עם מה שנשאר, וכדומה. אצלנו התפתחה דחיפה חזקה לשימוש בכלי קוד פתוח, כי כך המועמדים להצטרפות יכולים ללמוד ולהכיר את המערכת עוד לפני שהם מגיעים אלינו, להבדיל משימוש במוצרים קנייניים ששייכים לחברה בלבד", ציין.

בסיס הנתונים CQL
ג'וני מילר
, ארכיטקט פתרונות קסנדרה (Cassandra) ב-DataStax, דיבר על שפת השאילתות של בסיס הנתונים CQL. "הגרסה האחרונה שלו, CQL3, נמצאת בשוק כבר שנתיים והיא מתקדמת וקלה לשימוש", אמר. "היא תומכת באוספים של סוגי נתונים ובקסנדרה 2.1, שאמורה לצאת בסוף החודש, ניתן יהיה להפעיל  אינדקסים על אוספי נתונים".

ג'וני מילר, ארכיטקט פתרונות קסנדרה ב-DataStax. צילום: קובי קנטורמילר ציין כי "דבר אחר שמאפשרת שפת בסיס הנתונים הזו הוא לעקוב אחר שאילתות בזמן הביצוע שלהן, כולל הזמן שלוקח לצמתים לפענח את ולהעביר את הנתונים. זה כלי שמתפקד כחבר שלכם ומאפשר לאתר בעיות, אבל רק צורך לפיתוח ובדיקה ולא להרצה קבועה. הסיבה לכך היא שמדובר בעוד תקורה בבסיס הנתונים".

נואמים נוספים במליאה הראשית היו סטיוארט מק'קאול מ-Basho, שדיבר על אילו סוגי נתונים יש לבחור כדי להשיג בסיסי נתונים עקביים; עידו גרין, תומך פיתוח בגוגל (Google), שסקר את פלטפורמת הענן של החברה, שמאפשרת התאמה קלה לגודל ולצרכים; ואנדרו מורגן, מנהל מוצר ראשי ל-MySQL באורקל (Oracle), שטען שאין צורך לבחור האם להשתמש ב-SQL או ב-NoSQL כשאפשר ליהנות משני העולמות עם MySQL.

במסגרת הכנס התקיימו שלושה מסלולים: NoSQL ,DevOps ומסלול בו הוצגו סיפורי הטעמה ושימוש בכלים שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים