חברת תעופה לנוסעת: נא להסיר את ה-Google Glass

נוסעת בטיסה של יונייטד איירליינס טוענת שהבקשה ממנה להסיר את המשקפיים של גוגל "מפגרת, במקרה הטוב..."

ססיליה אבאדי האמריקנית כבר בנתה לעצמה מוניטין של מעורבות באירועים מוזרים הקשורים ל-Google Glass. היא הספיקה לקבל דו"ח מאחר שנהגה עם המשקפיים, היא נלחמה נגד הדו"ח וניצחה וכעת, התעלול החדש שלה קשור בחברת התעופה יונייטד איירליינס (United Airlines).

בדף הגוגל פלוס (+Google) שלה מספרת אבאדי שהיא התבקשה להסיר את ה-Google Glass שבבעלותה על ידי מאבטחת הטיסה, בגלל "ענייני אבטחה". היא צייתה לדרישה, אבל אחר כך צילמה את פנים המטוס בעזרת הטלפון הנייד שלה ושיתפה את התמונה עם יותר מ-5,000 החברים שלה ברשת החברתית.

אבאדי מספרת כי בדקה האם הדרישה להסיר את המשקפיים היא חלק מהמדיניות של חברת התעופה. נאמר לה שיש לכך כיסוי במדיניות החברה הנוגעת לתמונות ו-וידיאו, שנכללת במגזין המודפס שמחלקת יונייטד איירליינס בכל טיסה.

ואמנם, במגזין מצוין כי מותר להשתמש במכשיר לצילום תמונות או וידיאו בטיסות של החברה רק כדי "ללכוד אירועים אישיים". המדיניות אוסרת צילום תמונות או וידיאו של נוסעים אחרים או של צוות החברה מבלי שאלה הביעו את אישורם והסכמתם. עוד מצוין כי צילום תמונות או הקלטת וידיאו או קול של תהליכי טיסה או של הציוד במטוס ללא רשות מהחברה – אסורה.

הכללים האלה בעצם ניתנים לפירוש רחב גם בנוגע לכל מכשיר שיכול להקליט קול ולצלם תמונות, כמו סמארטפונים וטאבלטים, אז מה ההבדל בין המכשירים האלה ובין המשקפיים? אבאדי אכן ציינה בפני מאבטחת הטיסה כיצד צילמה תמונה של המטוס, אבל לא התבקשה להרחיק את הטלפון.

איפה עובר קו הגבול? אבאדי זוקפת את הבקשה להסיר את המשקפיים לחובת חינוך ותפיסה שגויה לגבי Google Plus וטוענת כי זוהי פעולה "מפגרת, במקרה הטוב…".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    השאלה היא, האם יש במשקפיים הללו סיכון בטיחותי לטיסה כמו שיש במכשירים אלקטרוניים אחרים, ואם כן, יש להפסיק את פעילותם בשעת הטיסה.

אירועים קרובים