קרן JVP הכריזה על ארבעת הסטארט-אפים שעלו לשלב הגמר של תחרות הסייבר

הפיינליסטים, שנבחרו מתוך 35 מועמדים ומגיעים הן מעולם האקדמיה והן מהמגזר העסקי, כוללים פתרונות הצפנת מידע, אבטחת ענן, אבטחת סלולר והקשחת מערכות מיחשוב קריטיות ● הזוכה ב-Cybertition יוכרז בשבוע הבא ויזכה בהשקעה של מיליון דולר וכניסה לחממה של הקרן

19/02/2014 03:36

קרן הון הסיכון JVP הכריזה על ארבעת המיזמים הסופיים בתחרות הסייבר סטארט-אפ שלה, Cybertition, במסגרתה יזכה הפרויקט הנבחר בהשקעה של מיליון דולר וכרטיס כניסה לחממת הסייבר של הקרן. הפיינליסטים נבחרו מתוך 35 חברות, כחודש לאחר שהוכרז על התחרות. ההודעה על המנצח הסופי תימסר ביום ג' הקרוב, ה-25 בפברואר.

בתום תהליך המיון הראשוני, נמצאו שמונה מיזמים בעלי פוטנציאל להקמת חברה משמעותית בתחום הסייבר. מתוכם צומצמה הרשימה לארבעה מיזמים שצוות השיפוט מצא אותם כמבטיחים ביותר. היזמים שמאחורי פרויקטי הסייבר הוזמנו לכנס RSA 2014, שייערך בשבוע הבא בסן פרנסיסקו.

בין אותם סטארט-אפים ניתן למצוא את Dyadic Security, שמאחוריו עומדים פרופ' יהודה לינדל מאוניברסיטת בר אילן וגיא פאר. החברה הצעירה עוסקת בשיטות הצפנה למערכות מידע, כאשר המיוחד בפתרון אותו הם מציעים הוא יכולתו להטמיע שכבת הגנה על מידע רגיש דוגמת סיסמאות – ללא צורך בשינוי ארכיטקטורת האפליקציה המטמיעה.

חברת הזנק נוספת שנבחרה היא Riskless I.D, המציעה פתרון לאיתור הונאות במובייל. מייסדי החברה הם אלעד גזית וד"ר לב פייבישבסקי. על פי החברה, עם נדידת חלק גדול מהסחר האלקטרוני ממחשבים שולחנים לסלולר, גברה התופעה של הונאות ותרמיות סחר בסלולר, אשר מצריכות חשיבה יצירתית לגבי הפתרון המתאים לאיתור ההונאות. הפתרון שלהם נועד להגן מפני תרמיות בסחר המתבצעות בשימוש באפליקציות סלולר או באתרים מותאמי סלולר. זאת, באמצעות ניתוח פרמטרים טכניים ייחודיים, הנובעים מהמכשיר הסלולרי כמו גם פרמטרים התנהגותיים, המתורגמים לאלגוריתם.

Cloud Intact, פיינליסטית נוספת בתחרות של JVP, נוסדה על ידי שני אנשי אבטחת מידע – סאסי נתן ואוריאן רוסטוביץ'. השניים מציעים פתרון הוליסטי לניהול אתגרי האבטחה בענן, המאפשר לנהל מערכות פיירוול ושירותי אבטחה ארגוניים שונים בענן.

החברה הרביעית היא Titanium – מיזם המגיע ממעבדות הסייבר של אוניברסיטת בן גוריון, בהובלת פרופ' יובל אלוביץ, יחד עם היזמים מוטי גורי ודודו מימרן. הסטארט-אפ מפתח טכנולוגיה שמוגנת בפטנט ומבוססת על מחקר אקדמי. על פי המייסדים, "מדובר בפריצת דרך מחשבתית המאפשרת רק לתוכנה מורשית לרוץ על מערכת ההפעלה, תוך חסימה וניטור כל ניסיון של תוכנה חיצונית בלתי מורשית".

צוות השיפוט כלל את שותפי JVP, כמו גם נציגים מלשכת המדען הראשי ומחברות רב-לאומיות הפועלות בישראל, בין היתר מיקרוסופט (Microsoft) וסיסקו (Cisco).

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים