שלומית הרט, גרטנר: "על המנמ"ר לשנות את אופי פעילותו ולשלב בין IT מסורתי וזריז"

"נוצר משבר שקט בפער בין ביצועים, זמן ויכולות ה-IT, אבל אפשר לפתור אותו באמצעות מודל שמשלב בין התחומים", אמרה הרט, מנכ"לית החברה בישראל ● חברת המחקר צופה כי ב-2014 יגדל תקציב ה-IT בארגונים ב-4%, וה-BI והאנליטיקה יהיו בראש סדר העדיפויות שלהם

שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר ישראל. צילום: קובי קנטור

"יש בעולם החדש הזדמנויות דיגיטליות ולצידן ציפיות הולכות וגדלות מצד הנהלות הארגונים ומשתמשי ה-IT. נוצר משבר שקט בפער בין ביצועים, זמן ויכולות ה-IT. קיים מודל שיכול לפתור אותו", כך אמרה שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר (Gartner) ישראל.

הרט דיברה בפתח תחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2013. טקס הכרזת הזוכים בתחרות התקיים הבוקר (ד') זו השנה ה-11, בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס נערך במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. מנחה האירוע היה פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי הרט, "המודל שיכול לגשר על הפער בין הדרישות שמופנות כלפי ה-IT הארגוני ליכולותיו לספק מוצרים ושירותים נקרא Two speed IT, והוא משלב בין ה-IT הקלאסי, המסורתי, לזה החדש, הזריז. חלק מאנשי ה-IT עובדים בקצבים מסורתיים ועושים פעולות רגילות וחלקם האחר עובדים בקצבים מהירים יותר, תוך שיתוף פעולה עם המחלקות העסקיות בארגון ועבודה מול סטארט-אפים. חלק זה מנסה להדביק את הפער הקיים".

"ה-IT משפיע על מגוון תחומי חיינו", אמרה. "המיחשוב מתפשט לעולמות הרפואה, הביטחון, מחלקות המכירות בארגונים, למציאות האישית והתעסוקתית של הפרטים ולפוליטיקה – ויש להיערך בהתאם".

היא ציינה כי על פי הערכת גרטנר, "10 השנים הבאות יתאפיינו בספקיות IT שיביאו חדשנות, דוגמת אמזון (Amazon) וגוגל (Google). העולם הולך ומשתנה וגם על ספקיות ה-IT להשתנות". לדבריה, "אחרי שנת 2000, עולם ה-IT עבר תיעוש והתחיל לדבר במונחי תהליכים עסקיים. הוא התרחב והחל לספק פתרונות, לטפל בתהליכים ולתת שירותים, אבל בדרך איבדנו את החדשנות, כי התמקדנו בתהליכים. כיום עלינו לעבור לשלב הבא – השלב הדיגיטלי".

הרט אמרה כי המטרה בשלב הזה היא "להביא את הערך הדיגיטלי לארגון, מעבר לעולם ה-IT. יש להגיע לעולם הדיגיטלי הרחב. זהו שינוי משמעותי בחשיבה, מאחר שרוב ארגוני ה-IT עדיין מצויים בשלב ניהול ה-IT. במקום זאת, יש לעבוד במודל שמייצר ערך דיגיטלי, לעבוד בצורה פרו-אקטיבית".

"תקציב ה-IT מחלחל מהמיחשוב למחלקות אחרות"
הצורך בשינוי, הן בארגונים והן בקרב הלקוחות, מגובה בנתונים אותם הציגה הרט: "יותר מ-200 חברות שירותי ה-IT העולמיות אינן רווחיות". עם זאת, היא אמרה כי התחזית של גרטנר היא שתקציב ה-IT בארגונים יצמח בשנה הבאה ב-4% ויתחלק כך: 72% מתקציב המיחשוב 'יישב' במחלקות ה-IT, במחלקות השיווק יהיה 7%, ו-21% – במקומות אחרים בארגון. לדבריה, "הנתונים האלה מעידים על כך שיש תהליך של חלחול תקציבי המיחשוב מה-IT למקומות אחרים בארגון".

הרט הציגה את סדרי העדיפויות הארגוניים שצפויים ב-2014: במקום הראשון נמצא תחום ה-BI והאנליטיקה. לאחר מכן בדירוג: מובייל; מערכות ERP; תשתיות ודטה סנטר; מיחשוב ענן; אבטחת מידע, ניהול סיכונים והלימה לרגולציות; CRM; שיווק דיגיטלי, מיחשוב חברתי ומסחר מקוון; רישות ומערכות תקשורת; וסוגר את העשירייה הראשונה חידוש יישומים.

לדבריה, "ב-2009 היו בעולם 1.6 מיליארד מחשבים אישיים וטלפונים חכמים. העולם משתנה וב-2020 יהיו בו 30 מיליארד חיישנים, לצד 7.3 מיליארד מכשירים מקושרים. זה פותח אופק חדשני לחלוטין לצרכנים. השליטה בכלל החיישנים הללו תיעשה באמצעות הטאבלטים והטלפונים החכמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים