שמוליק ענתבי, VMware: "המטרה – להעביר את השוק מווירטואליזציה של שרתים לשאר רכיבי הדטה סנטר"

"בימים אלה אנחנו מעבירים לקוחות לדטה סנטר מוגדר תוכנה", אמר ענתבי, מנהל אזור אגן הים התיכון בחברה, במסיבת עיתונאים לרגל 15 שנים להקמתה ● הוא הוסיף כי "השנה יעבור המחזור שלנו את הרף של חמישה מיליארד דולר" ● לדברי רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, "בקרוב נצא עם פתרון מלא לאחסון ובעוד כשנה ניכנס לתחום הענן בן הכלאיים"

"המטרה של VMware היא להעביר את השוק מווירטואליזציה של שרתים לשאר רכיבי הדטה סנטר, לעבור לדטה סנטר מוגדר תוכנה. אנחנו עושים את זה בימים אלה וזה כבר מתחיל לעבוד", כך אמר שמוליק ענתבי, מנהל אזור אגן הים התיכון בחברה. הוא ציין כי מדובר במהלך הבא של VMware, לאחר שהיא אוחזת בימים אלה במחצית משוק השרתים הווירטואליים. ככלל, הוסיף, גרטנר (Gartner) חזתה ששוק זה יעלה בין 2005 ל-2015 ב-60%, אולם הנתון "נשבר" כבר השנה, והגיע ל-70%. לדברי ענתבי, ישראל נמצאת במקום גבוה בשוק זה.

ענתבי דיבר במסיבת עיתונאים שקיימה החברה בסוף השבוע במלאות 15 שנים להקמתה. במהלך האירוע הכריזה VMware על עסקת ענק עם צה"ל, במסגרתה היא תספק לצבא שרתים, רישיונות, תחזוקה והדרכות בעלות של עשרות מיליוני שקלים.

חיליק פז, מנהל מעבדות הפיתוח של VMware בישראל. צילום: פלי הנמרלדברי ענתבי, "מספר הלקוחות של VMware עומד על 55 אלף ומספר העובדים – על 13,800. בארץ יש מעל 200 עובדים, כאשר 30 מהם מועסקים במכירות והיתר – בפיתוח. יש לחברה מחסני מזומנים של 5.84 מיליארד דולר והיא חווה עלייה עקבית בהכנסות, שנה אחרי שנה. השנה יעבור המחזור שלנו את הרף של חמישה מיליארד דולר".

חיליק פז, מנהל מעבדות הפיתוח של VMware בישראל, אמר כי "יש לנו בארץ 160 מהנדסים והרבה משרות שעודן פתוחות. השנה גדלנו מבחינת כוח האדם ואנחנו מצפים להמשיך במגמה הזו". לדבריו, "מרכז הפיתוח שלנו בארץ לוקח רעיונות שנולדו פה והופך אותם למוצרים של החברה או לוקח רעיונות אחרים ומשתתף בייצור המוצרים שנובעים מהם".

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, ציין כי החברה מכרה בשנה האחרונה 35 אלף שרתים פיזיים ועוד 12 אלף שרתי ESX. "ייצרנו בארץ בארבעת הרבעונים שחלפו כ-120 אלף שרתים, חלק משמעותי מהם שרתי ESX", אמר.

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: קובי קנטורלדבריו, "אנחנו בולטים בשורה של חברות במגזרים שונים, בין היתר הטלקום, הבנקים והביטוח". הוא אף ציין את פרויקט העברת כלל התשתיות של תהילה לאלה של VMware וכן מספר חוזים אליהם הגיעה באחרונה החברה.

ביבר הוסיף כי יש בארץ נציגות לארגון הלקוחות הבינלאומי של החברה: לדבריו, 500 לקוחות בארץ חברים בו מתוך 78 אלף ברחבי העולם.

הוא אמר כי המגמה הבולטת של VMware בימים אלה היא "שכל מי שמתחבר לדטה סנטר יבצע זאת בעזרת מוצרים שלנו. בקרוב נצא עם פתרון מלא לאחסון. כמו כן, בסוף 2014 או תחילת 2015 ניכנס לתחום הענן בן הכלאיים. אנחנו עומדים להשתמש לצורך כך בתשתיות של שותפי הענן שלנו. כיום, 75% מהעננים הציבוריים בעולם בנויים על התשתיות שלנו ואנחנו נהיה הגשר בין שותפינו ללקוחות הקצה".

אופיר זמיר, מנהל פריסייל אזורי ב-VMware. צילום: קובי קנטורבתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר ביבר כי "בעתיד, יהיה טשטוש בין איזה שרת אתה שם למטה לשרת הווירטואלי, איזה לוגו יישב עליו. אינטל (Intel) חוזה ששרת העתיד יהיה שונה מזה של היום. השרתים יעברו מהפכה עקב הצריכה והארכיטקטורה שישתנו".

אופיר זמיר, מנהל פריסייל אזורי בחברה, השווה את המצב לפני 15 שנים לעומת מה שקורה בימים אלה. "לפני 15 שנים, השרתים היו לא מנוצלים. הם עבדו ב-5% נצילות בלבד ובזבזו חשמל. הצלחנו להקטין את הדטה סנטרים ב-90%-80%".

הוא חזה כי "הווירטואליזציה תמשיך להתפתח והולכת להתפתח החדשנות באחסון ובנטוורקינג". לדברי זמיר, "15 שנים אחורה, VMware הייתה צריכה לעשות הרבה מניפולציות כדי להריץ על האחסון שרתים וירטואליים. האחסון לא השתנה משמעותית, עד היום הוא לא מבין מה זה מכונה וירטואלית, והוא הולך להכיר את זה במחצית הראשונה של 2014. לאחר מכן נראה שני סוגים של אחסון: האחסון החיצוני ימשיך להיות אבל לצידו יהיה גם אחסון שמודע יותר לווירטואליזציה". הוא ציין כי "נשיק את האחסון הווירטואלי במהלך ששת החודשים הקרובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים