סין: עובד התאבד לאחר שנחשד באובדן אב-טיפוס של מכשיר iPhone

סאן דאניונג, עובד החברה הסינית פוקסקון, דיווח שאיבד את אחד ממכשירי האב-טיפוס של iPhone 4G שהחברה מייצרת עבור אפל ● פוקסקום פתחה בעקבות כך בחקירה, ומספר ימים לאחר מכן קפץ דאניונג מהקומה ה-12 בבניין מגוריו אל מותו ● בפוקסקום ובאפל הביעו זעזוע מהמקרה, וקראו למשטרת סין לפתוח בחקירה

טרגדיה בסין בגלל מכשיר iPhone שאבד: סאן דאניונג, בן 25, שעבד בחברה הסינית פוקסקון (Foxconn), התאבד בקפיצה מהקומה ה-12 בבניין מגוריו, לאחר שהחברה החלה לנהל חקירה נגדו, בחשד שאיבד אב-טיפוס של iPhone 4G. בעקבות המקרה הושעה אחראי הביטחון בחברה מתפקידו, וזו אף ביקשה מהמשטרה הסינית לפתוח בחקירה.

דאניונג, בוגר מינהל עסקים, היה אחראי למשלוח אבות הטיפוס של מכשירי iPhone לאפל (Apple). החברה שבה עבד היא אחת מהספקיות הגדולות של אפל, וממקומת בעיר הסינית שנג'ן שעל גבול הונג קונג, הנחשבת לאחד ממרכזי תעשיית ההיי-טק הגדולים בעולם. עיר זו אף ידועה בתעשייה מפותחת של זיופים וחיקויים של מכשירים סלולריים.

לאור החשאיות הקיצונית שאפל מקפידה עליה בכל הנוגע למוצריה החדשים, היה תפקידו של דאניונג רגיש במיוחד. העיתון הסיני Southern Metropolis Daily מסר, כי דאניונג דיווח לחברה ב-13 ביולי על כך שאחד מ-16 אבות הטיפוס מהדור הרביעי של מכשירי ה-iPhone שהיו ברשותו חסר. אנשי הביטחון של פוקסקום ערכו חיפוש בדירתו, עיכבו אותו לחקירה ואף היכו אותו. בבוקר ה-16 ביולי קפץ דאניונג אל מותו.

דובר מטעם אפל בהונג קונג אמר, כי "נעצבנו למשמע האבידה הטרגית של העובד הצעיר, ואנחנו ממתינים לתוצאות החקירה בנוגע למותו. אנחנו דורשים מהספקים שלנו לטפל בכל העובדים בהגינות ובכבוד".

לי ג'ינמינג, חבר הנהלת פוקסקון, אמרה שמותו של דאניונג מוכיח שהחברה צריכה לשפר את הסיוע שהיא מעניקה לעובדים הנתונים בלחצים פסיכולוגיים. "סאן דאניונג רכש תואר בבית ספר מצוין והצטרף לחברה ב-2008", אמר. "היה לו עתיד מבריק. הקבוצה ואני חשים כאב עמוק וצער רב כאשר אדם צעיר מת בצורה כזו".

יצוין, כי מנהל הביטחון בפוקסקון, שכאמור – הושעה מתפקידו, הכחיש, כי הוא ואנשיו נקטו באלימות נגד דאניונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים