מיקרוסופט שחררה שורות קוד תחת רישיון GPL

ענקית התוכנה, שבעבר העבירה ביקורת חריפה על מודל הקוד הפתוח, החליטה לשנות מדיניות ושחררה כ-20 אלף שורות קוד המיועדות לשימוש בליבה הראשית של לינוקס ● מיקרוסופט גם שחררה תוסף לשירותי ה-Live שלה תחת רישיון ה-GPL ● סם ראג'י, מנהל בכיר בקבוצת אסטרטגיית הפלטפורמות של מיקרוסופט: "כל הצדדים מרוויחים משיפור הביצועים של לינוקס כמערכת הפעלה אורחת בה המארח הוא שרת חלונות"

לאחר שבמשך שנים רבות העבירה מיקרוסופט (Microsoft) ביקורת רבה על מודל הקוד הפתוח הפופולרי GPL, שינתה ענקית התוכנה את הכיוון בימים האחרונים. מבלי הודעה מוקדמת, שיחררה החברה שורות קוד רבות, בשני תחומים, תחת רישיון ה-GPL בגרסה השניה שלו, במטרה לעזור למתכנתים שעובדים בסביבת קוד פתוח.

שלשום (ב') שיחררה החברה לא פחות מ-20,000 שורות קוד המיועדות לשימוש בליבה הראשית של לינוקס (Linux). שורות אלו כללו מספר מנהלי התקנים לשימוש בקוד הפתוח של מערכת ההפעלה, והן מאפשרות לבצע וירטואלזיציה של הפצות לינוקס באופן טבעי, כמו כל מערכת הפעלה אחרת, בתוכנת ה-Hyper-V של מיקרוסופט.

אתמול מסר פיטר גלי, מנהל הקהילה עבור קבוצת אסטרטגיית הפלטפורמות של מיקרוסופט, כי החברה החליטה לשחרר תוסף לשירותי ה-Live שלה, ושוב תחת רישיון ה-GPL. מדובר בתוסף עבור מערכת ניהול הקורסים Moodle, שהיא מערכת קוד פתוח המאפשרת למורים ליצור אתרי ווב עבור הכיתות שלהם. למערכת למעלה מ-30 מיליון משתמשים ברחבי העולם, והתוסף החדש יאפשר לצרף אליה את שירותי הדואר אלקטרוני, ההודעות המיידיות, החיפוש ולוח השנה – ולהפעילם ישירות ממנה.

למרות שכבר לפני כשנתיים הכריזה מיקרוסופט על כוונתה לעבוד עם קהילת הקוד הפתוח באופן צמוד יותר, זו הפעם הראשונה בה החברה אכן משחררת קוד לטובת הקהילה, ואפילו עושה זאת יום אחר יום.

סם ראג'י, מנהל בכיר בקבוצת אסטרטגיית הפלטפורמות של מיקרוסופט: "חברות רבות פונות אלינו בתדירות גבוהה יותר כדי לעזור להן להצליח בעולם טכנולוגי הטרוגני, מכיוון שאנו מבינים שהפחתת המורכבות היא מפתח עיקרי להפחתת עלויות. יש תועלת הדדית עבור הלקוחות, מיקרוסופט, קהילת המפיצים והקהילה המסחרית של לינוקס בשיפור הביצועים של לינוקס כמערכת הפעלה אורחת בה המארח הוא שרת חלונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים